Beantwoord

Monteurskosten omdat nummerweergave niet werkte na installeren vervangend modem (Box12)

  • 6 October 2021
  • 4 reacties
  • 296 keer bekeken

 

Ook ik kampte met het probleem dat de nummerherkenning voor inkomende oproepen niet meer werkte. De combinatie experiabox v9 met Arizona 810 voldeed prima tot ik onaangekondigd en ongevraagd een KPN box 12 in de postbus kreeg. Na installatie volgens de handleiding werkte de nummerherkenning niet meer. Na 7 keer met verschillende medewerkers van de servicedesk overlegd te hebben kreeg ik de nummerherkenning nog steeds niet voor elkaar. De uitgevoerde acties waren achtereenvolgens: reset van box 12 (met paperclip), harde reset van box 12 door deze gedurende 1 minuut stroomloos te maken, harde reset van de Arizona door deze gedurende 1 minuut stroomloos te maken (ook batterijen uit HS verwijderd), harde reset van zowel box 12 als Arizona gedurende 1 minuut, reset van box 12 door servicedesk en tenslotte een poort wissel van 1 naar 2 door de servicedesk.

Omdat dit alles geen resultaat opleverde heeft de servicedesk een monteur ingeschakeld. Ook deze voerde eenzelfde harde reset uit, maar dan gedurende 2 minuten!

Tot mijn stomme verbazing was dit de oplossing. Tot mijn nog grotere verbazing gaat de KPN mij hiervoor EUR 60,- in rekening brengen omdat mijn telefoon niet van FSK naar DTMF overschakelde. NB het is een officiële KPN telefoon die voordien met de experiabox v9 probleemloos volgens DTMF correspondeerde.

Fijn dat het weer werkt maar helemaal niet blij met de rekening.

Angela

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 7 October 2021, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AngelaZ, ik heb je even een eigen topic gegeven zodat ik je hier verder mee kan helpen, want ik vind dit wel héél erg zuur :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik graag of ik nog iets voor je kan betekenen in deze kwestie, ik vind dit namelijk niet ‘jouw schuld’ dus ik wil bij de monteursorganisatie navragen waarom deze kosten in rekening zijn gebracht!

Hallo Maja,

Wat fijn dat je zo snel reageert en mij wilt helpen. De monteur heeft ons (mijn man en mij) al aangeraden om achteraf te proberen het bedrag terug te vorderen. Natuurlijk is het zowel voor KPN en ons veel beter als er vooraf direct van coulance sprake is.

Dan profileert KPN zich ook weer als het klantvriendelijke bedrijf dat het doorgaans ook is.

Het profiel heb ik ondertussen naar beste kunnen en weten ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @AngelaZ,

De monteur had zelf dus ook al door dat de kosten eigenlijk niet terecht zijn begrijp ik. Daarom heb ik maar gelijk even de knoop doorgehakt en een vergoeding in de systemen gezet die op dezelfde factuur verwerkt zal worden, jullie hoeven er dus niet voor te betalen!

Geweldig! Mijn complimenten aan Maja voor deze oplossing. Ik ben er heel blij mee.