Beantwoord

KPN Aansluiting verwijderen

  • 1 February 2020
  • 3 reacties
  • 683 keer bekeken

Beste KPN,

we hebben verschillende kabels in het huis waarvan we niet weten of ze van KPN zijn.

Kunt u de foto bekijken en ons vertellen of het van u is? Helaas zijn bijna alle lijnen afgesneden. Mogen wij deze tot de KPN-verbindingsdoos afsnijden (omdat wij momenteel Ziggo gebruiken en als wij overstappen sowieso alle kabels opnieuw geplaatst moeten worden). 

Wordt de onderste doos gebruikt om deurbellen en telefoon te regelen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Melissa

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 February 2020, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @mille_bolivia

De blauwe kabel en het witte rechthoekige kastje daar moet je ‘afblijven', dat is het zgn. IS/RA punt van KPN. Heb je alles van Ziggo en niets van KPN? Dan mogen de dunne ‘witte’ kabels weg, net als het ronde doosje zonder deksel. Als je geen vaste telefonie of internet van KPN hebt, dan hebben die geen functie meer. Het zou me ook zeer verbazen, als ze nog zouden werken in deze staat.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mille_bolivia, welkom op het forum!

Wat @RBxx aangeeft klopt helemaal. De blauwe kabel is de invoerkabel van KPN en het witte rechthoekige kastje waar ptt op staat is onze hoofdaansluiting. Dit is ons eigendom en zodoende mag je deze niet verwijderen. De 2 kabels die er aan de bovenkant uitkomen en alles dat daar verder op aan is gesloten, mag je wel verwijderen. Als je verder écht niets van KPN hebt op het moment, (ook de vaste telefoon niet?) zal hier niks relevants op aan zijn gesloten. 

Mocht je in de toekomst wél weer vast internet en/of vast bellen en interactieve tv willen afnemen bij KPN, dan kan de nieuwe apparatuur weer worden aangesloten op de hoofdaansluiting :slight_smile: 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!