Vraag

Als ik met mijn mobiel naar mijn vaste lijn bel krijg ik geen reactie

  • 21 January 2022
  • 10 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik heb een vaste telephoon. Ik neem er een mobiel bij. Als ik met m'n mobiel naar de vaste telephoon bel, krijg ik geen reaktie. Als ik met m'n vaste telephoon naar m'n mobiel bel, doet ie 't wel.

Mensen verwijten dat m'n vaste telephoon niet werkt.

Wat kan ik zelf doen aan een contaktbreuk met de telephoon verus mobiel aansluiting?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @touchwood! Fijn dat je ons gevonden hebt. Uiteraard vervelend dat de vaste telefoon niet naar behoren functioneert. Heeft dit in het verleden wel gewerkt? En kun je met een andere vaste telefoon wél bellen naar jouw vaste telefoon? Ik ben benieuwd! 

 

Om je straks sneller te kunnen helpen, wil ik je vragen je gegevens in te vullen in je profiel (klik). Dan kan ik meteen met je meekijken :slight_smile:. Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Alle vakjes waar 'privé’ bij staat zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators.  

Goed. Ik heb alles ingevuld.

Wat nu?

Voor de duidelijkheid. Het gaat over een mobiel wat niet naar een vast toestel kan bellen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@touchwood We kunnen nog niet met zekerheid zeggen dat het aan de mobiel ligt. Het enige wat we nu weten: 

  1. als je met jouw mobiel naar jouw vaste telefoon belt, krijg je geen reactie
  2. als je met de vaste telefoon naar deze mobiel belt wel.

Dit wil niet zeggen dat het probleem aan de mobiel ligt. Tenzij andere mobiele telefoons wél reactie krijgen als die naar jouw vaste telefoon bellen. Heb je dit getest?  
Kun je testen of je met jouw mobiel wél naar andere vaste telefoonnummers kunt bellen? 

Ik heb het vaste telefoonnummer gesynchroniseerd (= een soort refresh gegeven). Kun je eens testen of je nu een reactie krijgt als je belt? 

Ik heb geen vermoeden waar het aan ligt. Ik vind het vreemd dat de vaste lijn "anders” reageert dat een mobiel.

Andere mobieltjes die naar m'n vaste nummer bellen. Sommige krijgen wel reaktie, anderen niet.

Bij mij is een vaste lijn superieur aan een mobieltje, maar ik zie er in de praktijk niet veel van terecht komen.

Reputatie 7
Badge +28

@touchwood

Heb jij in jouw telefoon een contactenlijst gemaak? 

Zo niet, probeer dat eens. 

Zet het vaste nummer op deze manier in jouw telefoon :  bv (0172) 123456

Ik heb een vaste telephoon met een hoorn en een draaischijf. Wathe heb ik no an een adreslijst?

Ik hoor van mensen dat ze me niet kunnen bereiken via m'n vaste lijn.

Ligt het nu aan mijn telephoon of is de lijn gestoord voor dit vaste nummer?

 

Welk modem heb je?

Als je belt en daarna de hoorn(zonder dat hij overgaat dus) er afhaalt,Doet hij het dan wel?

Reputatie 7
Badge +28

Het gaat niet om een adreslijst in jouw vaste telefoon. Want die bestaat waarschijnlijk helemaal niet. 

Maar om een lijst met contacten in jouw mobiele telefoon. Mogelijk kan iemand in jouw directe omgeving jou helpen met het aanmaken van zo'n lijst. 

Zet jouw vaste nummer dan bv zo in de contactenlijst : (0172) 123456 

Reputatie 7
Badge +28

Het gaat niet om een adreslijst in jouw vaste telefoon. Want die bestaat waarschijnlijk helemaal niet. 

Maar om een lijst met contacten in jouw mobiele telefoon. Mogelijk kan iemand in jouw directe omgeving jou helpen met het aanmaken van zo'n lijst. 

Zet jouw vaste nummer dan bv zo in de contactenlijst : (0172) 123456 

@touchwood 

Ben je al een stapje verder gekomen? 

@martijn : als ik met mijn mobiel naar m'n vaste telephoon bel gaat ie niet over. Ik kan dan wel de hoorn van het vaste lijn toestel opnemen, maar dan krijg ik gewoon de normale beltoon.  (?!).

@noordzee : Er staat een adreslijst in m'n mobiel.

Waar het om draait is dat m'n  vaste lijn niet bereikbaar is voor mobiel telephoon verkeer. Ik heb het vermoeden dat deze twee verbindingen niet hetzelfde zijn. Casu quo: mobiel verbindingen zijn prioriteit aan de vaste lijn.

Dan kan ik wel aan m'n telephoon  verbindingen gaan zoeken maar als het signaal wat ik ontvang verschillend van aard is kan ik lang blijven sleutelen.  

Ik weet dat je me nu uit gaat leggen dat het toch hetzelfde signaal is, maar dat geloof ik niet.

Ander voorbeeld. Ik ben op internet bij een site aangekomen die door licentierechten van het net is gehaald. Ik krijg een php440 waarschuwing, deze site is niet bereikbaar. Ik ga naar m' n mobiel en zoek de site op. Deze is gewoon bereikbaar. Hoe kan dit?

Dit is dichterbij dan een mobiel en een vaste lijn, namelijk hetzelfde Internet signaal. Met toch verschillend resultaten.  

Ik bel met mijn vaste lijn naar iemand anders met een vaste lijn en krijg tot twee keer toe een wildvreemd iemand aan de lijn.

Wat ik niet begrijp is waar die verschillend resultaten vandaan komen. Probeer ik nou in te zien dat ik m'n telephoons , die altijd goed hebben gewerkt, niet aan kan sluiten (?!) , of moet ik inzien dat m'n server aansluiting op de een of ander manier is veranderd, zodat ik nog 'ns m' n aansluitingen kan gaan uit zoeken? 

Ik zie in dit geval maar een verandering. Het heeft altijd goed gewerkt. Hoe kan het dan van de een op de andere dag contaktbreuk veroorzaken zonder dat ik Er ook maar it's aan heb veranderd.

Hoe kan het dat ik tot voor een paar jaar zo met de kpn kan over leggen, en nu met zes standaardvragen doorgesorteerd word op een forum, om daar dan te gaan over leggen wat Er aan de hand is? Nee mijn vraag komt niet in de zes standaard vragen voor, maar is dat dan een rede om de techniesche dienst onbereikbaar te maken met forum voor uw overige vragen?

Begrijp me goed. Ik ben er niet op uit om de kpn iets te verwijten, ik heb jarenlang een vaste telephoon verbindingen gehad. Niks mis mee. Maar sind ik er een mobiel erbij heb krijg ik toch het gevoel dat belpunten zwaarder met tellen dan een vaste lijn. 

Ik blijf bij m'n standpunt.

Hoe kan het dat van de ene op de andere dag m'n vaste lijn secundair, dan wel onbereikbaar is geworden, terwijl m'n mobieltje vrolijk doorpingelt op extraining belpunten?