Beantwoord

Ik ga verhuizen naar een adres zonder telefoon aansluitpunt, hoe kan ik dat doen?

  • 2 August 2023
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Goede morgen,

 

Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres waar een glasvezel aansluiting is. Alleen is daar op dat adres geen aansluitpunt voor vaste telefonie. M.a.w. geen 4 punts stekker aansluiting.

Moet ik nu, als ik vaste telefonie wil hebben, door het hele huis een nieuwe kabel laten trekken? Daar heb ik niet zo'n zin in.

Of kan het zijn, dat ik alleen TV en internet aansluit, zonder vaste telefoon. Mijn vaste telefoonnummer staat doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon, blijft dat nummer dan wel gewoon bestaan en blijven de gesprekken dat wel gewoon doorgezet worden naar mijn mobiele telefoon?

 

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me hebt.

 

Groet,

  1. Vlugt
icon

Beste antwoord door Nick83 2 August 2023, 07:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt toch gewoon een DECT telefoonset aanschaffen? 

https://www.coolblue.nl/vaste-telefoons

Het basisstation plaatst u naast de Experiabox/KPN Box en klaar.

Hoe sluit ik die dan aan op de Experia box?

Je bedoelt dat ik een dect aanschaf met 2 aansluitingen. 1 bij de experiabox en 1 in de huiskamer?

Hallo @E. Vlugt je sluit een basisstation aan op een telefoonpoort van het modem en een losse handset met lader in de huiskamer.

Reputatie 7
Badge +9

4 punts stekker aansluitingen zijn best antiek. Deze heb ik 20 jaar geleden in mijn huis incl. vier-aderige kabel vervangen door CAT6E UTP-kabels met een netwerkaansluiting tot 1 Gbps.

Je kan de telefoon direct in de Experiabox aansluiten zoals Jan D zegt. Misschien zijn er al netwerkkabels getrokken.

Dank jullie  hier ben ik erg mee geholpen.

 

Groet 

E. Vlugt