Beantwoord

contract beëindigen door bewindvoerder

  • 27 August 2020
  • 9 reacties
  • 1292 keer bekeken

Als bewindvoerder wil ik het abonnement van de vaste telefoon opzeggen van mijn client vanaf de datum dat deze niet meer woont op het adres (7 september). De opzegtermijn valt echter twee weken later (26 september). Ik wil dat de lijn eerder wordt afgesloten opdat de nieuwe bewoners de vaste lijn niet kunnen gaan gebruiken en mijn client geconfronteerd wordt met hoge belkosten van onbekende derden. Deze vraag al neergelegd bij de servicedesk waar ik geen enkele medewerking kreeg in tegendeel. Op het formulier voor bewindvoering kan ik geen vraag stellen. contactgegevens met de afdeling bewindvoering worden niet verstrekt.
Kpn kunnen jullie je coöperatief opstellen in deze opdat we samen naar een oplossing kunnen kunnen werken?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 September 2020, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @JWfk , kijk eens via onderstaande link of u daar verder mee komt:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/financiele-hulpverlening.htm

Succes

Opzeggen via het forum kan helaas niet. Of een aansluiting gedeactiveerd kan worden vóór de maand opzegtermijn (bij wet) is zo ook niet te zeggen. Ik heb hier even gezocht en kom diverse tegen met feitelijk dezelfde vraag maar het niet eerder dan die maand beëindigd kan worden.

U staat bij KPN al ingeschreven als bewindvoerder van deze persoon? (mag ik aannemen en hopen)

Het beste kunt u verder bellen met 0800-0402 en zeggen “abonnement opzeggen”. Daar kunt u het uitleggen. Belt u ma t/m vr tussen 8:00 en 21:30 dan kunt u naar een juiste afdeling verbonden worden.

Dank voor de reacties. Natuurlijk ben ik netjes als bewindvoerder voor mijn cliënten geregistreerd bij KPN en vanzelfsprekend heb ik het abonnement via het daarvoor beschikbare formulier opgezegd.

Het probleem wat ik hierboven heb aangegeven namelijk: ‘voorkomen dat de aansluiting na verhuizing wordt misbruikt door een nieuwe bewoner op dat adres,’ voorgelegd aan een medewerker van 0800-0402. Mijn probleem is dat deze medewerker mij weer verwijst naar het formulier en ik daar geen vraag kan stellen, ik kan niet doorverbonden worden met een medewerker die  over bewind gaat en er is geen andere mogelijkheid om met deze afdeling in contact te komen. Vandaar via dit forum een oproep aan KPN om met mij hierover in contact te treden.

 

Een KPN moderator zal hier zeker nog wel komen. Alleen is de wachttijd bij hen ca. 8 dagen momenteel. Hopelijk korter, want heb je topic wel extra gemeld. Maar zij beslissen.

In het verleden is deze vraag dus vaker langsgekomen en kon niet gehonoreerd. Was niet 4 weken van te voren de verhuizing al bekend? Het is een termijn die álle providers van de overheid dienen aan te houden.

Misbruik van een analoge telefoonlijn zal niet gauw voorkomen lijkt mij. Er is bijna niemand meer (landelijk nog ong. 100.000) die er gewoon een telefoon insteekt. Bij de meesten is het al een digitale DSL lijn.

Helaas was de verhuizing niet eerder bekend, bij bewind gebeuren er wel vaker onverwachte dingen 😉. Het is een digitale lijn, het advies van de servicelijn was om het modem weg te halen maar dat zal niet afdoende zijn. 

Ten eerste moet er dan vrij snel een nieuwe bewoner komen. Meestal gebruiken woningbouwclubs de tijd om de woning eerst wat op te knappen.

De kans blijft m.i. vrijwel 0 dat er onterecht gebruik van gemaakt kan worden. Alleen als iemand een Experiabox heeft én in combinatie met gebruik vaste telefoon. Als die dan vervolgens gaat bellen zal ie al gauw horen “hee, je belt met een ander nummer".

Heeft ie gewoon zijn KPN voor verhuizing aangemeld dan zal ie bericht krijgen dat de aansluiting tot datum 26 september “om technische redenen” niet gerealiseerd kan worden. Ik zou dan niet eens de moeite nemen de apparatuur aan te sluiten.

En heeft ie een nieuw abo voor het adres aangevraagd zal het hetzelfde zijn als bij verhuizing. En dan heeft die persoon helemaal géén Experiabox nog en kan er geen, euh, onterecht gebruik zijn.

In dit geval is misbruik niet het juiste woord want dat houdt bewustheid in en dat zal niet het geval zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @JWfk, welkom op het forum! Zou jij de NAW gegevens van je client in je forumprofiel willen zetten? Mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dit hebt gedaan. Ik kan niet garanderen dat ik zelf iets kan doen. Dit is immers niet de bewindvoerders ingang. Maar ik kan in ieder geval kijken naar verdere opties en contactmogelijkheden om dit toch opgelost te krijgen. 

Hoi @JWfk, welkom op het forum! Zou jij de NAW gegevens van je client in je forumprofiel willen zetten? Mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dit hebt gedaan. Ik kan niet garanderen dat ik zelf iets kan doen. Dit is immers niet de bewindvoerders ingang. Maar ik kan in ieder geval kijken naar verdere opties en contactmogelijkheden om dit toch opgelost te krijgen. 

Heb ik gedaan, hartelijk dank voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, JWfk. Ik heb hier verder naar gekeken en helaas heb ik hierin geen andere/aanvullende opties. Ik raad je aan om toch nogmaals te bellen naar 0800-0402. De collega kan je dan doorverbinden naar de Financiële Hulpverleningsdesk. Dat is ook de afdeling die de formulieren verwerkt die via de website binnenkomen. Zij hebben de opzegging ingevoerd, hopelijk kunnen ze deze dan ook nog wijzigen naar een eerdere ingangsdatum. Of anders de opzegging annuleren en herinvoeren met een eerdere datum. Normaliter wordt inderdaad een maand opzegtermijn gehanteerd, maar wellicht dat in dit geval daar van afgeweken kan worden.