Beantwoord

Krijg geen notificatiemails meer van sommige topics

  • 11 August 2023
  • 47 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik krijg op dit moment geen notificatiemails meer over sommige topics die ik volg. Wat gaat er mis?

icon

Beste antwoord door Katana321 25 August 2023, 18:35

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Bij mij is het probleem wel opgelost. Van al mijn favorieten krijg ik de notificatiemailtjes weer.

@Katana321 , kan het zijn dat sommige van jouw favorieten niet meer “op scherp” staan, doordat je een eerdere notificatie niet hebt gekregen? Je krijgt dan pas een nieuwe notificatie als je het topic eerst zelf “leeg” gelezen hebt en er daarna een nieuwe reactie geplaatst wordt.

Reputatie 7
Badge +7

Bij mij is het probleem wel opgelost. Van al mijn favorieten krijg ik de notificatiemailtjes weer.

@Katana321 , kan het zijn dat sommige van jouw favorieten niet meer “op scherp” staan, doordat je een eerdere notificatie niet hebt gekregen? Je krijgt dan pas een nieuwe notificatie als je het topic eerst zelf “leeg” gelezen hebt en er daarna een nieuwe reactie geplaatst wordt.

Tja, dat doe ik dus al op die manier…

Maar fijn dat het bij jou wel goed gaat. 👍 

Reputatie 7
Badge +7

Trouwens, het ging net dus ook mis na jouw bericht in dit topic:

Ik kreeg wel een mail “Jij bent genoemd in...", maar niet de mail “Reactie op bericht...".

Reputatie 7
Badge +21

Dat laatste klopt, het is het één of het ander. Je krijgt geen twee notificaties over dezelfde reactie.

Reputatie 7
Badge +7

Dat laatste klopt, het is het één of het ander. Je krijgt geen twee notificaties over dezelfde reactie.

Jawel, normaal gesproken krijg ik dat wel. Heb dat zo ingesteld bij mijn instellingen van dit forum.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb ook alles op "Ja” staan en ik krijg in zo'n geval altijd één mailtje, de mention.

Reputatie 7

Ik heb die terugkoppeling nog niet gehad, mogelijk was de melding van Simyo door iemand anders opgepakt aan de kant van Insided.

Ik ga er nogmaals achteraan en zal daarbij ook noemen dat het ook vanuit Simyo is doorgestuurd. Mogelijk kunnen beide meldingen dan worden samengevoegd, of in ieder geval meer informatie geven.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb die terugkoppeling nog niet gehad, mogelijk was de melding van Simyo door iemand anders opgepakt aan de kant van Insided.

Ik ga er nogmaals achteraan en zal daarbij ook noemen dat het ook vanuit Simyo is doorgestuurd. Mogelijk kunnen beide meldingen dan worden samengevoegd, of in ieder geval meer informatie geven.

@Jasper Ik kan melden dat het op dit moment veel beter gaat met die notificatiemails. Maar af en toe zie ik toch weer een topic dat door mij gevolgd wordt maar waarvan ik toch geen mail heb gekregen bij nieuwe berichten. Zojuist nog deze:

Reputatie 7

Gelukkig gaat het een stuk beter nu, maar het is er nog niet helemaal dus. De terugkoppeling van Insided over de melding van Simyo was dat er ook een algemene storing speelde met de notificaties. Zo uitgebreid hebben wij 'm niet ervaren volgens mij. 

Had je het topic nog wel geopend voordat die nieuwe reacties geplaatst werden? Ik weet dat je weet hoe dat werkt, maar zoals je je kunt voorstellen is het wel belangrijk om dat zeker te weten voordat we het door kunnen sturen.

Reputatie 7

@Jasper, Als je niet ingelogd bent en een topic bezoekt waarop gereageerd was dan wordt (uiteraard) niet gezien dat jij het was die dat topic geopend heeft en dus van een volgende reactie weer een notificatie wilt krijgen. Een “foutje” (niet ingelogd zijn) dat trouwens zo gemaakt is. 😉

Hoe lang duurt het dan totdat er toch weer een notificatie verstuurd zal worden zonder dat je tussendoor dat topic bezocht hebt terwijl je ingelogd bent?

Reputatie 7
Badge +21

Zoals hierboven door mij aangeven ontvang ik weer alle notificaties. Met een kleine 80 favorieten is dat natuurlijk makkelijk vast te stellen. 😉

Reputatie 7
Badge +7

---

Had je het topic nog wel geopend voordat die nieuwe reacties geplaatst werden? Ik weet dat je weet hoe dat werkt, maar zoals je je kunt voorstellen is het wel belangrijk om dat zeker te weten voordat we het door kunnen sturen.

Ja, dat had ik. Tenzij er ergens iets (op een andere manier) aan mijn kant is misgegaan. Wel is het zo dat ik normaal gesproken, als ik het forum bezoek, altijd eerst inlog.

Reputatie 7

Als je de link opent en niet ingelogd bent wordt dat niet gezien als het lezen van het topic. Dat gebeurt mij ook vaak, als ik een topic aanklik in de mail opent Edge automatisch, maar ik ben alleen ingelogd in Chrome 😅 

Als je dan zelf inlogt en het topic alsnog bekijkt telt dat wel, dan zou je bij een volgende nieuwe reactie een notificatie moeten ontvangen. In dat geval had je dus wel een notificatie moeten krijgen. Ik ga er weer achteraan!

Reputatie 7

Als je de link opent en niet ingelogd bent wordt dat niet gezien als het lezen van het topic. Dat gebeurt mij ook vaak, als ik een topic aanklik in de mail opent Edge automatisch, maar ik ben alleen ingelogd in Chrome 😅 

Als je dan zelf inlogt en het topic alsnog bekijkt telt dat wel, dan zou je bij een volgende nieuwe reactie een notificatie moeten ontvangen. In dat geval had je dus wel een notificatie moeten krijgen. Ik ga er weer achteraan!

Kan je dan ook mijn opmerking meenemen?

Reputatie 7

Ik heb een screenshot gekregen van Insided van de logging, waarin te zien is welke notificaties gestuurd zijn. Daar zie ik meerdere e-mailadressen in terug, zoals die van mezelf, maar die van jou kom ik daar niet bij tegen @Katana321. Het lijkt erop dat de notificatie naar iedereen is gestuurd… behalve naar jou. Zij hebben daardoor het gevoel dat je de reactie ervoor mogelijk toch nog niet had gezien, maar dat is niet te zien. Ze bekijken het nog verder na voor ons.

  

Hoe lang duurt het dan totdat er toch weer een notificatie verstuurd zal worden zonder dat je tussendoor dat topic bezocht hebt terwijl je ingelogd bent?

Ik had je vraag gemist inderdaad. Je moet het topic geopend hebben terwijl je bent ingelogd om van de volgende reactie een notificatie te krijgen. Als je het topic niet bekijkt hoort er geen nieuwe notificatie te worden gestuurd, tot je het topic weer bekijkt.

Reputatie 7

Hoe lang duurt het dan totdat er toch weer een notificatie verstuurd zal worden zonder dat je tussendoor dat topic bezocht hebt terwijl je ingelogd bent?

Ik had je vraag gemist inderdaad. Je moet het topic geopend hebben terwijl je bent ingelogd om van de volgende reactie een notificatie te krijgen. Als je het topic niet bekijkt hoort er geen nieuwe notificatie te worden gestuurd, tot je het topic weer bekijkt.

Ik heb jaren terug al eens het voorstel ingediend om hier een time-out op te plaatsen.

Zo zou er mijns inziens opnieuw een notificatie verstuurd moeten worden als je bijvoorbeeld één of twee weken na de laatste notificatie het topic nog steeds niet bekeken hebt en er opnieuw een reactie geplaatst wordt. In de huidige situatie raak je een topic volledig kwijt en met mijn voorstel ben je het topic dan maximaal één of twee weken kwijt.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb jaren terug al eens het voorstel ingediend om hier een time-out op te plaatsen.

Zo zou er mijns inziens opnieuw een notificatie verstuurd moeten worden als je bijvoorbeeld één of twee weken na de laatste notificatie het topic nog steeds niet bekeken hebt en er opnieuw een reactie geplaatst wordt. In de huidige situatie raak je een topic volledig kwijt en met mijn voorstel ben je het topic dan maximaal één of twee weken kwijt.

Ben het helemaal eens met dit voorstel! 

Reputatie 7

Ik zal dat meenemen als voorstel, dan kan de support afdeling kijken of het haalbaar is.

Er is gek genoeg niets te zien waardoor je die notificaties niet hebt gekregen @Katana321, het voorstel is om het aloude IT gezegde te proberen. Zou je het topic kunnen ontvolgen en daarna weer opnieuw volgen? De nieuwe reacties zouden dan wel een notificatie moeten geven en anders kijken we natuurlijk weer verder. Na het weekend zullen er sowieso reacties zijn in het F1 topic, met onder andere de uitslag.

 


 

Reputatie 7
Badge +7

@Jasper Gelukkig gaat het nu bij bijna alle topics die ik volg goed. Net toch weer een ander topic gezien waar een nieuwe reactie is geplaatst, maar waar ik geen mail van heb gekregen. Kennelijk gaat het af en toe een enkele keer toch fout. Het zij zo.  Ik heb wel meteen in dat topic jouw it-gezegde uitgevoerd.

(Ik noem het stroomloos maken van een apparaat altijd de “kpn-methode", omdat dat lang geleden een paar keer was geadviseerd door jullie helpdesk. Ik heb er heel lang niet in geloofd dat dat zou kunnen helpen. Totdat ik een printer had die kennelijk dood was. Alles geprobeerd maar niets hielp. Ten einde raad dacht ik “zou dan misschien toch de kpn-methode kunnen helpen?” En toen deed ie het weer 😀)

Reputatie 7

Haha, die uitspraak is niet van ons, maar het is inderdaad wel vaker van toepassing 🙂

Vandaag zijn er nieuwe reacties geplaatst in het F1 voorspel topic zag ik, heb je daar na het opnieuw volgen wel notificaties van gekregen?

Reputatie 7
Badge +7

---

Vandaag zijn er nieuwe reacties geplaatst in het F1 voorspel topic zag ik, heb je daar na het opnieuw volgen wel notificaties van gekregen?

Jazeker. Daar kreeg ik vanmorgen keurig een mail over.

Ik heb zojuist nog even gecheckt of er in door mij gevolgde topics nog nieuwe reacties zijn geplaatst. En dat is niet het geval. Wel de hele dag keurig de notificatiemails ontvangen.

Alles bij elkaar kan ik dus zeggen dat het nu goed gaat. Dank voor jouw hulp en voor jouw reacties.

Reputatie 7

Dat klinkt goed inderdaad, gelukkig Ik ga er vanuit dat het nu ook blijft werken, en anders weet je me te vinden 👌

Reageer