Beantwoord

Ondanks vliegtuigstand 2de mobiel komt niet alles binnen op hoofd telefoon bij DUO-sim

  • 16 October 2023
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Hallo!

Ik heb een S22 Ultra als 1e telefoon, en een Note 10+ als 2e telefoon, icm een dual sim. De tweede telefoon houd ik het grootste deel van de tijd op vliegtuigstand. Soms komen mijn sms berichten toch op de tweede telefoon binnen, en gisteren pakte hij tijdens een telefoongsprek de verbinding af. Is dit een bekend probleem? Weet iemand een truc waardoor ik mijn tweede telefoon niet helemaal uit hoef te schakelen, maar dat ik toch zeker weet dat alles op mijn S22 Ultra binnenkomt?

Mvg,
Jeroen

icon

Beste antwoord door PeterG 18 October 2023, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jeroen_s22Ultra. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat dit gebeurd, zover ik weet is dit is geen bekend probleem. Ik weet zelf geen truc zodat je de andere telefoon niet meer hoeft uit te schakelen. Misschien komt er nog iemand voorbij die dit topic leest die wel een handige tip heeft voor jou. 

Had je even verbinding met de tweede telefoon? Dan staat het netwerk dáárop ingesteld en zullen ook sms’en daar naartoe gestuurd worden ook al staat de tweede telefoon alweer op vliegtuigstand.

Pas als er weer verbindings activiteit is geweest met telefoon 1 dan zal het netwerk alles weer naar die sim sturen.

Ja het gebeurde wel steeds een paar uur nadat ik die telefoon had aangezet. Maar die stond dan in vliegtuigmodus, en ik weet zeker dat ik dan het netwerk had op mijn eerste telefoon, want ik beantwoordde een telefoongesprek op deze telefoon. Het gekke is dus dat midden in het gesprek de verbinding werd verbroken. Als ik terugbelde ging hij niet over. Later zag ik thuis op mijn tweede telefoon dat ik daar een paar gemiste oproepen had van deze persoon, wat mij deed concluderen dat de tweede telefoon het netwerk had afgepakt.

Het zal wel iets zijn aan die Note 10+ wat niet helemaal spoort, anders zouden meerdere gebruikers dit wel hebben gehad. Ik laat voortaan 1 van de telefoons uit, in plaats van vliegtuigstand. Bedankt voor het meedenken!