Beantwoord

Al meer dan 3 weken kan ik niet bellen

  • 17 October 2023
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

De vaste telefoon van mijn ouders (80+) werkt al meer dan drie weken niet. Zij zelf en bellers horen een in gesprek toon.
Na bellen met de kpn helpdesk bleek dat vast bellen niet in hun abonnement zat zonder dat ze dit hadden opgezegd (ze hebben het nummer ook al >50 jr). Een helpdesk medewerker heeft hun nummer weer gekoppeld en 12 okt zou het weer moeten werken. Een paar dagen voor die tijd is nog een monteur langsgeweest die een andere modem (v12) heeft geplaatst. Het mocht allemaal niet baten.

inmiddels heb ik daarna nog van alles geprobeerd samen met de helpdesk, incl resetten. Vandaag heeft de technische dienst (op afstand) een poging gedaan het op te lossen (incl het nummer verwijderen en opnieuw toevoegen) maar vooralsnog geen resultaat, ze zouden vandaag of morgen weer bellen zeiden ze. In het kpn profiel zie ik nu weer het vast bellen uitgegrijsd en een hoop berichten dat mn ouders hun vaste telefoon hebben opgezegd (wat ze dus niet gedaan hebben), geen enkel positief bericht.
Zegt dit iets over de status van hun abonnement en verbinding? Hoe weet ik of er nog aan gewerkt wordt?

Een wanhopige klant met wanhopige ouders.

icon

Beste antwoord door PeterG 17 October 2023, 21:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Wat een lastige situatie. 

Is het andere telefoon poortje op de Box12 al geprobeerd?

Een kpn moderator komt hier met een dag of 4. Dan is het handig als er al gegevens van je ouders in je forum profiel staan.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Hun naam adres en klantnummer.  telefoonnummer kan bij persoonlijke opmerkingen bijvoorbeeld.

Hartelijk dank!

Ik heb nog niet phone 2 geprobeerd idd. Ik wacht eerst nog maar even morgen af, mogelijk (hopelijk) gaat de backoffice er morgen mee verder.

Mocht dit niets opleveren ga ik zeker met je advies aan de slag.

Vanochtend heeft de backoffice gelukkig teruggebeld. het bleek dat het verwijderen van het nr gisteren fout was gegaan. Ze zouden vandaag verder gaan met oplossen, het scheen een erg lastig probleem te zijn.

We ontvingen later ook een sms dat vannacht het modem een update krijgt. Hopelijk valt er dan niet ook iets anders om (internet bijv).

Even een status update. De update heeft gelukkig niets om laten vallen, maar helaas nog geen witte rook. De backoffice is er nog steeds mee bezig. Laatste bericht dat we hebben ontvangen (gisteren) is dat er verder onderzoek nodig is. Ze krijgen het nummer waarschijnlijk niet goed gekoppeld. Inmiddels beginnen familieleden te mailen dat m’n ouders onbereikbaar zijn. Hopelijk komt het allemaal binnenkort weer goed.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @M. Van Leeuwen! Vervelend dat het ondanks tussenkomst van de backoffice langer duurt. Wel begrijp ik dat het proces loopt. Daarom ga ik voor nu het topic sluiten.

Mocht er toch verdere hulp van mij nodig zijn, laat het dan hier weten. Dan ga ik voor je aan het werk!

Bedankt beide voor het meedenken. De backoffice heeft het uiteindelijk kunnen oplossen :), sinds gistermiddag werkt het vast bellen weer. De oorzaak lag buiten het huis (waarschijnlijk was het dus iets met het koppelen van het nummer), helaas heb ik de backoffice niet gesproken (ze hadden m’n voice mail ingesproken).

 

Reputatie 7
Badge +17

@M. Van Leeuwen super in ieder geval dat de backoffice het heeft kunnen oplossen! Ik zal het topic voor je sluiten.