Vraag

kan KPN servicenummer 1840 eruit gooien?

  • 20 April 2021
  • 5 reacties
  • 159 keer bekeken

Vandaag kreeg ik een tekening van KPN. Daar stond een bedrag op van ruim € 21,00 voor het bellen met servicenummer 1840. IKheb GEEN  servicenummer geveld in de afgelopen maanden. Mijn vrouw wel. Zij is in de wacht gezet en na 18 minuten de verbinding verbroken. 
Het blijkt dat servicenummer 1840 een “geld-uit-de-zak-kloppen”- nummer is. Mijn vraag: KPN weet dat natuurlijk ook. Is overal terugbetalen vinden op internet. Waarom blokkeert KPN dit nummer niet?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Zolang het een tekening is en geen rekening....

Er zijn wel 20 van die nummers en ook nog enkele met 0900 nummers.

Het verdienmodel: bij doorverbinden blijf je ook met hen verbonden à € 1 per minuut!

Het is allemaal wettelijk.

Je kunt klacht indienen bij de ACM tegen het nummer. KPN is alleen het doorgeefluik.

Reputatie 7
Badge +24

Het is gewoon een legale dienst met een volkomen legaal bedrijf wat daar achter zit. De mensen die dat opgezet hebben / die daar werken, die verdienen daarmee gewoon hun boterham mee. U kunt dat misschien niet zo fijn vinden, maar dat is uw probleem.

Er worden hier soms topics geopend door mensen die verwachten dat KPN de telefoonkosten vergoed. Dat is ook een hele rare gedachte. Je hebt gewoon een dienst afgenomen bij dat bedrijf, en daar moet je voor betalen.

Reputatie 7
Badge +10

Het is echt vele jaren geleden dat ikzelf zo nu en dan gebruik maakte van dergelijke diensten.
“Heel bewust”, omdat ik bijv. ergens onderweg was, en ik een telefoonnummer van een bedrijf miste.

Toen had je op een mobiele telefoon alleen nog sms. Het opzoeken via “mobiel internet” in een online telefoonboek was nog niet gebruikelijk. Je kreeg echter ook altijd een sms met de nummers die je had opgevraagd om door te verbinden. Als ik al meteen verwachtte langer aan de telefoon te moeten zijn, verbrak ik altijd meten de verbinding na doorverbinden, en belde ik zelf naar het nummer wat ik via sms had gekregen, om daarmee de dure doorverbindkosten uit te sparen.

Dergelijke doorverbindbedrijven hebben onder omstandigheden dus zeker hun nut.
Je moet je dus goed realiseren dat het dure telefoongesprekken worden als je lang aan de lijn hangt. Niet anders als dure erotische telefoondiensten. Maar dat weet je van tevoren als je ermee in zee gaat.

Reputatie 7

Voor vast bellen is KPN verplicht om 18xx nummers voor je te blokkeren als je daarom vraagt. KPN lijkt heel veel moeite te hebben met dergelijke blokkades omdat het technisch of administratief erg lastig lijkt te zijn.

Welnu, dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben.

Bron.

Ik hoop overigens dat een dergelijke verplichting ook gaat gelden voor mobiele telefonie.

 

Het zou KPN sieren als ze functionaliteit beschikbaar gaan stellen zodat je dit als abonnee via mijnKPN kunt instellen.