Vraag

HT802 ATA -telefoon van Grandstream gaat hij gelijk op bezettoon/re-order tone.

  • 10 December 2021
  • 7 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Omdat ik hier de vorige keer zo goed werd geholpen, stel ik hier mijn vraag. Ik heb een HT802 ATA van Grandstream. Nu als iemand belt en ik neem op, dan gaat hij gelijk op bezettoon/re-order tone. (Hij hangt dus gewoon op.) De verbinding wordt dus vrijwel direct verbroken. Ik heb niks geks ingesteld of gedaan. Ik heb de handleiding op het forum, voor het instellen van de HT801 als leidraad gebruikt. Dit heeft lange tijd goed gewerkt. 

CDR file geeft overigens aan dat het gesprekt gewoon inkomend gelukt is.

Uitbellen gaat overigens wel zonder problemen. 

 

Wie weet wat het kan zijn?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dat ophangen is dat gekomen nadat je het dial-plan hebt aangepast, of reeds ervoor??
(Hoewel dat voor inkomende gesprekken naar ik vermoed niets uit zou mogen maken).

Controleer / zet er in ieder geval de laatst firmware in, voor zover niet gedaan.
http://www.grandstream.com/support/firmware

En zie release notes = PDF bestand

Reputatie 3
Badge

Dat ophangen is dat gekomen nadat je het dial-plan hebt aangepast, of reeds ervoor??
(Hoewel dat voor inkomende gesprekken naar ik vermoed niets uit zou mogen maken).

Controleer / zet er in ieder geval de laatst firmware in, voor zover niet gedaan.
http://www.grandstream.com/support/firmware

En zie release notes = PDF bestand

Dit is een andere dan die van het dial-plan. Hierop gebruik ik een nummer dat normaal op een modem van de provider zit. De inloggegevens heb ik eruit getrokken met een progamma, en daarna ingevoerd in de ata. Verder is alles origineel aan de instellingen. 

Reputatie 7

Ik neem aan dat dit een KPN aansluiting betreft, klopt dat?

Wat is het merk en type van de router?

Voor wat het waard is, mogelijk is het een heel ander probleem maar misschien gerelateerd. Ik heb bij mijn ht802 het probleem dat de lijn na opnemen soms ‘dood' is. Ik laat de Ata nu maar elke nacht herstarten, dat lijkt te helpen.

Reputatie 3
Badge

Ik neem aan dat dit een KPN aansluiting betreft, klopt dat?

Wat is het merk en type van de router?

Router is een Zyxel. Provider van de sip is t-mobile. Is namelijk niet mijn eigen aansluiting.

Reputatie 3
Badge

Voor wat het waard is, mogelijk is het een heel ander probleem maar misschien gerelateerd. Ik heb bij mijn ht802 het probleem dat de lijn na opnemen soms ‘dood' is. Ik laat de Ata nu maar elke nacht herstarten, dat lijkt te helpen.

Dit probleem heb ik ook gehad in het verleden. Het beste is inderdaad een dagelijkse reboot. Dit heb ik zelf ingesteld 03:00.

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat ik het heb opgelost. Ik heb de local sip port aangepast van 5060 naar 5059. Hopelijk blijft het werken.