Beantwoord

Informatievoorziening KPN Forum niet op orde

  • 29 February 2024
  • 3 reacties
  • 112 keer bekeken

Het valt me op dat veel antwoorden op het forum (ook van KPN-medewerkers) niet kloppen.

Bijvoorbeeld:

Hoe reset ik mijn gebruikers-paswoord van de Experia-box? Heeft me een avond gekost, inclusief een ‘remote-reset’ en geen resultaat.  Invullen van ‘oude-paswoord’ dat ik kwijt was faalt.  Blijkt dat invullen van fabrikant paswoord (op de sticker achterop) wel werkt.  Nergens enige hint in die richting te vinden, maar wel aaanwijzingen hoe het bij oudere software versies zou werken. Paswoord op de sticker is overigens moeilijk te interpreteren dan wel moeilijk te lezen vanwege het gebruik van op elkaar lijkende letters en tekens: Is het nou een enkel aaanhalingsteken of een apostrofe…  Online handleiding van de Experiabox komt ook niet overeen met de actuele software in dat ding.

Afstandsbediening instellen voor mijn TV:   Ik kies mijn model AB aan de hand van de plaatjes.  Vervolgens: kies uit 2 types, C3 en D3… Ik zie duidelijk C2 in het batterij-vakje staan, dus weer een uitglijder van KPN.  Mijn TV model kan ik ook niet vinden in de lijst en speedcode 3 (voor andere AB's?) voor SONY werkt niet…

KPN maakt graag gebruik van verouderde antwoorden van forum-gebruikers en lijkt op het forum zelf weinig expertise te presenteren of e.e.a. op te schonen.

Ik heb geen zin om reverse-engineering te doen aan onderwerpen die bij de maker/leverancier bekend zouden moeten zijn. 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 March 2024, 12:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KPN-info overjarig 
De KPN heeft meerdere modellen van alle apparatuur wat ze gebruiken.
Dus als je een gebruiksaanwijzing zoekt moet je het juiste type opgeven dan krijg je de goede gebruiksaanwijzing.
Alle gebruiksaanwijzingen zijn up to date.
 

Je zou dan een welkome aanvulling zijn om KPN-moderatoren en medeforumgebruikers te wijzen op hun foute antwoorden en zelf het goede antwoord plaatsen @KPN-info overjarig 😎

Reputatie 7
Badge +20

Hi @info overjarig,

Hoe reset ik mijn gebruikers-paswoord van de Experia-box? Heeft me een avond gekost, inclusief een ‘remote-reset’ en geen resultaat.  Invullen van ‘oude-paswoord’ dat ik kwijt was faalt.  Blijkt dat invullen van fabrikant paswoord (op de sticker achterop) wel werkt.  Nergens enige hint in die richting te vinden, maar wel aaanwijzingen hoe het bij oudere software versies zou werken. Paswoord op de sticker is overigens moeilijk te interpreteren dan wel moeilijk te lezen vanwege het gebruik van op elkaar lijkende letters en tekens: Is het nou een enkel aaanhalingsteken of een apostrofe…  Online handleiding van de Experiabox komt ook niet overeen met de actuele software in dat ding.

Kan het zijn dat je een Box 12 in gebruik hebt? Er zijn op dit moment 2 heel verschillende softwareversies voor de Box 12 in omloop. Als je de normale versie hebt, kan je zien hoe je kunt inloggen via het volgende artikel:

Mocht je echter de nieuwe KPN software op je Box 12 hebben, dan kan je alle informatie juist uit dit artikel halen:

 

 

Afstandsbediening instellen voor mijn TV:   Ik kies mijn model AB aan de hand van de plaatjes.  Vervolgens: kies uit 2 types, C3 en D3… Ik zie duidelijk C2 in het batterij-vakje staan, dus weer een uitglijder van KPN.  Mijn TV model kan ik ook niet vinden in de lijst en speedcode 3 (voor andere AB's?) voor SONY werkt niet…

Voor problemen met je afstandsbediening wil ik je wijzen op het volgende artikel:

 

Wat betreft je opmerkingen over oude informatie op het forum: het klopt dat er in de wat oudere topics informatie kan staan die inmiddels achterhaald is. Het forum bestaat al ruim 10 jaar en wij doen ons best om ‘oude’ informatie uit alle honderdduizenden topics up to date te houden. We zien echter niet alles, dus als je bepaalde topics tegenkomt waarin informatie staat die naar jouw inzicht niet meer klopt, laat het dan vooral weten! Dan kunnen we dit aanpassen. 

Reageer