Beantwoord

Fritzbox 7590 heeft ineens geen connectie met telefonie centrale

  • 5 October 2021
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Goedenavond, 

 

mijn fritzbox 7590 geeft opeens de melding dat mijn telefoonnummer niet meer is geregistreerd in de telefonie centrale. Ik heb niks aangepast. 
 

5 maanden terug heb ik mijn v10 vervangen voor fritzbox 7590. Het internet en telefonie sip gegevens keurig over gezet en tot gisteren werkte dit voortreffelijk. 
 

opeens nu de melding dus dat het nummer niet geregistreerd is. Ik heb de fritzbox al meerdere malen herstart maar de foutmelding blijft. Ook heb ik het nummer verwijderd en opnieuw geprobeerd toe toe voegen maar ook hier gaf hij aan dat het niet lukte om bij de centrale aan te melden. Inmiddels heb ik een backup van 1 maand geleden terug gezet. Maar ook nu de foutmelding. 
 

is er een storing ofzo? Ik weet wat ik in heb gevuld kwa sip gegevens goed is. Overigens kan ik dit ook niet meer aanpassen via service.kpn.com want deze site is niet meer te bereiken door de fritzbox. 
 

Is dit probleem bij iemand bekend? En of wie kan mij verder helpen met ideeën. 
 

ps: ik zit zelf in de ict dus weet wat ik doe. Enige technische gegevens mag dus wel gegeven worden ik red mij daar wel mee. 
 

alvast dank. 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 5 October 2021, 20:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ben je misschien overgezet van Telfort naat KPN (TFT - abonnemennt)?

Dan zijn je SIP - gegevens gewijzigd, die moet je dan opnieuw opvragen. 
Ik zou iig de SIP even nagaan. 

Dat zou inderdaad kunnen. Recentelijk is daar wel iets van aangepast ja. Hoe kan ik deze opnieuw opvragen? 

Reputatie 7
Badge +12

KPN zegt hier:

 

Bekijk de SIP-gegevens

De SIP-gegevens bestaan uit:

  • Domain: ims.imscore.net (Ook Registar en Realm)
  • Proxy: voip1-ext.kpn.net
  • Poort: 5060
  • Telefoonnummer: eigen nummer, internationale +31 notatie zonder nationaal nummer “0”
  • SIP gebruikersnaam, opvragen met service tool: xxxxxxxx@ims.imscore.net
  • SIP Wachtwoord, zelf invoeren in service tool
  • Displayname: (……) zelf invullen (Lokale naamgeving voor telefoon op thuisnetwerk)

De SIP-gebruikersnaam en het -wachtwoord, zie je in dezelfde omgeving als waar je de verbinding hebt bekeken.

SIP gebruikersnaam en wachtwoord

Vul in het modem je telefoonnummer, gebruikersnaam en wachtwoord in. Het modem registreert zich vervolgens in de KPN VoIP-centrale.

Bij foutieve gegevens, zal de centrale, in verband met de veiligheid, het account tijdelijk blokkeren. Afhankelijk van de fabrikant, model en softwareversie, kunnen automatisch meerdere inlogpogingen worden uitgevoerd. De KPN-centrale zal deze automatische inlogpogingen zien als een reden om je account te blokkeren. Na ongeveer 15 minuten zal het account weer worden vrijgegeven.  

Let op: behandel SIP-inloggegevens hetzelfde als bankgegevens. Iedereen die je SIP-gegevens (je telefoonnummer, SIP-gebruikersnaam en SIP-wachtwoord) kent, kan daarmee telefoongesprekken voeren, deze verschijnen vervolgens op jouw factuur. Je bent zelf verantwoordelijk dat de SIP-gegevens vertrouwelijk blijven. Denk je dat de SIP-inloggegevens door iemand anders worden gebruikt? Neem dan contact op met KPN voor een blokkade of pas de SIP-gegevens direct aan op dezelfde manier als je de SIP-inloggegevens hebt gemaakt.

Dank. Dit was inderdaad het probleem. Inmiddels heb ik een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. 
 

Vreemd dat ze dat kpn dat zo even heeft aangepast en mij daarover niet even van in kennis heeft gesteld. 
 

probleem is dus opgelost. Dank voor jullie hulp

Reputatie 7
Badge +12

Dank. Dit was inderdaad het probleem. Inmiddels heb ik een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. 
 

Vreemd dat ze dat kpn dat zo even heeft aangepast en mij daarover niet even van in kennis heeft gesteld. 
 

probleem is dus opgelost. Dank voor jullie hulp

Graag gedaan, samen komen we er wel uit.

Reputatie 5
Badge +4

@DKGAMER16 
Je schreef: Vreemd dat ze dat kpn dat zo even heeft aangepast en mij daarover niet even van in kennis heeft gesteld. 
 

Dat is mij ook overkomen, daar kwam ik bij toeval achter. Komt helaas meer voor bij KPN. 

Hetzelfde hier: eerst een mail gekregen dat er wat veranderd en voor eigen modem wordt er verwezen naar de algemene instellingen van eigen modem.

Dus maar nagevraagd wat dan de wijziging was. Eerlijk gezegd een prima antwoord gekregen:  “het was de technische overzetting van Telfort naar KPN".

Dus ik heb in mijn Fritzbox 7590 het profiel aangepast van Telfort naar KPN. Alles bleef werken alleen zijn volgens mij de DNS servers aangepast en ook is er een vinkje in de Fritzbox bij “Firmware updates door aanbieder" geplaatst.  Ik zag in elk geval dat er geprobeerd werd om de Fritzbox van v7.28 naar v8.0 (?) te brengen.

Nadat ik weer een mail ontvangen had dat ik de Experiabox minstens 1 uur op netwerk moet plaatsen voor de update, op straffe van geen internet,  heb ik dit maar gedaan en daarna de Fritxbox weer teruggeplaatst.

Alles werkte behalve vaste telefonie. Blijkt dat de sip gebruikersnaam is aangepast. Dit aangepast in de Fritzbox en nu werk het.

 

Dank voor deze post.