Beantwoord

Hotspot op Samsung Galaxy S21 FE werkt niet

  • 14 March 2022
  • 1 reactie
  • 339 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste forum leden,

 

Ik heb laatst een verlening van mijn abonnement aangevraagd en daarbij een nieuw toestel los aangeschaft (s21FE). Het abonnement dat ik heb is unlimited data, bellen en sms. Hiervoor had ik exact het zelfde abonnement met de s20fe 5g. Nu is het zo dat het belangrijk is voor mij om een hotspot te kunnen aanmaken omdat ik soms ook werk op locaties waar geen wifi is of alleen openbare wifi. Met mijn vorige telefoon (s20FE 5g) was dit totaal geen probleem en kon ik alles met hoge snelheid opzoeken op mijn laptop en nooit geen problemen mee gehad. Nu dus na mijn vereniging en nieuwe telefoon (s21FE) heb ik natuurlijk nog gewoon de optie om een hotspot aan te zetten echter als ik mijn laptop hiermee verbind kan ik niks. Op 90% van de websites krijg ik een melding dat die site niet bereikbaar is en bij de rest laat het heeeeel traag. Alleen waar ik tot mijn stomme verbazing achter ben gekomen is dat als ik de site 4x herlaad ongeveer ik er dan op magische wijze wel in kan komen. Ook heb ik op bepaalde sites steeds een foutmelding bijvoorbeeld outlook dat er problemen zijn met het binnen halen van de mail. Ik snap er helemaal niks van aangezien mijn abonnement het zelfde is gebleven en ik dus juist een nieuwere telefoon heb die juist sneller zou moeten zijn als ik de specificaties van de netwerk chip pak. Heb al een nieuwe sim kaart gekregen maar dat hielp niks. Ook heb ik mijn hotspot op mijn laptop als vertrouwd/prive netwerk toegevoegd. Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Melvin van der Meer

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 16 March 2022, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MelvinvdMeer, een goede vraag die je stelt.

Een aantal feiten op een rij:

  • De hotspot is traag op jouw nieuwe Samsung Galaxy S21 FE.
  • De hotspot werkte goed op jouw oude Samsung Galaxy S20 FE.
  • Een nieuwe simkaart helpt niet.

Hieruit concludeer ik dat het probleem niet in ons netwerk zit, maar in jouw toestel.

Ik raad je aan de instellingen van de hotspot te controleren. Dit kan met behulp van onze toestelhulp.