Beantwoord

Kan ik een satelliettelefoon met abonnement bij KPN kopen?

  • 9 January 2022
  • 7 reacties
  • 1812 keer bekeken

Om in gebieden , waar geen zendmasten staan ( zee , onbewoonde gebieden, ect ) , toch te kunnen communiceren met de bewoonde wereld, wil ik een satelliettelefoon kopen. 

 

ik lees op dit forum een niet afgerond gesprek over dit onderwerp.
 

Ben erg nieuwsgierig of ik een abonnement bij Vodaphone moet nemen of dat ik mijn abonnementen kan handhaven bij KPN ? 
 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 10 January 2022, 13:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij bied KPN zoiets niet aan. 

Op zee bellen kan wel. Op een veerpont bijvoorbeeld. Men zegt dan: dat werkt via de satelliet. Dat klopt natuurlijk. Maar het is dan niet zo dat je mobiel rechtstreeks verbinding maakt met de satelliet. Er is dan op zo'n schuit een installatie aanwezig waar je mobiel verbinding mee maakt. Deze installatie maakt dan verbinding met de satelliet.

Dus overstappen naar Vodaphone ?

Biedt Vodafone ( met f ) satelliet telefonie aan? Toch ook alleen maar land telefonie 4G/ 5G?

Denk je er wel aan dat zo'n abo en gebruikskosten heel prijzig is. Bellen bijvoorbeeld 4,75 per minuut. En internet is helemaal pittig 10 euro per MB.

Ik vraag me af waar je die bereikbaarheid voor nodig hebt.

Tja, heb je zendmasten op zee ?

Reputatie 7
Badge +7

deze ken je, neem ik aan: Thuraya X5-Touch satelliet telefoon kopen? Bestel nu online (deschotelshop.nl)

kun je toch een beetje bij KPN mee blijven ;-) 

Lees mijn vraag nog eens

Tja, heb je zendmasten op zee ?

Maar hoe vaak ben je daar dan? En heb je een sat-phone nodig.

Op veerboten (en boorplatforms) is een 4G netwerk wat werkt via een satellietprovider. Maar ook dan betaal je de hoofdprijs. Maar dan geen sat-phone nodig. En dat werkt via je abo bij een gewone provider.

Al gegoogeld op satelliet telefonie en abonnementen?

Je zal niet 365 dagen per jaar op zee zitten zonder 4G/5G-bereik. Dan kan je beter voor zo'n periode een sat-phone, inclusief abo/verbinding, huren.

Een goede satelliettelefoon kost al gauw 1200 euro. Dan heb je nog niet het abonnement via de satellietprovider. Zo'n provider is bijvoorbeeld Inmarsat. Die hebben prepaid voor 6 maanden. Dat kost € 439 met maar 250 minuten voor 6 maanden. Tja, de hoofdprijs. Ik noemde het al.

Ook bij Vodafone vind ik geen abonnement voor bellen via het satellietnetwerk.

Er is niet één abonnement voor land en sat mogelijk. Dan zal je een sat-phone moeten kopen die beide kan. En 2 abonnementen. Land abo bij bv kpn en voor de satelliet bij een van dié providers.

Satelliettelefoons en abonnementen bv via mediawinkel.eu.

Heel veel succes met je keuze en alvast veel plezier van het toestel:relaxed: . En een veilig gevoel op zee:thumbsup_tone2: