Beantwoord

Samsung M150 - telefoon vergrendeld ineens wachtwoord nodig

  • 17 August 2021
  • 5 reacties
  • 397 keer bekeken

In juni 2021 heb ik in Samsung SGH-M150 de telfort-simkaart vervangen door een kpn-kaart. Conform de info die ik op internet vond de Service Provider lock en de Netwerk lock vrij gemaakt. En de telefoon werkte prima. Vorige week was de telefoon helemaal leeg en na opladen werkte mijn pincode niet meer. Na de Pukcode ingevoerd te hebben, werkte de Pincode weer, moest ik het nummer voor de SP blokkering weer invoeren wat goed ging, maar daarna wordt er om een wachtwoord gevraagd wat ik daarvoor nooit heb hoeven invoeren. Geen idee wat het wachtwoord moet zijn. Diverse cijfers/cijfercombinaties ingevoerd en nu is de telefoon vergrendeld. Ik heb van alles geprobeerd:  reset, oude en nieuwe simkaart erin, NCK-code en SPCK-code ingevoerd. Maar toestel blijft om wachtwoord (8 karakters) vragen en blijft vergrendeld.  Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 August 2021, 16:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @EmmyJ, welkom op ons forum!
Ik zou je zo snel ook niet precies kunnen vertellen welk wachtwoord het hier om gaat maar ik heb wel een relevant topic gevonden volgens mij.
Heb je hier iets aan?

  

In oplossingsvoorstel is duidelijk aangegeven dat intoetsen NCK-code met streepjes op beeldscherm wordt weergegeven.

Verder werkte de aangedragen oplossing niet. Ben verder gegaan met de aangedragen oplossing op 02.02.2009, 20:49 door PdK als antwoord op de vraag van Wim J. Deze stappen, samen met de interpretatie van streepjes op het scherm, brachten succes. Dank je Lisa, dank je PdK.

 Het betrof de volgende stappen:

1. Zet de telefoon uit.
2. stop de SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er
halverwege uitsteken.
3. Zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze kontakt maken. Je
bent nu in staat om zodirect de SIM kaart er helemaalin te schuiven
4. Zet de telefoon aan, en houdt de accu aangesloten.
5. Na enige tijd verschijnt de melding "INSERT SIM"

6. Schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt
helemaal in het houdertje.
7. Kantel voorzichtig de accu op zijn plaats.
8. Zet de achterkant op zijn plaats.

9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal
gereset is. Dit kan een minuutje duren, de telefoon waarschuwt je daar
voor.

*2767*3855#

10. De telefoon werkt nu. De SIM is geaccepteerd, en je hebt ontvangst.
11. We gaan de situatie nu definitief maken. In het geval van de
Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service
Provider lock en de Netwerk lock.

12:Service Provider Lock

Toets in:
*7465625*77*00000000*00000000#
bericht is "SP Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock deactivated" of iets dergelijks.

13: Netwerk Lock

Toets in:
*7465625*638*00000000*00000000#
Bericht is "Network Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock deactivated" of iets dergelijks.

14. Daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten.


 

 

Hallo Thomas, Ik heb juist de stappen uit dit topic gevolgd. En dat leek goed te zijn gegaan. Totdat m'n telefoon vorige week helemaal leeg was en ik opnieuw ging opladen. De telefoon of Sim kende m'n pincode ineens niet meer. Het is me gelukt om een nieuwepincode opnieuw in te stellen. Vervolgens weer SP blokkering. Met invoer van het nummer uit het topic SP blokkering weer weg gekregen. Vervolgens en dat was nieuw ging de telefoon om een wachtwoord vragen. Dat lukt me niet om op te lossen. Zonder dit wachtwoord is mijn telefoon vergrendeld. Ik weet niet wat het is de samsungtelefoon of de simkaart. En daardoor weet ik niet bij wie ik moet aankloppen KPN, Samsung of zelfs Telfort (die met deze diensten ermee opgehouden is).

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is balen @EmmyJ , ik heb nog even verder gezocht, heb je de Telfort simkaart toevallig nog? Je zou ook nog de onderstaande stappen kunnen proberen.

  

Punt 1 en 2 van het 14 stappen tellende stappenplan gingen probleemloos.
Bij punt 3 heb ik de accu met een elastiekje op zijn plaats gehouden en kon zo zonder  stroomonderbreking de accu wat oplichten om de simkaart volledig in te schuiven. Eventueel kan de kaart ook met een puntig voorwerp op boven- of zijkant (niet door de chip heen) ingeschoven worden. Nu begon de ellende: niets dan meldingen als “blokkade apparaat/sim”,   en wachtwoord invullen"”.
Kon ook geen * en # bij de vereiste nummers invullen waardoor het toestel geblokkeerd bleef.
Heb KPN simkaart vervangen door de oude simkaart van Telfort en kon toen wel de lange nummers met * en # invullen en verder gaan met de stappen 9 t/m. 14.
Vervolgens Telfort simkaart eruit en die van KPN er weer in.

​​​​​Alle blokkades waren weg en de telefoon werkt weer perfect.

Ook met dit probleem geconfronteerd? Probeer het uit. Tijd en moeite waard.                             

 

Reputatie 7
Badge +20

@EmmyJ heb je bovenstaande stappen nog kunnen proberen?

Reputatie 7
Badge +20

@EmmyJ ik heb niets meer van je vernomen dus ga er vanuit dat het met deze stappen gelukt is!
Ik heb ze voor het overzicht hieronder nog even op een rijtje gezet.

 

Hoi @EmmyJ, welkom op ons forum!
Ik zou je zo snel ook niet precies kunnen vertellen welk wachtwoord het hier om gaat maar ik heb wel een relevant topic gevonden volgens mij.
Heb je hier iets aan?

  

In oplossingsvoorstel is duidelijk aangegeven dat intoetsen NCK-code met streepjes op beeldscherm wordt weergegeven.

Verder werkte de aangedragen oplossing niet. Ben verder gegaan met de aangedragen oplossing op 02.02.2009, 20:49 door PdK als antwoord op de vraag van Wim J. Deze stappen, samen met de interpretatie van streepjes op het scherm, brachten succes. Dank je Lisa, dank je PdK.

 Het betrof de volgende stappen:

1. Zet de telefoon uit.
2. stop de SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er
halverwege uitsteken.
3. Zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze kontakt maken. Je
bent nu in staat om zodirect de SIM kaart er helemaalin te schuiven
4. Zet de telefoon aan, en houdt de accu aangesloten.
5. Na enige tijd verschijnt de melding "INSERT SIM"

6. Schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt
helemaal in het houdertje.
7. Kantel voorzichtig de accu op zijn plaats.
8. Zet de achterkant op zijn plaats.

9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal
gereset is. Dit kan een minuutje duren, de telefoon waarschuwt je daar
voor.

*2767*3855#

10. De telefoon werkt nu. De SIM is geaccepteerd, en je hebt ontvangst.
11. We gaan de situatie nu definitief maken. In het geval van de
Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service
Provider lock en de Netwerk lock.

12:Service Provider Lock

Toets in:
*7465625*77*00000000*00000000#
bericht is "SP Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock deactivated" of iets dergelijks.

13: Netwerk Lock

Toets in:
*7465625*638*00000000*00000000#
Bericht is "Network Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock deactivated" of iets dergelijks.

14. Daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten.


 

 

Ah dat is balen @EmmyJ , ik heb nog even verder gezocht, heb je de Telfort simkaart toevallig nog? Je zou ook nog de onderstaande stappen kunnen proberen.

  

Punt 1 en 2 van het 14 stappen tellende stappenplan gingen probleemloos.
Bij punt 3 heb ik de accu met een elastiekje op zijn plaats gehouden en kon zo zonder  stroomonderbreking de accu wat oplichten om de simkaart volledig in te schuiven. Eventueel kan de kaart ook met een puntig voorwerp op boven- of zijkant (niet door de chip heen) ingeschoven worden. Nu begon de ellende: niets dan meldingen als “blokkade apparaat/sim”,   en wachtwoord invullen"”.
Kon ook geen * en # bij de vereiste nummers invullen waardoor het toestel geblokkeerd bleef.
Heb KPN simkaart vervangen door de oude simkaart van Telfort en kon toen wel de lange nummers met * en # invullen en verder gaan met de stappen 9 t/m. 14.
Vervolgens Telfort simkaart eruit en die van KPN er weer in.

​​​​​Alle blokkades waren weg en de telefoon werkt weer perfect.

Ook met dit probleem geconfronteerd? Probeer het uit. Tijd en moeite waard.