Beantwoord

huistelefoon valt uit na 10 minuten

  • 16 February 2021
  • 9 reacties
  • 850 keer bekeken

Reputatie 1

Geachte mevr/mijnheer,

Huistelefoon, Arizona de luxe duo gekocht bij kpn op 23 oktober 2015 valt bij gesprekken en bij in de wacht staan bij bellen naar 0800 en 0900 na 10  minuten weg(dood).

Telefoon en modem(kpn - glasvezel - abonnement alles) geresert diverse malen. Ook de batterijen vervangen. Na het wegvallen geeft het display lege batterij aan. Batterijen uit de houder gehaald en gecontroleerd resultaat  vol 100%.

Gaarne uw visie voor een oplossing graag duidelijk ben 85 jaar.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 21 February 2021, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Beste @Ke36! Allereerst welkom terug op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. 
Voordat ik een advies kan geven, heb ik nog een vraag. Je schrijft: ‘Bij bellen naar 0800 en 0900’. Je kunt dus wel ongestoord bellen met andere nummers? Of valt de telefoon bij ieder gesprek na 10 minuten uit?

Mijn eerste ingeving zegt dat het een defect is in het toestel, maar je hebt waarschijnlijk 2 handsets (telefoons). Klopt dit? Hebben beide telefoons hetzelfde probleem?

Hoor graag! 

Reputatie 1

Lieve Lisa,

In de eerste plaats heel hartelijk dank dat je gereageerd heb.

Het probleem doet zich ook voor als ik ook naar andere nummers bel dus opgestuurd.

Ik heb 2 hand telefoons en beide telefoons geven het zelfde probleem. 

Een ander probleem is als door mij een paar nieuwe contacten worden ingevoerd en door mij wordt de handset teruggezet op de houder, de volle batterij, blijft knipperen, en 12 uur nodig heeft om aan te geven op het display dat hij opgeladen is.

Hopende op uw reactie,bij voorbaat mijn hartelijke dank.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Ke36,

Ook bedankt, alleen dan voor de uitleg. Dat je met beide handtoestellen hetzelfde probleem ervaart is erg irritant. Nu kun je niet een lang gesprek met iemand voeren. Daarnaast vind ik dit ook erg toevallig. 

Kan het wellicht aan de oplaadbare batterijen liggen? Wissel je steeds tussen dezelfde oplaadbare batterijen?
De laadcapaciteit neemt door de jaren heem af. In het verleden betekende 100% opgeladen misschien 10 uur bellen en nu betekent 100% opgeladen slechts 10 minuten bellen.
Het opladen naar 100% gaat dan ook sneller, dus dat de oplader zegt: 100%. Wil niet zeggen dat de batterijen lang meegaan.
Als je de oplaadbare batterijen hebt vervangen voor nieuwe oplaadbare batterijen, dan mag je negeren wat ik zeg:see_no_evil:.
 

Mocht dit het dus niet zijn, dan ben ik bang dat de enige optie is om even langs de KPN Winkel te gaan. Mits het toestel bij ons gekocht is:wink:. Mijn collega's kunnen het toestel dan fysiek beoordelen op eventuele gebreken. 

Ik ben benieuwd of het de batterijen kunnen zijn. Hoor graag van je. 

:blush:

 

 

Reputatie 7

Begrijp ik het goed dat de batterijen van die handsets bijna vijfeneenhalf jaar oud zijn?

Dan denk ik dat het vervangen van de batterijen door nieuwe oplaadbare batterijen wel eens heel veel verbetering zou kunnen geven.

Reputatie 1

In de afgelopen 5 jaar heb ik om de 2 jaar de batterijen vervangen door  nieuwe. Voor ik het probleem aan u hebt voorgelegd heb ik nog dit jaar beide handsets voorzien van nieuwe batterijen. Na het opladen van 10 uur waarbij het display vol aangaf ben ik ga bellen met zowel 0800 en 0900  nummers en andere contacten enhet resultaat bleef het zelfde. Na 10 minuten viel de telefoon dood  niet alleen in de wacht maar ook tijdens een gesprek. Wellicht komt u tot de zelfde conclusie als eerder gesteld.

Een mogelijke gang naar een kpn winkel lijkt de enige optie misschien tenzij u nog een alternatief hebt.

De telefoon is destijds gekocht bij de kpn voor € 119,90 en de garantie liep af op 23 oktober 2016.

Uw visie wordt op prijs gesteld.

 

Zijn het wel voor draadloze telefoons geschikte batterijen.

Type NiMH en tussen 550 mAh en 750 mAh.

Als batterijen nooit eens ff helemaal ontladen worden / zijn, en het toestel dus ‘altijd' (dagelijks) op de lader ligt, zal dat de batterijduur ook verkorten.

Een mogelijke gang naar een kpn winkel...

Ik zou een andere winkel doen en Gigaset kiezen. Origineel van de KPN toestellen en zo'n 20 % goedkoper ook!

Reputatie 1

Dank voor je reactie en bijdrage aan het probleem.

De door jouw genoemde  type batterijen zijn steeds in beide handsets door mij gebruikt met daarbij de ontladingsprocedure. Mocht het probleem niet verholpen kunnen worden zal ik je advies voor wat betreft het merk van een ander toestel in overweging nemen. Je bijdrage hebben ik zeer op prijs gesteld.

 

 

Waarschijnlijk is het batterijmanagement in de handset defect. Het zal wsl één handset betreffen, want kan me niet voorstellen dat het met alle is. Dan zou ik zeker aan vervanging denken.

(zelf heb ik al jaren de vaste eruit gegooid. Met mobiel met abonnement incl. onbeperkt bellen/sms zorgeloos en zonder extra kosten bellen)

Reputatie 1

Het is in beide handsets dat het probleem zich voordoet.

Daar het laat aanzien dat het probleem wellicht niet kan worden opgelost heb ik besloten deze sessie te sluiten en mij te gaan oriënteren op een nieuwe huistelefoon.

De beide adviseurs dank ik voor hun inzet.