Beantwoord

Ik wil rekeningnummer wijzigen

  • 13 February 2020
  • 7 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik probeer de hele middag al het rekeningnummer te wijzigen waarop de automatische incasso plaatsvindt van mijn Thuisbellen abonnement. Dit is een eenvoudig BudgetBellen abonnement voor een alarmlijn. 
Eerst geprobeerd een MijnKPN account aan te maken, maar dat gaat niet. Bij het aanmaken wordt geconstateerd dat ik geen KPN internet gebruik. In dat geval moet ik een 10 cijferig klantnummer invullen. Dit staat niet op de factuur vermeld, alleen een 11 cijferig machtigingskenmerk.
Dan maar 0800-0402 gebeld (circa 10x). In het verleden kreeg je daar, na een half uurtje in de wacht te hebben gestaan, nog wel een medewerker aan de telefoon. Nu alleen een computer, die je, hoe je de vraag ook formuleert, doorverwijst naar de website, of de verbinding verbreekt. 
Dan zou er nog een chatfunctie moeten zijn, maar ook daar krijg ik geen contact.
Dus nu maar, als laatste poging, het via dit forum geprobeerd. 
Als allerlaatste oplossing kan ik nog wachten tot binnenkort het oude rekeningnummer vervalt. Dan zal KPN vanzelf wel contact met mij opzoeken, maar het heeft niet mijn voorkeur om het zover te laten komen.

icon

Beste antwoord door PMM1 14 February 2020, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Als je bij 0800-0402 “ik wil een medewerker spreken” zegt dan zou je een écht mens aan de lijn moeten krijgen…

Ik weet niet of het via een KPN moderator kan hier, dit komt nog zeer weinig voor (met een analoge telefoonlijn bedoel ik).

Vul i.i.g. alle mogelijke gegevens even in in je forumprofiel voor de moderator. Hier staan je gegevens niet openbaar leesbaar.
Het betreffende tel.nr. kan op de regel persoonlijke opmerkingen.

Ik zou graag in contact komen met een moderator. Meerdere keren geprobeerd product toe te voegen in mijn KPN, ervan uitgaand dat klantnummer gelijk is aan telefoonnummer. Lukt niet. Ik krijg te lezen dat product niet bekend is.

Ook meerdere keren geprobeerd om 0800-0402 te bellen en “ik wil een medewerker spreken” gezegd, maar elke keer werd, na de mededeling “u wordt doorverbonden met een van onze medewerkers” de verbinding verbroken.

Onbegrijpelijk dat ik voor een eenvoudige administratieve handeling zo ongelooflijk veel moeite moet doen bij KPN. En dat KPN op geen enkele manier bereikbaar is.

 

Budgetbellen is vaste telefoon zonder internet. Dat kan niet gekoppeld worden
aan MijnKPN ( / KPN ID). Daar is geen onlinedienst voor.

Wel raar dat doorverbinden bij 0800-0402 niet wil. Zeg eens helemaal niets. Dat schijnt the trick ook te doen.

Een moderator zal hier ook nog komen. Wegens drukte tot zo'n 48 uur na plaatsing v.h. eerste bericht.
Heb je voor de moderator je forumprofiel al ingevuld? Hiermee geef je tevens toestemming je gegevens in te zien namelijk. Zet het telefoonnummer onder Persoonlijke opmerkingen.
(alles waar privé bij staat zien alleen jij en het moderatorteam)

Heel vreemd. Zojuist even met mijn mobiele nummer gebeld en ik kreeg meteen contact met een medewerker bij 0800-0402. Wanneer ik met mijn vaste lijn bel (geen KPN), wordt de verbinding elke keer verbroken na de mededeling “u wordt doorverbonden”.

De alarmlijn (PSTN-lijn) is een product dat niet kan worden toegevoegd in mijnKPN.
Vragen, wijzigingen e.d. kunnen dus alleen telefonisch worden behandeld, wanneer je tenminste iemand te pakken krijgt.

Probleem is nu dus wel opgelost. Peter G. bedankt voor reactie.

Probleem is nu dus wel opgelost.

Hè, gelukkig :slight_smile: . Overigens lijkt mij een alarminstallatie die nog een analoge lijn / verbinding nodig heeft wel wat oud(erwets).

Beste Peter, zo ouderwets is dat niet. Het is pas een paar jaar toegestaan om alarm over internetverbinding te laten lopen. Daarvoor werd dat als te onbetrouwbaar gezien. Nu mag het wel, maar kost ombouwen van de bestaande installatie een paar honderd euro en moet ik ook een noodstroomvoorziening aanschaffen voor het modem. Aangezien het pand waar dit betrekking op heeft te koop staat, laat ik deze investeringen graag aan de nieuwe eigenaar over, als hij de installatie wil blijven gebruiken.

Hoi @PMM1 . Welkom op het forum.

Ik ben blij dat het uiteindelijk gelukt is maar vind het natuurlijk heel spijtig dat het zo'n 'zware bevalling’ moest zijn.