Beantwoord

Blokkeren ongewenste inkomende oproepen

  • 24 July 2020
  • 11 reacties
  • 353 keer bekeken

Reputatie 1

Regelmatig worden we lastig gevallen door ongewenste telefoontjes (ook als je al jaren ingeschreven staat bij het belmenieretregister). Via onze mobiele telefoons kunnen wij deze blokkeren. Op het vaste telefoonnet is dit (nog) niet mogelijk. Is er een mogelijkheid om dit in de router vast te leggen?

Tegenwoordig kan er al zo veel dus waarom dit niet.

Groet John 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Natasja 30 July 2020, 15:39

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @John 1956 , nee dat kan helaas niet.

Je zou eens in kunnen loggen i het belmenietregister en je gegevens verversen, dat helpt wel eens.

 

Reputatie 1

Okee, bedankt ga dit binnenkort even doen. Gaat wel even duren voordat alle databases weer bijgewerkt zijn. Hou jullie op hoogte.

Gr. John

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @John 1956 ,

Je kunt ook een ander modem gebruiken dan de Experiabox. Bij KPN kun je b.v. ook een Fritzbox huren. Of je koopt er zelf één. 

In zo'n Fritzbox kun je ook een reeks telefoonnummers kwijt die je wilt blokkeren, 

https://nl.avm.de/vraagbaak/telefoneren-en-faxen/nooit-meer-telemarketing-oproepen/

 

Meer over de Fritzbox via KPN : 

 https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Reputatie 1

Oké, dank voor je reactie. Heb sinds maart een vernieuwde router (V10a) omdat ik continue internet problemen had. Probeer het eerst dmv resetten belmenietregister.   

Daarna eens kijken binnen de software van de V10a en als alternatief de alom bekende Fritz box. Keep in touch. Gr. John

Regelmatig worden we lastig gevallen door ongewenste telefoontjes (ook als je al jaren ingeschreven staat bij het belmenieretregister). Via onze mobiele telefoons kunnen wij deze blokkeren. Op het vaste telefoonnet is dit (nog) niet mogelijk. Is er een mogelijkheid om dit in de router vast te leggen?

Tegenwoordig kan er al zo veel dus waarom dit niet.

Groet John 

-------------------------

ja er is wel een mogelijkheid u schakeld gewoon door naar uw mobiel *21*06nummer# mensen die uw vaste lijn bellen worden direcht doorgezet naar uw mobiele nummer. met uw mobiele nummer kunt u mobiele nummer wel op een zwarte lijst zetten zodat u niet meer gebeld word omdat ze in de zwarte lijst voorkomen.

 

Ik hoop dat u hier zo een antwoord heeft op uw vraag.

 

Met vriendelijke Groet. Red. :grinning:

Hallo @Gebruikersnaam verwijderd , 

Met vriendelijke Groet. Red. 

Wie is Red. ???

Toch niet redactie hoop ik want dit is géén officiële reactie van KPN volgens mij.:thinking:

Reputatie 7
Badge +21

Toch niet redactie hoop ik want dit is géén officiële reactie van KPN volgens mij.:thinking:

Dat klopt Jan, na mijn melding heeft de moderator het al aangepast (forumnaam en avatar)

Reputatie 7
Badge +28

Oké, dank voor je reactie. Heb sinds maart een vernieuwde router (V10a) omdat ik continue internet problemen had. Probeer het eerst dmv resetten belmenietregister.   

Daarna eens kijken binnen de software van de V10a en als alternatief de alom bekende Fritz box. Keep in touch. Gr. John

@John 1956 

Binnen de V10A gaat dat niet lukken. Het belmenietregister zal vast iets helpen, maar het daadwerkelijk blokkeren van telefoonnummers in een luxe-modem als de Fritzbox is toch de meest zekere oplossing. Benieuwd of je daar voor gaat kiezen ! 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @John 1956. Van harte welkom hier. Ik snap dat het enorm vervelend is dat je regelmatig wordt lastiggevallen met ongewenste telefoontjes. Ik zie dat de community je al flink wat tips geeft. :slight_smile: Ter aanvulling: in het geval van telefonische overlast met de vaste telefoonaansluiting is het jammer genoeg niet mogelijk om nummers te blokkeren. Sommige telefoontoestellen kunnen dit echter wel, dat hangt van het type toestel af. Op onze website vind je een pagina met tips en hulp bij telefonische overlast. Kun je met deze tips eerst verder?

Reputatie 1

Dank je, ik heb sinds kort ivm internet problemen al een nieuw modem. Ga eens kijken welke toestellen geschikt zijn voor nummer blokkering. Gr. John 

Reputatie 6
Badge +9

Graag gedaan, @John 1956. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer