Beantwoord

Kunnen wel uitbellen maar niet meer gebeld worden?

  • 22 June 2022
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Sinds vorige week aanvraag gedaan om onze internetsnelheid laten verhogen. Daarvoor moest (helaas) de oude Experia Box V8 vervangen worden voor de nieuwste versie. Deze de dag erna ontvangen, 's-avonds vervangen en alles werkte weer. Zo leek het.
Vaste telefoon, draadloze headset is volledig operationeel en kunnen er mee uitbellen. Dachten dus, het werkt. Gisteren alleen te horen gekregen dat we niet meer gebeld kunnen worden! Dát hadden we nog niet laten testen.

Nu heb ik alle voorafgaande berichten op basis van de topics gelezen. Internet- én telefoon hersteldienst gebruikt voor het zogenaamd “herstellen van de verbinding en controleren van de kabels tot in huis” maar niets heeft geholpen. Nu probeer ik fysiek een persoon aan de lijn te krijgen om het probleem te melden maar dat is dus absoluut onmogelijk. KPN is niet meer in menselijke vorm te bereiken.
Heeft iemand een telefoonnummer om te vragen wat ik nu het beste kan doen? en
Nee, het probleem ligt niet aan onze huistelefoon, deze is zelfs ready voor internet bellen via IP-adres maar daar kan ik nog geen enkele informatie over vinden om de instellingen daarop te veranderen.

In afwachting van enige reactie.

icon

Beste antwoord door André Volman 26 June 2022, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @André Volman 

 

Je kan bellen met het gratis nummer van de klantenservice 0800-0402

Je moet dan zeggen dat je een medewerker wilt spreken, dan zou je doorverbonden moeten worden met een medewerker, dat kan overigens even duren want het schijnt heel druk te zijn daar.

Bedankt, door aan de automaat door te geven “ik wil een medewerker spreken” wordt je omgeleid en niet naar automatische oplossingen doorgestuurd. Autobots en AI is leuk maar soms vervelend.

Als je direct voor de tweede keer hetzelfde nummer belt én meldt dat je voor hetzelfde probleem belt wordt gevraagd of je doorgestuurd wilt worden naar een medewerker, na Ja kom je standaard in de wacht te staan. Kan geen goed teken zijn met zoveel AI op de website.

Reputatie 7
Badge +18

Je kan ook chatten met de klantenservice dan moet je naar de contactpagina en kiest daar het onderwerp waar je een vraag over hebt.

Vervolgens scroll je iets naar beneden tot je ziet: Ik heb een andere vraag/wil graag contact. 

Dan weer iets naar beneden scrollen en daar zie je de Chat optie.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @André Volman, is het inmiddels gelukt om contact te krijgen? 🙂 

Ja, contact gehad met klantenservice KPN. De “checklist” met haar doorgenomen waarbij we meer dan de helft konden overslaan omdat ik de automatische controle via de website én telefoon al doorlopen had. Bellend met mijn vaste nummer vond ze het net als ik vreemd dat uit maar inbellen niet mogelijk was. Ze heeft zelfs na opgave van mijn 06 nummer mijn geprobeerd op het vaste nummer te bellen. Toen ze mij terugbelde werd bevestigd dat dit dus niet werkte. Volgens de checklist was dan nog de laatste optie: een andere telefoontoestel rechtstreeks aansluiten op de telefoonaansluiting. Op de vraag hoe dan? Advies, nieuwe telefoon kopen en bonnetje bewaren. Werkte het dan nog niet kan er een monteur ingepland worden, om te voorkomen dat ik niet met extra kosten opgezadeld werd als het probleem toch bij ons lag en niet in de infrastructuur van de KPN. Als dan na het bezoek van de monteur het probleem opgelost was kon ik de telefoon weer retourneren met aankoopbon.

Op zich helder advies maar dit ging mij echt te ver. Het herstarten van het modem al een paar keer uitgevoerd. Alles werkt behalve inbellen? Letterlijk alle telefoonverbindingen losgetrokken tot aan het verwijderen van de batterij. Daarna alles weer van het modem opgebouwd, aangemeld, configuraties gecontroleerd en uitgeprobeerd. Het inbellen WERKT WEER!

Advies aan KPN:
”De oorzaak van een storing bij het wisselen van het modem van de KPN kan ook veroorzaakt worden door de configuratie in het modem van draadloze DECT telefoons” “Het opnieuw opstarten / aansluiten van het modem van de KPN  alleen kan niet voldoende zijn”.

Configuratie telefooncentrale gecontroleerd met eerdere instellingen. Instellingen zijn precies hetzelfde maar toch heeft er IETS in de weg gezeten. Probleem is dus opgelost. Eenieder bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het terugkoppelen! Goed dat je helemaal een frisse start hebt gemaakt door alles los te koppelen. Fijn dat alles nu weer werkt en dat je je bevindingen hier deelt. Ik markeer je antwoord als beste antwoord, mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan kunnen ze jouw antwoord als hulpmiddel gebruiken. 💚