Vraag

direct doorschakelen *21*

  • 18 October 2020
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo, ik wil graag mijn vaste nummer direct doorschakelen naar een ander nummer met *21*12345678# maar krijg steeds “onbekend nummer” bij zowel mn mobiel als ander vast nummer. Via de (KPN)portal kan ik wel het nummer doorschakelen maar pas na 2x overgaan. 

Hoe kan ik mijn nummer zonder over te laten gaan doorschakelen naar en ander nummer?  

*61* geeft zelfde resultaat. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Pelikano!

Door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie! Is de situatie inmiddels verbeterd? Of speelt dit nog steeds?

Bedoel je met ‘de KPN portal’ de mogelijkheid om doorschakelingen aan te zetten via MijnKPN

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het vast nummer waar het om gaat én het mobiele nummer waar je naar door wilt schakelen in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

 

Reputatie 1
Badge +1

Hallo, fijn dat er toch nog reactie komt. Het gaat inderdaad doorschakelingen aanzetten via MijnKPN waarbij ik niet kan kiezen voor overschakelen bij 0 x overgaan. 
En volgens de andere methode werkt niet, dan krijg ik “onbekend nummer”. 
https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat het op beide manieren niet lukt :slight_frown:

Als je de nummers waar het om gaat noteert in je profiel, ga ik kijken of ik het wel voor je kan fixen!

Reputatie 1
Badge +1

Dag @Maja_ Ja, beetje frustrerend is het wel. Maar gelukkig werkt het doorschakelen wel als je het via MijnKPN doet maar dan gaat het toestel nog 2x over. 

Het doorschakelen was nodig om een nummerherkenning werkend te krijgen nadat ik een V10 modem had gekregen en mijn telefoon kennelijk alleen FSK en geen DTMF ondersteunt. 

Ik heb voorlopig de oplossing gevonden in een andere telefoonprovider, dat was voor nu goedkoper dan een nieuwe telefoonset kopen. :blush: En de portering is morgen als het mee zit. 

Dit weekend zal ik het doorschakelen met *21* ook even testen op mn andere aansluiting/abonnement, ik wil graag weten waarom iets niet werkt. 

 

Ik heb mn nummer en doorschakelnummer in mn profiel gezet dus je zou nog kunnen kijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus je hebt gelukkig een oplossing gevonden, dat is mooi!

Het abonnement in Assen kan ik gek genoeg niet vinden, kloppen het adres en klantnummer zoals ze nu in je profiel staan? Zo ja, kan het dan zijn dat dit een zakelijk abonnement betreft?

Reputatie 1
Badge +1

Ha Maja, dat kan kloppen want vanmorgen zijn we geporteerd naar CheapComnect. 
En als je mijn abo gegevens helemaal niet kunt vinden dan zittende nog in transitie van Telfort naar KPN denk ik 🤣

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan zal dat de verklaring zijn, Telfort gegevens kan ik niet inzien dus je abonnement zal hier pas tevoorschijn komen als de migratie naar KPN volledig voltooid is :slight_smile:

Als het zo ver is, neem ik graag nog even een kijkje als dat dan nog nodig is!