Beantwoord

Hoe haal ik de foto's van mijn kapotte toestel?

  • 24 October 2023
  • 4 reacties
  • 490 keer bekeken

Hoi, Ik hoop dat iemand dit weet. Mijn telefoon heeft het begeven. Heb nieuw toestel besteld alleen ben ik bang dat als ik de SIM kaart en geheugenkaart er nu uit haal, dat mijn foto's zijn verdwenen. Iemand hier ervaring mee? Kan ik de kaarten gewoon uit de telefoon halen zonder dat ik foto's verlies?

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 24 October 2023, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Martijn123478 , welkom op het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Is de telefoon echt helemaal kapot, maw doet hij niets meer? Anders kan je deze nog altijd via USB aan je computer aansluiten om de foto’s eraf te halen.

Vaak staan de foto’s op het SD-kaartje (vaak, maar niet altijd) en als je dat kaartje overzet naar een nieuwe telefoon, blijven die erop staan. Als je een SD-kaartlezer bij je PC hebt, kan je het kaartje ook nog vanaf de computer uitlezen om te zien of de foto’s er nog op staan. Maak dan gelijk een backup.

Sowieso is het handig om regelmatig of automatisch je foto’s te backup-en als die echt belangrijk zijn. Dat geef meer rust en scheelt een hoopfrustratie achteraf.

Hoi Arjan,

Bedankt voor je antwoord! Hij geeft een wit haperend onleesbaar beeld. Dus ik kan er niets meer mee. Dus foto's buiten de SD kaart verdwijnen als ik het kaartje in een andere telefoon steek?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Arjan,

Bedankt voor je antwoord! Hij geeft een wit haperend onleesbaar beeld. Dus ik kan er niets meer mee. Dus foto's buiten de SD kaart verdwijnen als ik het kaartje in een andere telefoon steek?

 

Je telefoon heeft twee locaties waar het bestanden opslaat: de interne opslagruimte en het sd-kaartje.

Vaak (maar niet altijd) worden foto’s automatisch op het sd-kaartje opgeslagen als je telefoon detecteert dat er zo’n kaartje aanwezig is (maar niet altijd dus). Daarom kan je het zeker eventjes checken door de telefoon met je computer te verbinden.

De foto’s buiten je sd-kaart “verdwijnen” dus niet, ze blijven achter op je oude telefoon. Probeer daarom of je er nog bij kan komen met een PC-verbinding. Als je geen PC of geschikte kabel hebt, kan je het altijd vragen in zo’n telefoonwinkeltje, of misschien zelfs bij de KPN winkel (al zou ik op zo’n telefoon-reparatiewinkeltje inzetten).

Arjan, het is gelukt. Bedankt voor je hulp!