De zoekfunctie in de KPN Community

  • 18 March 2024
  • 7 reacties
  • 190 keer bekeken
De zoekfunctie in de KPN Community
Reputatie 7
Badge +19

Ben je op zoek naar meer informatie, advies of een antwoord op je vraag? Er is ontzettend veel informatie te vinden in de KPN Community. Vele gebruikers gingen je voor en hebben hier hun vraag gesteld. Ook zijn er veel verschillende gebruikers actief die hun kennis graag delen met anderen. 

 

De zoekfunctie

De zoekfunctie is ontzettend handig om de informatie te vinden waar jij naar op zoek bent. Je kunt je eigen vraag stellen door een topic aan te maken, maar eerst zelf op zoek gaan gaat veel sneller. En de kans is groot dat je al meer informatie tegen komt, en niet eens zelf een vraag hoeft te stellen. Win-win, dus.

Toch zien we ook reacties in de community dat de zoekfunctie niet altijd even ideaal is. Wij vinden de mening van de KPN Community belangrijk, vandaar onze hulpvraag aan jou! 

Help ons de zoekfunctie te verbeteren!

  • Heb jij de zoekfunctie gebruikt en zo ja, wat is jouw mening erover?
  • Wat werkt goed aan de zoekfunctie?
  • Loop je ergens tegen aan en zo ja, wat precies?
  • Wat zou je graag anders zien, en hoe?

 

Feedback en tips voor de zoekfunctie zijn welkom. Wees zo uitgebreid en precies mogelijk, alleen op die manier kunnen we jouw advies zo goed mogelijk gebruiken voor verbeteringen in de toekomst. Met deze feedback kunnen wij in overleg met onze leverancier bekijken welke verbeteringen we kunnen doen.


7 reacties

Reputatie 7

Ik vind de zoekfunctie binnen het forum zwaar onder de maat en eigenlijk zelfs onbruikbaar.

Als je ergens naar zoekt dan krijg je resultaten van topics die jaren oud zijn als eerste getoond.

Zelf een sortering aangeven waarin je de resultaten wilt zien is niet mogelijk.

Zoeken binnen een subforum of zelfs binnen een topic is niet mogelijk.

 

Ik gebruik de zoekfunctie van het forum eigenlijk niet meer. Als ik echt iets wil vinden op het forum dan gebruik ik Google.

  • site:forum.kpn.com <zoektekst> zoekt binnen het hele forum
  • site:forum.kpn.com/internet-9 <zoektekst> zoekt binnen het subforum KPN TV
  • site:form.kpn.com/kpn-tv-11/de-kpn-tv-app-de-nieuwe-app-voor-online-tv-kijken-605173 <zoektekst> zoekt binnen het topic “De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken”

En alle filters die de zoekfunctie van Google heeft kunnen gewoon gebruikt worden. Zo zoek ik vaak binnen afbeeldingen als ik op zoek ben naar een bericht over bijvoorbeeld de inrichting van vlans op een switch. De getoonde afbeeldingen zijn vaak heel duidelijk/herkenbaar en brengen je daardoor snel naar het juiste bericht.

 

Overigens is de sortering van de zoekresultaten mijns inziens wel het allerbelangrijkste om onderhanden te nemen. Toon standaard eerst de nieuwste topics i.p.v. te beginnen met een topic van een paar jaar oud. Dat is echt killing.

Reputatie 7
Badge +28

Ik woon zo'n beetje op het forum en gebruik de zoekfunctie dagelijks.  

Eigenlijk kan ik mijn informatie op het forum inmiddels altijd wel goed vinden.  

Maar de zoekfunctie op het forum kan makkelijker gemaakt worden door altijd de laatste forumtopics bovenaan te zetten. Topics van enkele jaren terug doen vaak niet meer terzake.

Reputatie 7
Badge +9

Ik gebruik idd meer google zoals @wjb  maar meestaal met een beperkt datum, bv. afgelopen maand of aangepaste periode om de oude topics te vermijden.

Wat ik het meest mist is de zoek functie binnen een topic, handig b.v. voor een nieuwkomer om niet een topic van paar honderd pagina's alle te lezen om iets nuttig te vinden.

Reputatie 7
Badge +21

Ik gebruik de zoekfunctie regelmatig, maar het blijft behelpen. Ik verbaas mezelf soms wat ik nog terug weet te vinden. Je hebt geen invloed op de volgorde van de zoekresultaten en je kan de zoekperiode niet instellen en/of beperken tot recent. Verder kom je altijd terecht bij het topic startbericht, wat niet handig is bij een topic met (heel) veel reacties en dus meerdere pagina's.

Ook ik wijk soms uit naar Google, waarbij je de periode en de volgorde wel kan instellen.

Ik vind de zoekfunctie ook niet gebruiksvriendelijk.

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind de zoekfunctie ook niet gebruiksvriendelijk.

 

Wat mis je dan precies @N.N. ? Zodat we hopelijk de gebruisvriendelijkheid kunnen verhogen 

Ik vind de zoekfunctie ook niet gebruiksvriendelijk.

 

Wat mis je dan precies @N.N. ? Zodat we hopelijk de gebruisvriendelijkheid kunnen verhogen 

Als ik een zoekopdracht ingeef, bi.jvoorbeeld webmail, dan zie ik een te uitgebreide linker kolom waar ik dan moeilijk uit kan kiezen en de getoonde resultaten rechts zie ik geen logica in qua datum e.d.

Reageer