Beantwoord

Geheim nummer wordt op sommige bedrijfstelefooncentrales toch getoond

  • 15 April 2020
  • 11 reacties
  • 476 keer bekeken

Geachte lezers,

Sinds 2017 ben ik bezig om werk te laten maken van het feit dat geheime nummers toch getoond worden op sommige bedrijfstelefooncentrales.

Ik heb zowel in 2017 als in 2020 hier melding van gemaakt bij KPN.

Zij meldt dat alles op het geheime nummer goed staat ingesteld.

Dat geloof ik wel, maar niet alle telefooncentrales zijn blijkbaar zo ingesteld, dat zij de blokkering op tonen van het telefoonnummer detecteren.

KPN meldt dan verder dat dit buiten haar invloed ligt.

Als klant van KPN krijg ik dus een geheim nummer, en eigenlijk geeft KPN aan, niet te kunnen garanderen dat een geheimnummer geheim blijft.

Heeft iemand een idee hoe we hier beter op grip op kunnen krijgen?

Alvast dank voor uw bijdragen.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door KeesYagi 17 April 2020, 10:24

Bekijk origineel

11 reacties

Heb je voorbeelden van bij welke bedrijven je nummer dan zichtbaar is / zou zijn?

En betreft dit je vaste nummer of je mobiele?

Het nummer gaat mee door de hele route en op basis van een “vinkje” vlak voor de eindbestemming weggehaald, bij de aanbieder van de ontvangende partij dus.

Wat is de aanbieder van de ontvangende partij ?

Hier op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

(alleen cijfers invoeren)

 

Maar, is het niet veel netter om je gewoon kenbaar te maken, stiekeme oproepen zijn bij voorbaat verdacht cq ik zie ze niet eens, gaat direct de digitale vuilnisbak in.

De behoefte aan stiekem bellen kan ik wel begrijpen omdat je je prive nummer niet bekend wil maken, dat komt dan weer omdat je op dat moment niet met je werk nummer kan bellen (?)

Dat is een gevolg van de remmende voorsprong, met een beetje moeite maar dat wel overigens.

Tja, mijn nummer ziet men gewoon. Ik wil namelijk bij al mijn kennissen en familie zichtbaar zijn.

Tenzij ik een bedrijf bel. Dat zet ik er *31* (vaste) of #31# (mobiele) voor. Dan is het voor dat gesprek afgeschermd. Bel ik ze ‘regelmatig’ dan staat het in het geheugen al met dat ervoor.

Heb je voorbeelden van bij welke bedrijven je nummer dan zichtbaar is / zou zijn?

En betreft dit je vaste nummer of je mobiele?

Beste Peter,

Het betreft mijn vaste nummer, en  uit privacy redenen mag ik natuurlijk geen bedrijven noemen, dat begrijpt u ook wel. Net zoals u door vele bedrijven en instanties benaderd wordt vanaf een afgeschermd nummer is het vaak gewenst dat als ik een bedrijf benader ik niet teruggebeld wordt voor reclame doeleinden.

Het nummer gaat mee door de hele route en op basis van een “vinkje” vlak voor de eindbestemming weggehaald, bij de aanbieder van de ontvangende partij dus.

Wat is de aanbieder van de ontvangende partij ?

Hier op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

(alleen cijfers invoeren)

 

Maar, is het niet veel netter om je gewoon kenbaar te maken, stiekeme oproepen zijn bij voorbaat verdacht cq ik zie ze niet eens, gaat direct de digitale vuilnisbak in.

De behoefte aan stiekem bellen kan ik wel begrijpen omdat je je prive nummer niet bekend wil maken, dat komt dan weer omdat je op dat moment niet met je werk nummer kan bellen (?)

Dat is een gevolg van de remmende voorsprong, met een beetje moeite maar dat wel overigens.

Beste Kees,

De aanbieder van de ontvangende partij doet niet ter zake; het gaat om de de instellingen op bepaalde bedrijfstelefooncentrales, die niet conform de ethiek van afgeschermde nummers zijn ingesteld.

Bellen van af een afgeschermd nummer heeft niets met stiekem te maken, de ontvanger heeft zelf de keuze of hij een gesprek van een afgeschermd nummer beantwoord of niet.

Bovendien kunt u bij weigering van afgeschermde nummers, niet door (overheids-) instanties gebeld worden die vanuit een afgeschermd nummer bellen.

Uw overige quote's of “remmende voorsprong” en “moeite” heb ik niet begrepen.

 

 

Het is de voip aanbieder die de gegevens toch doorgeeft aan de bedrijfscentrale, als je de nummers invoert bij de acm dan kun je zien welke aanbieder(s) dat zijn en of daar een logica in zit.

 

Een eerder onderwerp ter info

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/anonieme-bellers-blokkeren-434367

Heb je voorbeelden van bij welke bedrijven je nummer dan zichtbaar is / zou zijn?

En betreft dit je vaste nummer of je mobiele?

Beste Peter,

Het betreft mijn vaste nummer, en  uit privacy redenen mag ik natuurlijk geen bedrijven noemen, dat begrijpt u ook wel. Net zoals u door vele bedrijven en instanties benaderd wordt vanaf een afgeschermd nummer is het vaak gewenst dat als ik een bedrijf benader ik niet teruggebeld wordt voor reclame doeleinden.

Dan zult u toch echt zelf die bedrijven moeten benaderen. Dat kan kpn dan niet doen. Als ze hun aansluiting via kpn hebben zouden ze er nml echt wat mee kunnen.

Wel raar hoor. Philips, Loodgieter Jansen in Biddinghuizen, Fa. De Vries in Hillegom, etc. Ik zie "privacy” dan niet. Maar ja, het feit dat u fanatiek anoniem wilt bellen zegt wel wat over uw doorgeschoten privacywens.

Het is de voip aanbieder die de gegevens toch doorgeeft aan de bedrijfscentrale, als je de nummers invoert bij de acm dan kun je zien welke aanbieder(s) dat zijn en of daar een logica in zit.

 

Beste Kees,

Alle telefoonverkeer is, in ieder geval vanaf de wijkcentrale,  digitaal. Dus voip.

Het probleem heeft niets te maken met de aanbieder van het telefoonverkeer, maar met de instelling van de telefooncentrale. Een “geheim” nummer wordt namelijk altijd meegestuurd, zodat politie en noodnummer 112 altijd het nummer kunnen zien. (Daar mag de telefooncentrale zo ingesteld staan dat het getoond wordt.) Bij alle andere telefooncentrales moet tonen van “geheim”nummer op UIT staan.

Dus ik begrijp uw logica niet helaas.

Ik ben op zoek naar naar meerdere mensen die dit probleem hebben opgemerkt.

Met vriendelijke groeten.

 

 

Ik begon te typen maar anders dan dit

Het nummer gaat mee door de hele route en op basis van een “vinkje” vlak voor de eindbestemming weggehaald, bij de aanbieder van de ontvangende partij dus.

Wat is de aanbieder van de ontvangende partij ?

Hier op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

(alleen cijfers invoeren)

kan het niet uitleggen.

Als iemand het beter kan verwoorden dan graag !

Beste vraagsteller,

Als het bij meerdere bedrijven die je belt voor komt dan is er ergens een overeenkomst, ws het bedrijf dat de telefonie bij die bedrijven verzorgt.

Dan is het interessant om die nummers hier in te voeren :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Om te zien waar de gebelde bedrijven klant zijn voor telefonie.

Ik zie er graag van.

Voorbeeld van invoeren hier  onder, dit nummer is geporteerd, om te zien wie de huidige aanbieder is nog een keer op het onderste nummer klikken.

Zo :

 

Reageer