Beantwoord

Het toetsenbordveld blijft leeg op mijn Oppo 98 na installatie van mijn Google account

  • 24 November 2023
  • 1 reactie
  • 56 keer bekeken

Oppo 98 blijft het toetsenboard veld leeg na installatie van mijn google account

icon

Beste antwoord door GeSp 24 November 2023, 21:24

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @mobiele sukkel 

 

Waarschijnlijk kan je het oplossen door de gegevens en cache van de gebruikte toetsenbord app te wissen:

 

Oorzaak en oplossing

 

Dit probleem treedt meestal op na het installeren van updates of na het vastlopen van de tablet of smartphone. Het Android toetsenbord is een app net zoals alle andere apps. De app slaat gegevens op en gebruikt cache geheugen. Fouten in de gegevens of het cache geheugen veroorzaken het probleem. Door de gegevens en de cache te wissen is het net alsof het toetsenbord opnieuw geïnstalleerd wordt. De oplossing voor het probleem van het toetsenbord dat niet meer verschijnt. Je doet dit als volgt. Ga naar “instellingen” op je smartphone of tablet. Open “apps”. Zoek in de lijst van geïnstalleerde apps naar een app met een naam zoals bijvoorbeeld:


Microsoft SwiftKey toetsenord
Google Keyboard
Swype
Google Gboard
en zo zijn er nog eindeloos veel

Klik op de toetsenbord app in de lijst. In mijn geval het Microsoft SwiftKey toetsenbord. Klik op geheugen en klik op “gegevens wissen” en “cache wissen”. Het toetsenbord zal opnieuw verschijnen wanneer je het wenst te gebruiken. In een uitzonderlijk geval moet je de smartphone of tablet nog eens herstarten.

Reageer