Beantwoord

Wifi 6 werkt niet op Xaomi Rednote 7

  • 3 March 2022
  • 21 reacties
  • 266 keer bekeken

Goedendag, 

Vorige week 'superwifi' 2.0 aangeschaft omdat dit volgens de verkoper snel internet oplevert en op elk apparaat zou moeten werken..behalve op m'n Xaomi rednote 7. De tablet laptop en andere Samsung smartphone maken wel verbinding met het netwerk dus blijkbaar kan het niet met dit type? Is er iemand die weet hoe het wel zou kunnen?, Volgens de KPN klantenservice zou het gewoon moeten werken ( en ja, andere wifi punten werken wel op de telefoon)

Mvg Eddo

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 September 2022, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @eddo1 . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees krijg jij die tablet dus niet op de wifi? Je kunt in de interface van de superwifi/box12 nog het een en ander aanpassen.

Waar zijn jouw super WIFI's op aangesloten?

Ik krijg m'n telefoon( redmi note 7) niet op deze wifi, andere wifi punten werken wel. Aangesloten op Experia V10 box

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Als dat lukt zou je daar het ip adres van je SW2 moeten kunnen vinden.

Je kunt ook gelijk 192.168.2.150 proberen.   Mocht dat lukken laat het even weten dan kunnen we jou vertellen wat je het beste kunt aanpassen. 

En als het lukt in te loggen dan moet ik het ip adres van de SW2 vinden?

 

Als dat gelukt is kun je bij status het beste even bij wifi (naar onder scrollen → wifi clients ) kijken en/of bij LAN..  Daar zou je dan de SW2 tegen moeten komen.

 

 

Hallo Erwin,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Sinds kort SW2. Alle apparaten werken, behalve mijn Redmi 7.

Al teruggezet van Wifi6 naar Wifi4, helpt ook niet.

Wat is de oplossing???

 

Alvast bedankt.

 

Grt Arjan

@Arjan Willemsen . Ben jij ook al even in de webinterface willen kijken?

Heb m gevonden. De SW2 staat onder LAN.

IP adres 192.168.2.3.

 

Wat moet ik nu doen?

NB Ben vanaf morgen een week niet thuis, kan dan dus even niets doen.

Welke experiabox gebruik jij erbij, @Arjan Willemsen ?

@Erwin_ v10

@Erwin_ Heb je nog een oplossing voor mijn probleem?

Experiabox is dus v10.

Hoor graag van je, want zit nu al dik een maand zonder wifi.

Reputatie 7
Badge +24

U zei een maand geleden dat het ip adres van de SuperWiFi 192.168.2.3 was. Is dat nog steeds zo?

Als u dat ip opend in de webbrowser:

http://192.168.2.3

Krijgt u dan een login formulier? 

@Arjan Willemsen Als jij in die webinterface kan, zijn daar verschillende instellingen die je kunt aanpassen. Onder andere het wifi protocol. 

Je kunt proberen om hier een beetje mee te experimenteren. Het kan zijn dat die telefoon alleen verbinding wil maken als er via een bepaalde wifistandaard wordt uitgezonden.

 

@Erwin_  @Nick83 Ik ben op de Superwifi ingelogd en heb van alles aangepast. Niets werkte. Nog tips? Kan ik anders de wifi op de Experiabox er niet bij aan zetten? Daarmee krijg ik wel contact. Of gaat dat niet tegelijk?

Reputatie 7
Badge +24

@Erwin_  @Nick83 Ik ben op de Superwifi ingelogd en heb van alles aangepast. Niets werkte. Nog tips? Kan ik anders de wifi op de Experiabox er niet bij aan zetten? Daarmee krijg ik wel contact. Of gaat dat niet tegelijk?

Nee. Het WiFi van de Experiabox v10 werkt niet samen met de SuperWiFi's. Daarom kan dat beter uit staan.

Wat heeft u allemaal aangepast op de SuperWiFi's? 

@Erwin_  @Nick83 Alle dingen hierboven heb ik veranderd. Hielp niets.

Kan ik nog wat anders aanpassen?

Je kunt ook een los netwerk aanmaken. Heb je dat ook geprobeerd? 

 

Ik heb hetzelfde probleem. Is er al een oplossing?

Ik heb hetzelfde probleem. Is er al een oplossing?

Wat is jouw probleem @WillemBl , want hier schreeuwt iedereen van alles door elkaar, de 1 heeft geen wifi en de ander heeft geen wifi 6 en ga zo maar door.

Het handigst is een eigen topic voor je vraag aan te maken en duidelijk te omschrijven wat jouw probleem is inclusief vermelden welke KPN-apparatuur je in bruikleen en/of eigendom hebt.

Succes.

 

Voor wie nog benieuwd was hoe dit is afgelopen. Mijn Redmi 7 is gesneuveld. De nieuwe Redmi 11 deed het wel. Topic wat mij betreft gesloten, maar vind het nog wel steeds slordig van KPN dat ze dit niet hebben gemeld vooraf.