Beantwoord

aansluiting modem en vaste telefoon

  • 25 November 2021
  • 17 reacties
  • 888 keer bekeken

Beste medewerker,

Ik ga overstappen van de Ziggo naar kpn. In de woonkamer zit de Ziggo aansluiting. Echter begrijp ik dat ik deze niet kan aansluiten. In de meterkast zit wel een kabel met wit vierkant. Dat zal de aansluiting zijn. Maar hoe sluit ik dan de huistelefoon aan ,?

Er moet mi dan een gat in de muur worden geboord om draad naar de huiskamer te krijgen.

admin: topic verplaatst naar juiste categorie, dubbel topic verwijderd

icon

Beste antwoord door DennisA78 25 November 2021, 20:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Ik heb zelf de aansluiting in de woonkamer maar mocht die van mij in de meterkast zitten is het geen gemakkelijke opgave om een kabel te trekken. Omdat ik voor telefoon een DECT van drie toestellen heb, zou ik er 1 in de meterkast kunnen plaatsen zonder toestel en de andere in de woonkamer in een lader.

Bedankt Jeroen. Voor de telefoon is dat inderdaad een oplossing.

Bedankt Jeroen. Voor de telefoon is dat inderdaad een oplossing.

heb je wel een ethernetkabel naar de woonkamer?En heb je tv afgesloten?

Nee geen kabel naar de huiskamer. Het pakket vd kpn moet nog binnen komen. Ik twijfel of ik een monteur moet inschakelen om eea aan te sluiten.

Nee geen kabel naar de huiskamer. Het pakket vd kpn moet nog binnen komen. Ik twijfel of ik een monteur moet inschakelen om eea aan te sluiten.

dan is misschien een DVS een idee.

heb je dimmers en/of zonnepanelen?

Draadloze Verbindingsset 1200 (2 adapters) (kpn.com)

Bij mij heeft het ooit goed gewerkt.Maar ik heb geen zonnepanelen(maar ik eet geen vlees dus ik doe wel iets voor het millieu:))en geen dimmers.

Of heb je ook superwifi besteld?Zo ja als je er dan eentje bij de tv zet kan de tv daar ook op.

Ja wellicht is draadloos de oplossing. Wat is de link met  zonnepanelen en dimmers ?

 

Ja wellicht is draadloos de oplossing. Wat is de link met  zonnepanelen en dimmers ?

 

Dat kan het signaal van de DVS verstoren.Heb je ook superwifi?Dat werkt ook wel(maar kabel is altijd beter natuurlijk)

Ik zal eens lezen over de superwifi , thx

Ik zal eens lezen over de superwifi , thx

oke.

Bedenk wel dat dit niet door kpn officeel gesupport wordt.Wil je dat wel zal je toch voor de DVS moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +10

Zowel DVS als Superwifi’s zijn eigen risico. Als er iets mee is, opnieuw ingesteld moeten worden oid, en er moet een monteur bij komen, is dat voor eigen kosten.

KPN is idd niet happig op itv via Superwifi’s aansluiten, maar werkt in de praktijk beter dan op DVS.

 

Maar.. 1e optie moet altijd een vaste kabel zijn. Een monteur kan deze aanleggen, en gelijk die oude lasdop vervangen voor een moderne aansluiting. 

Die lichtgrijze telefoonkabel verdwijnt in een buisje? Zit er een telefoonaansluiting in de woonkamer?

Monteur kan of modem in meterkast en telefoonkabel vervangen voor utp kabel plus telefoonkabel zodat itv en telefoon in de woonkamer aan te sluiten zijn.

Of de telefoonkabel gebruiken om modem in woonkamer aan te sluiten, en van daaruit itv en modem.

 

Tis maar net wat lukt en gewenst is. Monteur kan vaak meer dan waar je zelf aan gedacht had.

Zowel DVS als Superwifi’s zijn eigen risico. Als er iets mee is, opnieuw ingesteld moeten worden oid, en er moet een monteur bij komen, is dat voor eigen kosten.

KPN is idd niet happig op itv via Superwifi’s aansluiten, maar werkt in de praktijk beter dan op DVS.

 

Maar.. 1e optie moet altijd een vaste kabel zijn. Een monteur kan deze aanleggen, en gelijk die oude lasdop vervangen voor een moderne aansluiting. 

Die lichtgrijze telefoonkabel verdwijnt in een buisje? Zit er een telefoonaansluiting in de woonkamer?

Monteur kan of modem in meterkast en telefoonkabel vervangen voor utp kabel plus telefoonkabel zodat itv en telefoon in de woonkamer aan te sluiten zijn.

Of de telefoonkabel gebruiken om modem in woonkamer aan te sluiten, en van daaruit itv en modem.

 

Tis maar net wat lukt en gewenst is. Monteur kan vaak meer dan waar je zelf aan gedacht had.

Zou het misschien kunnen dat het in de toekomst met een update onmogelijk wordt gemaakt?

Reputatie 7
Badge +24

Zou het misschien kunnen dat het in de toekomst met een update onmogelijk wordt gemaakt?

Wat? Tv ontvanger aan de SuperWiFi koppelen? 

Reputatie 7
Badge +11

Ik wil overigens even kwijt dat er enorm veel gespeculeerd wordt hier over kabels trekken vanuit een eigen ervaring maar zoals @DennisA78 ook al aangeeft zijn er vaak nog wel omwegen die wij als monteur wel zien. Een kabel door de kruipruimte bijvoorbeeld. Gebeurd regelmatig en veelal kun je dan overal komen waar je wilt. 

 

Ja, DVS of Superwifi zou kunnen maar ga alsjeblieft niet die dingen promoten als je nog geen 1% van de gehele situatie kent. Kans is aanwezig dat er hier gewoon een monteur naartoe moet om de aansluiting te maken en die lasdop te vervangen. Veelal als er nog zo'n dop op zit dan is het aderpaar al lange tijd niet doorgemeten op kabelkwaliteit. 

 

Beter even doorvragen naar de situatie dan gelijk conclusies trekken, vooral voor zij die er niet zo veel verstand van hebben veel duidelijker dan het onnodig speculeren waardoor er misschien apparatuur gekocht wordt wat niet nodig is 😉

Ik wil overigens even kwijt dat er enorm veel gespeculeerd wordt hier over kabels trekken vanuit een eigen ervaring maar zoals @DennisA78 ook al aangeeft zijn er vaak nog wel omwegen die wij als monteur wel zien. Een kabel door de kruipruimte bijvoorbeeld. Gebeurd regelmatig en veelal kun je dan overal komen waar je wilt. 

 

Ja, DVS of Superwifi zou kunnen maar ga alsjeblieft niet die dingen promoten als je nog geen 1% van de gehele situatie kent. Kans is aanwezig dat er hier gewoon een monteur naartoe moet om de aansluiting te maken en die lasdop te vervangen. Veelal als er nog zo'n dop op zit dan is het aderpaar al lange tijd niet doorgemeten op kabelkwaliteit. 

 

Beter even doorvragen naar de situatie dan gelijk conclusies trekken, vooral voor zij die er niet zo veel verstand van hebben veel duidelijker dan het onnodig speculeren waardoor er misschien apparatuur gekocht wordt wat niet nodig is 😉

oke.