Vraag

Mijn vaste toestel werkt alleen als hij rechtstreeks op het modem aan is gesloten

  • 3 June 2023
  • 10 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo, sinds 2 weken werkt onze vaste telefoon niet meer. Al van alles geprobeerd, meerdere telefoons. Verschillende - , maar ook nieuwe kabels. Modem gereset, tot op heden alles zonder resultaat. Ook bij KPN winkel geweest en telefonisch contact gehad met KPN. Na een half uur in gesprek was de conclusie wij kunnen u niet verder helpen. Het enige wat tot nu toe werkt is dat de vaste telefoon nu in de meterkast staat en rechtstreeks op de modem is aangesloten.  Eerst nog gedacht dat het aan het stekkertje lag, maar ook daar al een ander van geprobeerd. Dan zou het misschien in de kabel van modem naar aansluit punt in kamer kunnen zitten. Telefonisch nog gevraagd wanneer er een monteur in de buurt zou zijn of die dat kan doormeten. Een monteur kost €70 en die hebben niet altijd alle benodigdheden in de auto bij zich. Dit werd ook in de winkel bevestigd. Heeft iemand een tip voor ons zodat wij het misschien kunnen oplossen?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Bergien dus als ik het goed begrijp doet je telefoon het wèl rechtstreeks op de modem in de meterkast, maar niet via het aansluitpunt in de woonkamer?

Plaats eens een foto van het aansluitpunt in de woonkamer s.v.p.?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het probleem in de kabel naar de woonkamer zit, dan kan de monteur dit wel maken hoor. Daar heeft die de spullen wel voor bij zich.

Hallo, dank voor jullie antwoorden. Weet niet of mij het zou lukken om een foto te plaatsen. Wordt vandaag niet meer. Inderdaad werkt de telefoon rechtstreeks op de modem wel. Als de telefoon ‘s nachts oplaad kunnen we de telefoon overdag wel in de keuken leggen. Het basis station staat nu op de gasmeter. 

Lijkt toch echt dat er een probleem is tussen de kabel die vanaf jouw normale wandcontactdoos naar de aansluiting van je modem gaat. Normaliter kan een beetje slimme jongen als hij het gereedschap heeft (afhankelijk van jouw aansluiting) het doen. Een KPN monteur heeft dat echt altijd in zijn auto liggen. 

Misschien moet de draad er helemaal opnieuw doorgetrokken worden. Als je een slimme jongen weet op dit gebied vraag die eerst. Vind je die niet, dan is een KPN monteur normaliter zeker niet de duurste oplossing. Ze zijn over het algemeen zeer vakkundig. 

Hallo @Bergien als je zo'n aansluitpunt in de woonkamer hebt zoals bijgaande foto, zit daar het euvel. Als je de stekker die er in moet een beetje heen en weer husselt heb je wel/geen verbinding, gammele bedoeling dus. Ik heb hetzelfde en had hetzelfde probleem met de telefoon. Een KPN-monteur komt niet meer gratis omdat ik glasvezel heb en heb daarom gewoon de kabel uit dat punt weggetrokken en rechtstreeks met mijn huistelefoon verbonden en doten deed alles het weer.

Intern soms gammele slechte contacten.

 

Hallo, nee wij hebben nog een andere aansluiting. Er zal waarschijnlijk wel een nieuwe kabel getrokken moeten worden. 

We zullen kijken of iemand dit voor ons kan doen. Dank voor de tips. 

Reputatie 7
Badge +24

Nou... een kabel is zomaar niet wat mee. Misschien in de meterkast een nieuw stekkertje er aan zetten. Kan zomaar wezen dat het dan weer prima werkt.

Nou... een kabel is zomaar niet wat mee. Misschien in de meterkast een nieuw stekkertje er aan zetten. Kan zomaar wezen dat het dan weer prima werkt.

Inderdaad @Bergien , zoals @Nick83 , zal er aan de kabel zelf niets mankeren, bij mij ligt deze er ook al sinds 1968, echter aan de kamerkant of aan de meterkastkant kun je de verbindingen controleren, schoonmaken en opnieuw aansluiten.

Succes.

 

 

Nou... een kabel is zomaar niet wat mee. Misschien in de meterkast een nieuw stekkertje er aan zetten. Kan zomaar wezen dat het dan weer prima werkt.

Inderdaad @Bergien , zoals @Nick83 , zal er aan de kabel zelf niets mankeren, bij mij ligt deze er ook al sinds 1968, echter aan de kamerkant of aan de meterkastkant kun je de verbindingen controleren, schoonmaken en opnieuw aansluiten.

Succes.

 

 

Nee maar aan een kabel heb je helemaal niets. Jo moet een kabel hebben met een werkende connectors (stekkertjes) er aan. En voor de telefoonzijde kan je het doen met een klein schroevendraaierte, Maar aan de Rourten/Modem zijde heb je toch echt een R11 Krimplock tang nodig. 😊 En daarom is het beste dat @Bergien iemand opzoekt die dat kan. Je kan een krimplock tang tegenwoordig bij elke bouwmarkt redelijk een krimplocktang voordelig kopen. Maar dan moet je wel weten hoe die te gebruiken.  

Oké bedankt, we zullen iemand vragen en er mee aan de gang gaan.Â