Kan ik vast bellen opzeggen?

  • 17 October 2021
  • 6 reacties
  • 446 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben een oud-Telfort klant. Ik had bij Telfort 50Mbps internet en Vastbellen. Volgens mij was Vastbellen destijds een optie die je aan en uit kon zetten.

Na het verdwijnen van Telfort is mijn volledige abonnement door KPN overgenomen.

Ik heb onlangs mijn vaste nummer laten wegporteren bij KPN. Maar ik zie geen mogelijkheid om in MijnKPN de betreffende optie uit te zetten. Wel zie ik dat het vaste nummer een optie is die €2,50 kost:

 

 

 

Hoe krijg is deze optie uit mijn abonnement? Vooral omdat er nu geen nummer meer aan gekoppeld zit en ik nu dus €2,50 betaal voor een optie die ik niet kan gebruiken.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Franzki , als je inlogt in MijnKPN, klik bij producten je thuisabo aan, ga dan naar abonnementen (wijzigen) en helemaal onderaan staat de rubriek telefonie, als je daar je nummer uit kunt vinken gaat het goed, anders even bellen met 0800 0402 en maakt KPN hlpdsk het online in orde.

 

Reputatie 2
Badge +1

In MijnKPN had ik al gekeken maar daar heb ik de mogelijkheid niet om de optie vastbellen uit te zetten. Dat staat ook in mijn openingspost.

Daarnaast heb een topic op het forum gemaakt om een antwoord te krijgen op mijn vraag. Het nummer van KPN was al bekend maar mijn ervaring is dat de hulp via het forum meestal beter is. Al duurt het soms wat langer...

Hallo @Franzki , dan zit in jouw abo het vast bellen er bij in verwerkt.

De enigste oplossing is dan je abo dusdanig aan te passen dat je alleen internet en eventueel tv hebt zonder vast bellen. Dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk een Hussel-pakket van KPN en ben je Telfort-af.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Franzki , dan zit in jouw abo het vast bellen er bij in verwerkt.

De enigste oplossing is dan je abo dusdanig aan te passen dat je alleen internet en eventueel tv hebt zonder vast bellen. Dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk een Hussel-pakket van KPN en ben je Telfort-af.

En dan ben je bijna zeker weten duurder uit.

Reputatie 2
Badge +1

In mijn print screen in de openingspost staat vastbellen toch echt als optie voor €2.50. Dat KPN het zo administratief niet heeft verwerkt bij het opheffen van Telfort is niet mijn probleem. Ik hoop dat webcare ook reageert.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Franzki 

Indertijd met de overstap van Telfort naar KPN heb ik wel gemerkt dat afhankelijk van wat het oude abonnement inhield (alles in één pakket, of internet + telefoon e.d.) dat soms in een wat vreemde nieuwe administratieve vorm is gegoten, om in een KPN abonnement te kunnen passen.

Maar het moet uiteraard wel kloppen !!

KPN kent bijv. géén alles-in-één pakket (meer).    Telefoon is een losse extra optie.
Bij mezelf (met zo'n Telfort alles-in-één), is dat dan zodanig administratief opgenomen als:

Telefoon kosten     € 2,50     Dus als extra optie erbij.
Korting telefoon    -€2,50     Het bedrag wordt er weer meteen van afgetrokken.

Die constructie zie ik in “Mijn KPN” echter niet terug. Daar is de huidige web-indeling niet in voorzien. Heb dat echter in de mijn toegestuurde info indertijd wel bewaard bij mijn paperassen.

In “Mijn KPN” staat telefonie er eigenlijk als “product” helemaal niet bij.
 

 

Maar is wel nog steeds op elke factuur als zodanig precies zo terug te vinden. (Zoals het hoort).
En indien er daadwerkelijk gebeld wordt met het nummer ook de belkosten.

 

In mijn geval, als ik de telefoon zou (kunnen) laten vallen, zou ik nog steeds hetzelfde bedrag betalen.
Echter bij afsluiten van een nieuw abonnement betaal ik beslist meer dan nu, dus laat het zo.

Overigens heb ik eerder nog in de Telfort tijd voor een maand een 2e telefoonnummer erbij genomen voor € 2,50 extra, en mijn normaal gebruikte "echte" tel.nr. geporteerd naar CheapConnect.
Na portering van dat nummer, bleef de oude situatie weer van kracht van alles-in-één" met één nr, en viel de extra € 2,50 kosten van die ene maand (is minimum periode) van 2e tel.nr. er weer vanaf.

Ik denk dat je eerst eens op eerdere facturen kunt kijken hoe de echte berekening in elkaar zit?
Stond er eerst een “korting” bij op een tel.nr, maakt het opheffen ervan nu niets uit.

Stond het toen werkelijk als één enkel in rekening te brengen “extra” bedrag, zonder korting,
moet het bij opheffen van het nr. uiteraard wel in mindering worden gebracht.

In ieder geval webcare die de administratie kan napluizen, zal je dat zeker moeten kunnen uitleggen.