iPhone 15 Pro (Max) wordt gloeiend heet – dit is er aan de hand: (iPhoned)

  • 30 September 2023
  • 14 reacties
  • 326 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

De nieuwe iPhone 15 Pro (Max) wordt volgens veel gebruikers snel te heet, ook al voer je geen bijzonder zware taken uit. Dit is wat je moet doen.

 

Update: oververhitting is design-probleem

Recente analyses van Apple-expert Ming-Chi Kuo werpen nieuw licht op het oververhittingsprobleem dat veel gebruikers met de iPhone 15 Pro (Max) ervaren. Volgens Kuo zijn het thermische design en het titanium frame van het apparaat de boosdoeners.

Dit wijst op een structureel probleem dat wellicht niet met een simpele software-update verholpen kan worden. Er wordt gespeculeerd dat een oplossing mogelijk de processorsnelheid van de iPhone zou kunnen beïnvloeden, wat op zijn beurt de prestaties zou kunnen verminderen. De bal ligt nu bij Apple om dit hete probleem aan te pakken.

 

iPhone 15 Pro (Max) wordt te heet

Elk jaar wanneer er een nieuwe iPhone op de markt verschijnt, blijkt er wel een of ander probleem te zijn. Dit jaar is het probleem oververhitting, waarschijnlijk veroorzaakt door de A17 Pro-chip (zie foto hieronder). De iPhone 15 Pro (Max) blijkt namelijk extreem heet te worden, zelfs al wanneer je slechts een paar foto’s maakt of een paar berichten uitwisselt.

Oververhitting is normaal wanneer de processor overmatig wordt belast, zoals tijdens het spelen van een zeer zware en geavanceerde game of het renderen van een 4K-video. Maar volgens een groot aantal gebruikers worden de nieuwe Pro-modellen al erg heet bij het uitvoeren van zeer eenvoudige taken. En dat is natuurlijk niet normaal.

iPhone 15 Pro (max)

Er zijn inmiddels honderden gevallen

Toen we online op zoek gingen naar het probleem, vonden we talloze threads, zowel op verschillende social media-kanalen als op het officiële Apple Forum. Op het Apple Forum meldde één gebruiker dat zijn iPhone 15 Pro Max gloeiend heet werd, waarna maar liefst 604 mensen op de ‘Me too’-knop klikten. Volgens sommige gebruikers wordt de iPhone zelfs zo heet dat ze hem niet meer kunnen vasthouden.

Het hitteprobleem kan vrijwel zeker worden opgelost met een firmware-update, dus je hoeft je er eigenlijk geen zorgen over te maken. Maar voor nu is het natuurlijk wel vervelend. Hoe meer klachten er verschijnen en hoe meer er over geschreven wordt, hoe sneller we een oplossing kunnen verwachten. Vooralsnog hoef je dus niet meer te doen dan het probleem kenbaar te maken bij Apple en vervolgens nog even af te wachten.

Heeft jouw iPhone Pro (Max) ook last van abnormale oververhitting? Laat het hieronder weten in een reactie.

(BRON: iPhoned)

UPDATE: (Engelse site)

Apple to Address iPhone 15 Pro Overheating Issue With iOS 17 Update


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Aigh dat is niet best…

Reputatie 7
Badge +22

Aigh dat is niet best…

Nee zeker niet, ik heb dit daarom ook maar een topic over aangemaakt. Want stel dat het een klant van KPN overkomt, wat doet KPN in deze situatie als een klant een iPhone 15 (Pro Max) bij een abonnement heeft genomen.

Je zou toch zeggen dat na dit

https://www.drost.nl/nieuws/samsung-haalt-ondeugdelijke-plof-mobiel-markt/

Andere fabrikanten wel gewaarschuwd zijn t.b.v. goede koeling.

Hopelijk voor Apple wordt het niet hetzelfde als met de Samsung…. Daarvan zijn miljoenen toestellen nooit verkocht. En de rest is omgeruild.

Reputatie 7
Badge +22

Je zou toch zeggen dat na dit

https://www.drost.nl/nieuws/samsung-haalt-ondeugdelijke-plof-mobiel-markt/

Andere fabrikanten wel gewaarschuwd zijn t.b.v. goede koeling.

Hopelijk voor Apple wordt het niet hetzelfde als met de Samsung…. Daarvan zijn miljoenen toestellen nooit verkocht. En de rest is omgeruild.

@PeterG, je zou denken dat ze ervan geleerd hebben, bij Samsung wel. Maar blijkbaar bij Apple zou het nog een issue kunnen zijn. Maar het is blijkbaar bij Apple de eerste keer dat het gebeurd, maar ze denken ook dat het aan die titanium behuizing ligt. Maar zeker weten doen ze dat niet.

Je zou toch zeggen dat na dit

https://www.drost.nl/nieuws/samsung-haalt-ondeugdelijke-plof-mobiel-markt/

Andere fabrikanten wel gewaarschuwd zijn t.b.v. goede koeling.

Hopelijk voor Apple wordt het niet hetzelfde als met de Samsung…. Daarvan zijn miljoenen toestellen nooit verkocht. En de rest is omgeruild.

Tja, het blijft gewoon Lithium Ion, waarvan veel varianten makkelijk vlam kan vatten bij oververhitting. Hopelijk gebeurt dat in dit geval niet.

Volgens mij wou Apple wel overstappen op LFP, geen idee of die accu in de iPhone 15 zit. LFP ontbrand veel minder snel dan NMC.

 

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij wou Apple wel overstappen op LFP, geen idee of die accu in de iPhone 15 zit. LFP ontbrand veel minder snel dan NMC.

@Jesse23 watt bedoel je dan met LFP? Wat voor materiaal is dat precies voor die accu?

@Dennis Schreve 

https://www.google.com/search?q=lfp+batterij

 

Reputatie 7
Badge +12

Je zou toch zeggen dat na dit

https://www.drost.nl/nieuws/samsung-haalt-ondeugdelijke-plof-mobiel-markt/

Andere fabrikanten wel gewaarschuwd zijn t.b.v. goede koeling.

Hopelijk voor Apple wordt het niet hetzelfde als met de Samsung…. Daarvan zijn miljoenen toestellen nooit verkocht. En de rest is omgeruild.

Tja, het blijft gewoon Lithium Ion, waarvan veel varianten makkelijk vlam kan vatten bij oververhitting. Hopelijk gebeurt dat in dit geval niet.

Volgens mij wou Apple wel overstappen op LFP, geen idee of die accu in de iPhone 15 zit. LFP ontbrand veel minder snel dan NMC.

 

Probleem van LFP is dat de accu groter moet zijn om dezelfde hoeveelheid stroom op te slaan. 

Reputatie 7
Badge +22

Probleem van LFP is dat de accu groter moet zijn om dezelfde hoeveelheid stroom op te slaan. 

@Ik_Combineer dan komen ze weer met grote “koelkasten van felefoons” zoals vroeger? 😂😝 LOL

Reputatie 7
Badge +12

Probleem van LFP is dat de accu groter moet zijn om dezelfde hoeveelheid stroom op te slaan. 

@Ik_Combineer dan komen ze weer met grote “koelkasten van felefoons” zoals vroeger? 😂😝 LOL

Oh ik stem 100% voor, maak telefoons maar steviger en dubbel zo dik. Maar denk dat weinig dat een goed idee vinden.

Ik stem ook voor @Ik_Combineer 😜

Maar goed, veiligheid is ook belangrijk. En LFP heeft daar positief effect op. Bovendien is het zonder kobalt. Ik denk dat veel mensen wel van mening veranderen als ze de redenen weten.

Bij elektrische auto's worden ook steeds vaker LFP accu's toegepast, een goede ontwikkeling vind ik. Hopelijk zijn ontploffende elektrische auto s daarmee ook zo snel mogelijk verdwenen.

 

Reputatie 7
Badge +22

Oh ik stem 100% voor, maak telefoons maar steviger en dubbel zo dik. Maar denk dat weinig dat een goed idee vinden.

😂 Pas dan maar op dat je niet door je rug gaat @Ik_Combineer! 😝 

Reputatie 1

Er komt een update aan die het deels oplost. Verder gaat apple met app ontwikkelaars in gesprek waar het ook mee voorkomt zoals instagram.

https://www.macrumors.com/2023/09/30/apple-responds-to-iphone-15-pro-overheating/

Reputatie 7
Badge +22

Er komt een update aan die het deels oplost. Verder gaat apple met app ontwikkelaars in gesprek waar het ook mee voorkomt zoals instagram.

https://www.macrumors.com/2023/09/30/apple-responds-to-iphone-15-pro-overheating/

@Logra ik heb me startbericht aangepast.