Beantwoord

kan ik oude ongebruikte vaste aansluiting verwijderen?

  • 27 November 2020
  • 5 reacties
  • 1053 keer bekeken

Ben al bijna 8 jaar glasvezelklant, maar in de kelder zit nog de oude telefoonaansluitkabel met beschermmantel naar een rond buisje (ISRA?). Deze beschermmantel is totaal verweerd en deels vergaan. Deze wil ik dan ook helemaal weg krijgen. Wat mij betreft knip ik het waar het door de muur komt door. Kan.mag dat.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 November 2020, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Simpel antwoord, Nee dat mag niet, moet officieel via Mijn Aansluiting.

Minder simpel, het kan wel, en aangezien je glasvezel hebt zal je niet snel voor de kosten komen om het te moeten laten herstellen omdat die nog nodig is in de toekomst.

En nog iets:

KPN gaat het koper uitfaseren in gebieden waar ze zelf over glasvezel leveren. Dus niet bv in gebieden met Caiway glasvezel.

Maar in de gebieden waar je KPN over glasvezel kunt krijgen, gaat het hele koper ‘eruit’. Per eind 2023 kan dan geen DSL abonnement meer genomen worden.

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/kpn-stelt-in-glasvezelgebieden-kopernetwerk-buiten-gebruik

Ook dan mag je het in principe nog steeds zelf niet verwijderen, maar zolang er geen haan naar kraait en het toch niet meer gebruikt word zeg ik, slopen die handel, koper levert nog wat op ook.:wink:

Dank voor de reacties.

Ik neem overigens aan dat het andere eind bij KPN ook niet meer is aangesloten en los ligt. Klopt dat?

Klopt, als er geen gebruik word gemaakt van een aansluiting zit deze niet aangesloten, dus je kan hem zonder gevaar doorknippen.:yum: