Beantwoord

Geen vaste telefoonverbinding meer

  • 23 May 2019
  • 15 reacties
  • 1453 keer bekeken

Nadat ik mijn deskcomputer extern had laten updaten - en dus de verbindingskabel met internet heb losgekoppeld en nadien weer heb aangekoppeld - werkt mijn vaste telefoon niet meer. Uit- en weer inschakelen modem en afkoppelen en weer aansluiten telefoon - heeft totaal geen effect.
Telefoon blijft dood en buitenstaanders krijgen de bezettoon. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 May 2019, 11:44

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Edward Bergsma, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat een tegenvaller dat je vaste telefoon het opeens niet meer doet! Het kan zijn dat hij opnieuw gesynchroniseerd moet worden, of dat er vanwege het loskoppelen iets misgegaan is. Om het een en ander te controleren heb ik wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en telefoonnummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt, dan kan ik je sneller helpen!
Aangevuld. Edward Bergsma is alias. Zie onder Mons, Jan Eduard.
Reputatie 7
Badge +21
@Edward Bergsma, dankjewel! Ik heb een synchronisatie uitgevoerd. Is de telefoon op poort 1 aangesloten? Zou je dan willen kijken of hij het weer doet? 🙂 Zo niet, dan moeten we de Experia Box even herstellen, vanaf daar of vanaf hier.
Susan: ik weet niet wat jij bedoeld met poort 1. De Experiabox bevat volgens mij geen poortnummers.
Via jullie zelfhulptool is vanmorgen de Experia Box al gesynchroniseerd.
Dat heeft ook geen effect gesorteerd.
Het lijkt mij handig, dat wij even telefonisch contact hebben.
Geef mij jouw nummer met de tijden wanneer je bereikbaar bent dan kunnen we wellicht iets meer regelen.
Reputatie 7
Badge +21
Aan de achterzijde van de ExperiaBox zijn er twee telefoon aansluitingen: Phone1 en Phone2
(Susan noemt dat poorten)
In Phone1 zit een stekker. Die stekker is sinds de installatie van de nieuwe Experiabox niet veranderd.
Zoals al gezged: ik heb alleen de verbinding met de deskdopcomputer bij de computer zelf verbroken (vanwege reparatie) en daarna weer hersteld. Bij deze herstelling is hert misgegaan met de telefoon, ondanks het feit dat daaraan niets is veranderd.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Edward Bergsma, Susan is een aantal dagen vrij, vandaar dat ik het topic overneem. Rot dat je nog steeds niet kunt bellen 😞 Je geeft aan dat dit niet meer kan sinds je de verbinding met je desktopcomputer hebt verbroken en hebt hersteld. Ik denk dat dit toeval is, want verder is er weinig verband tussen die twee verbindingen. Om de oorzaak te achterhalen wil ik je nog het één en ander vragen. Hoor je wel een kiestoon wanneer je iemand ''probeert'' te bellen? Het is al even geleden dat je dit bericht geplaatst hebt, dus misschien is het al opgelost. Daarom voer ik nog geen synchronisatie uit op jouw lijn. Als je nog problemen ervaart wil ik jouw nummer nog eens met het modem synchroniseren. Ik hoor graag van je.
De vaste telefoon is bij het oppakken geheel dood. Als im mobiel naar mijn vaste nummer bel krijg ik de bezettoon.
Of het toeval is of niet weet ik niet. Wat ik wel weet dat ik sinds eind vorig jaar een nieuwe Experiabox heb. De installatie daarvan heeft veel problemen opgelevert: er zijn drie KPN-monteurs bij geweest (tesamen) en zij konden de telefoon niet aan de praat krijgen. Kennelijk is het een heel gammele verbinding, die bij het minste of geringste er weer uit ligt. Dus wart dat betreft zou het aankoppelen van de deskcomputer op internet wel eens net te veel geweest kunnen zijn. Zoals gezegd heb ik zelf al een paar keer jullie zelhulptools geprobeerd: zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Edward Bergsma, Zojuist wou ik een aantal metingen doen, maar zag dat je gister aan het einde van de middag al contact hebt gehad met mijn collega. Is het opgelost? Zo niet, wat is er afgesproken?
Afgesproken is: vaste telefoontoestel laten testen inKPN-winkel Harderwijk. Harderwijk is geen KPN XL winkel maar wellicht kan het testen daar toch. Zo nodig ander vast telefointoestel aansluiten om te zien of dat iets oplost.
Anders monteur, maar aangezien jullie geen fouten in de verbinding kunnen ontdekken op kosten van mijzelf = € 50,-- of meer.

Daar wordt ik niet vrolijk van, te meer daar deze nieuwe experiabox al eerder ernstige problemen gaf met de telefoonverbinding ( drie KPN monteurs samen konden dat na veel vijven en zessen oplossen).
Ik overweg daarom sterk het vaste abonnement op te zeggen en ern andere provider te zoeken. Dat is in ieder geval de goedkoopste oplossing.

Zijn er nog andere smaken dan hoor ik dat graag per omgaande. Inmiddels ligt mijn telefgon er 9 dagen uit!!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Edward Bergsma, Een ander toestel testen is altijd een goed idee, dat kan ook met een toestel van iemand anders op jouw lijn. Heb je ook al eens een andere kabel getest tussen het modem en je telefoon? Als je geen andere kabel hebt, kan ik je kosteloos een nieuwe opsturen.
Inmiddels in KPN-winkel geweest met mijn eigen vast telefoon. Is daar getest en van nieuwe kabel voorzien; in de winkel doet hij het; thuis echter nog steeds niet.
Volgens mij zijn er nu nog twee opties: abonnement opzeggen of monteur bestellen. Of zie ik nog een andere optie over het hoofd??
Hallo @Edward Bergsma ,
Je zou kunnen proberen een andere vaste telefoon aan te sluiten, als deze het ook niet (goed) doet, weet je zeker dat het aan het modem ligt.
Je zou KPN kunnen vragen de modem te her-programmeren zodat je poort 2 voor de telefonie kunt gebruiken.
Succes.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Edward Bergsma, Jan-D geeft een goede tip. Heb je de mogelijkheid om een andere vaste telefoon aan te sluiten? Als dit niet het geval is, dan synchroniseer ik de telefoon met poort 2 i.p.v. 1 om te kijken of je dan wel verbinding krijgt. Laat je dan even weten wanneer je jouw toestel op poort 2 op het modem hebt aangesloten?
Reputatie 7
Badge +19
@Edward Bergsma, IWe hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag.

Reageer