Beantwoord

Wat kan dit zijn? Samsung A32 4g schakelt niet standaard automatisch over op wifi

  • 27 October 2023
  • 13 reacties
  • 70 keer bekeken

Hallo allemaal,

Mijn man heeft nu 3 maanden een samsung A32 4g en het toestel doet het super alleen als hij thuis komt schakeld deze niet meer over op de WiFi. De instellingen staan allemaal goed wat de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Kan iemand ons helpen of een idee wat dit kan zijn? 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 November 2023, 14:10

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @roos1984, 

Ik denk graag mee. Zou je netwerk willen vergeten(zie hieronder) en daarna opnieuw willen verbinden? 

 

Hallo Alex_P,

We hebben de wifi al opnieuw verbinding laten maken maar helaas heeft dit niet geholpen. Vreemde is dat hij het de ene keer wel doet en dan weer niet. 

Reputatie 7
Badge +24

De vraag is of dit aan de WiFi ligt of aan het toestel zelf. Hebben meerdere mensen bij jullie thuis dit probleem? En gebeurt het ook wanneer hij op een andere locatie verbonden is met een WiFi netwerk? 

Ik zelf heb een ander toestel en let daar eigenlijk niet op. Mijn man heeft 2 gb en krijgt geregeld een melding dat zijn bundel op de helft is, ik zelf heb 16 gb en krijg die melding niet van KPN. Op zijn werk heeft hij dit ook met de wifi 

Reputatie 7
Badge +24

Dan lijkt het er toch op dat het iets met zijn toestel aan de hand is als hij dit op meerdere locaties ervaart. Ik zou eerst beginnen met een reset van zijn toestel naar fabrieksinstellingen, wel goed opletten dat er een goede back-up wordt gemaakt eerst zodat er geen gegevens verloren raken. Anders wordt het een garantiekwestie, denk ik. 

Oke gaan we dat nog proberen. Werkt het niet gaan we terug naar de winkel.

Reputatie 7
Badge +9

@roos1984 bij WIFI-instelling onder advanced kan je automatic use mobil data on/off en automatic turn on WIFI on/off zetten

Hallo @TDN

Die instelling staat goed.

Verder hebben we alle instellingen nagekeken en alles staat goed.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan ook een een app gebruiken om automatisch wifi on en automatisch mobil data off als je een bepaalde locatie bereik (thuis,werk). Automate of Tasker kan dat

Ik zal eens kijken of dat wat is, anders word het terug naar de Mediamarkt met de telefoon.

Reputatie 7
Badge +24

Laat het nog even of het dan wel lukt, ik ben daar ook benieuwd naar. En binnen 2 jaar kun je inderdaad terug naar de winkel. 

@Alex_P.

Helaas heb ik daar 2x mega slechte ervaring mee bij de Mediamarkt, garantie tot aan de deur of een mega rekening ondanks tel nog geen 20 uur oud is.

Reputatie 7
Badge +24

Dat vind erg jammer om te horen, de verkoper moet dit gratis oplossen binnen de garantietermijn als het toestel niet functioneert zoals het hoort. Dit lijkt me ook makkelijk te reproduceren. Ik kan je hier helaas niet mee helpen omdat het toestel niet bij ons is gekocht, anders kon je bij een KPN winkel terecht. Ik hoop dus dat het nu soepel gaat dan in het verleden. 

Ik bedenk net dat je ook bij de fabrikant zelf kunt aankloppen, in dit geval Samsung.

Reageer