Beantwoord

Batterijen in de vaste telefoon werken niet meer

  • 4 March 2019
  • 6 reacties
  • 7009 keer bekeken

Als ik bel geven de batterijen op de telefoon aan dat ze vol zijn. Na een paar minuten is het beeld zwart en valt de verbinding weg en geeft de batterij aan dat hij leeg is. Zijn de oplaadbatterijen niet goed meer en moeten vervangen worden. Het is vervelend omdat telkens in het gesprek de verbinding wordt verbroken. Wat moet ik doen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door erwinde 4 March 2019, 13:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jan. J
Wat je moet doen is ten eerste het merk en type telefoon vermelden.
Ze zijn (helaas of gelukkig) niet allemaal gelijk.

Je kunt ook naar de winkel gaan en de batterijen vervangen
Hoe lang zijn de batterijen in gebruik? 5 jaar of meer? Zeker als de telefoon dagelijks in de oplader zit, en de batterijen dus nooit es helemaal leeg zijn, zullen ze met zo'n 4 à 5 jaar wel vervangen moeten worden. Gelukkig is dat met een DECT telefoon vrij eenvoudig. Meestal gaan er AAA batterijen van het type NiMH in. Gebruik dan die die tussen 500 en 750 mAh zitten.

Tijdens vakanties de handsets zeker niet in de laders laten. Ernaast leggen... je kunt ze uit zetten (rode knop ingedrukt laten) of aan laten; ze gaan dan vanzelf uit als de batterijen onder een bep. niveau komen, dat doe ik altijd.

Losse laders kunnen tijdens vakantie uit het stopcontact (handset kan er dán in blijven natuurlijk).
Mijn telefoon is het type KPN Chicago 900L
Ik begrijp dat er nieuwe oplaadbatterijen in moeten. Ga ik doen. hartelijk dank voor de tips van uw beiden. Oplaadbatterijen kan ik in elke technische winkel kopen of moet dit speciaal bij KPN wat misschien beter is?
Groet, Jan. J
Reputatie 4
Badge +4
Volgens de handleiding moeten er AAA NiMH batterijen in met een capaciteit die tussen de 550mAh en 1000 mAh uur ligt. Daarvoor hoef je niet perse naar een technische winkel. B.v. de HEMA verkoopt ze ook. Neem de hoogste capaciteit die onder de 1000mAh zit, dan gaan ze zo lang mogelijk mee zonder opladen.

Neem voor de zekerheid de oude batterijen mee. Kan je ze daar gelijk achterlaten in de batterijen bak.
HEMA, Blokker, telefoonwinkels hebben dit soort batterijen ook.
Voor dect telefoon niet boven 1000 mAh gebruiken.
Jullie bedankt voor de tips. Ga ik morgen gelijk doen.

Reageer