Beantwoord

Hoe moet ik de draadjes in de KPN-wandcontactdoos aansluiten?

  • 19 May 2022
  • 6 reacties
  • 2393 keer bekeken

Hoe moet ik deze draadjes aansluiten?

icon

Beste antwoord door NHendriks 19 May 2022, 19:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @AnneHul,

Ohjee, dat wordt een leuke puzzel. Dit zou een monteur voor je moeten doen, want alleen dan is het zeker dat de aansluiting ook gaat werken.  Vul vast even je forumprofiel in met je gegevens, dan kunnen de moderators even meekijken voor een monteursafspraak. 

Meestal rood en blauw op a en b.

@NHendriks . Kan jij hier uitsluitsel geven? Soms zijn het ook 2 andere kleuren.

Reputatie 7
Badge +21

Gezien dat de witte draad de enige gestripte ader is, zou ik die proberen. Sluit die aan op punt b

Verder is dit natuurlijk -zoals @Chrizziey ook al zegt- gewoon werk voor een monteur.

Reputatie 7
Badge +16

Gezien dat de witte draad de enige gestripte ader is, zou ik die proberen. Sluit die aan op punt b

Meestal rood en blauw op a en b.

@NHendriks. Kan jij hier uitsluitsel geven? Soms zijn het ook 2 andere kleuren.

Raad zelf nooit aan om aan dit soort dingen zelf te puzzelen als je niet weet wat je aan het doen bent. Bij een fout o.i.d. heb je een dikke kans op storingen en zou dit persoonlijk liever een door een monteur laten doen. ;)

Aan de andere kant van die kabel kun je het zien .

Maar is dit een kpn kabel ?

Zou kunnen, maar zijn het in elkaar gedraaide paren ?

Bij een kort stukje minder belangrijk, maar ik zou alvast op zoek gaan naar de kabel die uit de straat komt.

 

Reputatie 7
Badge +11

Meestal rood en blauw op a en b.

@NHendriks. Kan jij hier uitsluitsel geven? Soms zijn het ook 2 andere kleuren.

Normaal gesproken wel, deze bekabeling wordt echter vaak gebruikt op LSA-stroken maar ik durf zelf zo niet te zeggen welke wat is bij deze, makkelijkste is inderdaad zoals genoemd bij de andere kant kijken hoe of wat.