Beantwoord

Kan telefoon ook ergens anders dan in de meterkast?

  • 31 May 2020
  • 19 reacties
  • 1906 keer bekeken

Mijn dochter heeft de modem in de meterkast zitten en moet haar vaste telefoon nu daar neer zetten

omdat dit appartement een klote Ziggo doos heeft zitten. Lijkt mij voor een bedrijf als KPN dat zo'n

doos toch omgezet kan worden voor KPN aanlsuiting. In mijn nwe komende appartement zit ook zo'n

belachelijke doos. Heb dat wel aangegeven, maar hoopt dat KPN wel hiervoor een oplossing heeft anders

dwing je klanten die 48 jaar KPN hebben nu naar die klote Ziggo moeten.

Wil graag horen hoe en wat, want de monteur heeft m.i.z niet zijn best gedaan bij mijn dochter, zij heeft 

hier ook niet om gevraagd, zat in appartement en is een KPN abonnement aangegaan, dus een fatsoenlijke aansluiting mag je wel verwachten van zo'n bedrijf als KPN.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Hsd 3 June 2020, 10:10

Bekijk origineel

19 reacties

Phoe, helemaal begrijpen doe ik het niet maar, als je een draadloze (dect) telefoon neemt dan zet je het basis station in de meterkast en een los laadstation in de huiskamer.

Hallo @100419 , zit er in de huiskamer niet toevallig ook een KPN-aansluiting?

Zoiets als dit:

KPN-aansluiting

 

Reputatie 7
Badge +24

Deze bedoelt u misschien met "doos"?

Gaat dit overigens puur enkel over telefoon? U hoeft geen internet of tv van KPN?

dit is niet beantwoorden op mijn vraag, is dit KPN of niet

Heb glasvezel en zonnepanelen is dit het antwoord van een internet provider? KPN moet toch wel

wat beters komen, dit is geen antwoord waarop ik wacht

Hallo @100419 , je dochter is blijkbaar zelf niet bij machte haar eigen boontjes te doppen en vandaar dat jij haar probeert te helpen als goede ouder.

Je hebt nog niet gereageerd op mijn eerdere vraag of zij zo'n aansluiting als op de foto in de woonkamer heeft zitten:

 

huiskameraansluiting.
 

Indien ja dan is het heel gemakkelijk.

De verbindingskabel van de huisaansluiting komt uit in de meterkast en de kabel sluit ze aan op de Phone-aansluiting op het modem.

Dan kan ze de telefoon in de huiskamer plaatsen.

Als er niet zo'n aansluiting in de huiskamer zit en ze heeft een DECT-telefoon, zou ze een losse DECT-centrale bij KPN of ergens anders kunnen kopen, die in de meterkast op het modem aansluiten en de telefoon zelf inclusief laadstation in de huiskamer neerzetten.

Dat zijn de oplossingen.

Die coax-aansluitdozen, zoals jij die noemt zijn van de lokale kabelboer, waarschijnlijk Ziggo, maar daar heb jij en KPN niets mee van doen.

Ik hoop dat alles zo een beetje duidelijker is.

Succes.

 

Het kan inderdaad zijn dat dit forum wat vreemd overkomt op een nieuwe gebruiker, er zijn hier vrijwilligers (wijsneuzen zoals ik) actief om dit soort puzzeltjes op te lossen en informatie naar voren te halen zodat een kpn medewerker weet wat er nu echt aan de hand is.

Nu ben ik op het gebied van deze vraag best wel ervarings deskundig maar ik begrijp de situatie nog niet helemaal eigenlijk, dan wel wat er zou moeten gebeuren.

 

Hallo @KeesYagi , wat ik uit het verhaal van @100419  begrijp is dat bij haar dochter de modem in de meterkast is geplaatst en dat zij nu haar vaste telefoon op het modem in de meterkast aan zou moeten sluiten wat lastig is. Vind ik trouwens ook, vandaar de door mij aangedragen oplossingen.

Haar dochter is blijkbaar niet bij machte zelf haar verhaal hier op het forum te doen.

De AOP's van Ziggo worden er bij gehaald, maar hebben daar niets mee te maken.

 

Reputatie 7
Badge +24

wat beters komen, dit is geen antwoord waarop ik wacht

U heeft ook niet echt een vraag gesteld. U wilt meer informatie, maar waarover is niet echt duidelijk. U heeft het over een "box", dus wij proberen er om te beginnen eerst maar eens achter te komen wat voor box u bedoelt.

Wat betreft de telefoon in de meterkast: loopt er geen telefoonkabel naar de woonkamer? Met in de woonkamer zo'n stopcontact zoals @JanD laat zien? Als dat inderdaad het geval is, geen kabel naar de woonkamer en geen stopcontact, dan kan een KPN monteur dat natuurlijk ook niet zo ff maken.

Maar dat hoeft ook geen probleem te zijn. Je kunt een DECT setje aanschaffen…

... waarvan je het basisstation in de meterkast plaatst, en de handsets in de woonkamer / keuken / boven. Voor het toestel wat in het basisstation koop je nog een losse oplader, zodat je die ook elders kunt plaatsen.

Ruim twee weken geleden is er reeds antwoord gegeven, stemverheffing gaat niet helpen.

https://forum.kpn.com/internet-9/aansluitpunt-kpn-497851

Ik zeg dit overigens als forumgebruiker en niet uit naam van de KPN.

Advies: gewoon geen aandacht meer aan besteden, zonde van de tijd.

 

De draadloze huistelefoon is een prima oplossing, anders wordt het draden vervangen, omleggen ed.

En de moeilijkheid daar van is sterk afhankelijk van de omstandigheden.

Is dat iets wat kpn doet ? Wil doen, ik weet het niet, ik doe dit soort klusje bij div. mensen in mijn omgeving.

Nmi zou een internet aanbieder een bekabelde verbinding in de meterkast moeten aanbieden en verder niet, ook geen wifi (in het modem). En dan kan een ieder kiezen voor een eigen wifi punt op een gunstige plaats, evt. aan te leggen door een bedrijf naar keuze.

Zo ook voor overige zaken, bekabeling.

Reputatie 7
Badge +13

@100419 Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat diverse gebruikers je al hebben proberen te helpen. Ben je er nog uitgekomen? Wanneer het modem in de meterkast geplaatst moet worden dan bestaan er meerdere opties. Je kan zo als eerder  aangegeven kiezen voor een basisstation in de meterkast of het doorlussen van het signaal als er een aansluiting in de woonkamer zit. Maar dat is even afhankelijk van de situatie ter plekke. 

Dat is toch niet wat ik vraag! Vind dit een waardeloos antwoord. Mijn vraag wordt niet beantwoord en vind het gemakzuchtige monteur die bij mijn dochter is geweest. Ik ha hem eruit geflikkert en had andere provider genomen. Als dit bij ook zo gaat zeg ik na 48 jaar dag KPN. Kunnen je antwoorden op de vraag of Niet?

 

Reputatie 6
Badge +6

Lees je dan ook de reacties in dit topic @100419 ? Men wil en probeert je te helpen maar je vraag is niet heel duidelijk.

Reputatie 6
Badge +8

Als je vraag is:”Kan de Ziggo aansluiting door KPN omgezet worden naar een KPN aansluiting” zodat de telefoon in de woonkamer kan, dan is het antwoord daarop: Nee.

KPN kan (en mag) daar niet aan komen.

Opties:

  • Draadloze telefoon met basisstation in meterkast.
  • Zelf een telefoonkabeltje leggen van meterkast naar woonkamer.

 

Het kan zijn dat de coax doos in de huiskamer een kabel heeft naar de meterkast waar de eigenlijke coax kabel aansluiting zit. In dat geval is het mogelijk om de coax kabel te vervangen door telefoon kabel.

En, of een coax kabel zal ook prima werken voor een telefoon, een verloopje knutselen aan weerskanten en klaar is  . . .

@100419 Zit er een coax doos in de meterkast ?

De auteur had gewoon verwacht dat gratis en voor niks de telefoon in de woonkamer werd geplaatst. Elk ander antwoord en oplossing schijnt niet goed te zijn. Een oud spreekwoord zegt dat stroop smeren beter werkt dan azijn. Laat ik dat dan als laatste oplossing aandragen.

 

En het is hier ook al vaker verwoord, als KPN allerlei extra dingen “gratis” doet dan wordt dat uitgesmeerd over de andere klanten. En dat is dan weer nadelig voor de prijs cq concurrentie positie.

Reageer