Beantwoord

Gigaset A415A basisstation valt uit

  • 9 April 2020
  • 5 reacties
  • 932 keer bekeken

Ongeveer elke avond rond half 7 valt het basisstation uit. Het rode licht van de voicemail werkt ook niet.

Alle handsets knipperen "’basis".  Bij aanmelden steeds de mededeling  Mislukt.  Na veel pogingen (stekker eruit opnieuw aanmelden ) komt het basisstation tot leven en is het leed geleden.

Wat kan hiervan toch de oorzaak zijn ?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 9 April 2020, 15:39

Bekijk origineel

5 reacties

Het rode licht van de voicemail het antwoordapparaat werkt ook niet.
en
Alle handsets knipperen "’basis".

Een ding is duidelijk: het basisstation valt uit. Dit kan de stroomadapter zijn of een probleem in de basis zelf. Het tijdstip lijkt me vooralsnog toeval. (laat de tijdinstelling eens uit. Dit doe je door alle handsets uit te zetten [even de rode knop indrukken] en dan de basis even uit zetten door de stekker uit het stopcontact/stekkerdoos te halen.

Bij deze storing is aanmelden nutteloos. De toestellen zijn nml al aangemeld en dat blijft zo al is de hele set een jaar stroomloos (dus ook bv batterijen uit handsets).

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @fmbe en welkom op het forum! Niet handig om steeds je toestel opnieuw op te moeten starten, dus hopelijk hebben we dit snel opgelost. :slight_smile:

laat de tijdinstelling eens uit. Dit doe je door alle handsets uit te zetten [even de rode knop indrukken] en dan de basis even uit zetten door de stekker uit het stopcontact/stekkerdoos te halen.

Heb je dit geprobeerd en is het hiermee opgelost? Zo niet, is er dan misschien een tijdschakelaar actief op een stopcontact in de buurt van je toestel? Heb je ook een ander stopcontact geprobeerd? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Reputatie 1

Hartelijk dank voor de hulp.

Ik heb de goede raad opgevolgd en tot nu toe blijft het station in leven.

Fijne dag nog.

Reputatie 7
Badge +17

Super! Fijn dat het geholpen heeft. Mocht daar toch verandering in komen, laat het hier gerust weten. Bedankt voor de terugkoppeling en ook een fijne dag gewenst!

Misschien t.z.t. de tijd weer instellen en kijken wat dat effect is.

Reageer