Beantwoord

Google pay Rabobank werkt niet op de Samsung s22 ultra

  • 31 January 2023
  • 10 reacties
  • 967 keer bekeken

Sinds enkele weken heb ik mijn s21 omgeruild voor de s22 ultra. Via smart switch alles overgezet.

Alles werkt prima, alleen werkte Google pay niet meer. Kreeg steeds een foutmelding als ik mijn kaart opnieuw wilde toevoegen. Nieuwe pas besteld maar ook die koppelt hij niet.

Rabobank 45 min aan de foon gehad, ze hadden geen idee. Incident melding aangemaakt, en later kreeg ik te horen dat dit probleem bekend was maar dat er geen oplossing is. 

Er wordt gezegd dat het een combi is van Google, rabo en mijn nieuwe telefoon. Ondertussen kan ik niks meer contactloos betalen, wat erg vervelend is.

Iemand opperde om alles terug naar fabrieksinstellingen te zetten maar dat doe ik liever niet zo maar. Iemand een idee? 

icon

Beste antwoord door lizzie1981 3 February 2023, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @lizzie1981 en welkom op het forum! Altijd leuk een nieuw toestel. 😄 Wel de bedoeling dat alles werkt, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

Als er al een hoop getest is, dan lijkt een fabrieksreset mij ook een handige volgende stap. met de Smart Switch kan je ook een back-up van je Samsung toestel maken, zo is alles ook snel weer op je toestel te zetten. Hopelijk werkt het dan wel! 

Anders is het echt afwachten tot er een oplossing is. Als het issue bekend is bij Rabobank dan neem ik aan dat ze dit ook bij Google/Samsung hebben gemeld en dat er aan een oplossing gewerkt wordt in de vorm van een update. 

Vervelend dat het niet lukt met je nieuwe telefoon. Die wil je tenslotte optimaal kunnen gebruiken. 

Ondertussen kan ik niks meer contactloos betalen

Euh, je hebt je Rabopas toch? 

Ik gebruik bij ABNAMRO google pay nog niet, want met m'n pas kan ik gewoon contactloos betalen. Hoef ik niet eens uit mijn portemonnee te halen. 

Bovendien heb ik mijn telefoon niet altijd bij me en mijn portemonnee wel. Ook omdat ik altijd wat cash bij me wil hebben. 

 

Ik denk dat kpn hier niet iets meer kan 👇, toch? Eerder ligt de bal bij Rabo.

Rabobank 45 min aan de foon gehad, ze hadden geen idee. Incident melding aangemaakt, en later kreeg ik te horen dat dit probleem bekend was maar dat er geen oplossing is. 

Er wordt gezegd dat het een combi is van Google, rabo en mijn nieuwe telefoon.

Hopelijk duurt een oplossing niet al te lang.

Het is opgelost inmiddels.  Heb alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. 

Ja dit hoort misschien bij rabobank maar ik was benieuwd of meer mensen dit probleem hadden. 

Ik zal het topic sluiten/verwijderen.

Fijn dat je weer je telefoon kunt gebruiken voor “pinnen” / contactloos betalen. 

Ja dit hoort misschien bij rabobank maar ik was benieuwd of meer mensen dit probleem hadden.

Je had de pech de eerste te zijn, @lizzie1981 . Die zich hiermee hier meldde.

Fijn dat je de oplossing ook plaatst. Voor de volgende …. 😉

 

Ik wel een vraag aan je hoewel ik bij een andere bank zit. Maar ook met Google Pay.

Als ik de pas installeer in de bank app is dan contactloos betalen met de fysieke pas ook nog mogelijk?

Reputatie 7
Badge +21

Ja Peter, je krijgt er een tweede “virtuele” pas bij. Die zie je alleen op het scherm van de telefoon.

@PeterG je kunt idd met beide blijven betalen.

Maar aangezien ik het gedoe vind om iedere keer mijn portemonnee uit mijn tas te halen waar mijn pinpas in zit, betaal ik bijna altijd contactloos met mijn telefoon.

Ik heb daar ook mijn creditcard aan gekoppeld nu.

Dank je, @RBxx en Lizzie1981 😃.

Ik had mijn (tweede) rekening bij ING al gestopt. Na installeren van de app bleek er geen enkel alternatief meer om op de laptop in te loggen dan met die app. 

Waardeloos. Dus doei ING.

M'n huidige (eerste) rekening nummer bij ABNAMRO heb ik overigens als sinds de jeugd spaar rekening tijd. Heel lang dus. Aangezien je je IBAN niet kan meenemen is overstappen naar een andere bank geen sinecure.

Reputatie 7
Badge +21

Je hebt de “echte” pas nog wel nodig bij de geldautomaat en als contactloos betalen niet mogelijk is. Of voor het inloggen met de e.dentifier.

Haha. Geld heb ik al jaren niet meer uit de muur gehaald. 😎.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het weer werkt @lizzie1981! 😄 Bedankt voor het terugkoppelen en alvast een fijn weekend gewenst.