Vraag

Nummer weergave

  • 23 December 2020
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik ben sinds enkele weken overgestapt naar KPN. Mijn nummer weergave werkt nu echter niet meer. Ik heb het modem al meerdere malen gereset, maar het werkt nog steeds niet. Wat nu te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bighouse1968, welkom op ons forum! Leuk dat je voor KPN gekozen hebt. :green_heart:

Nummerweergave kun je aanzetten door het modem te resetten. Je geeft aan dat je dit al meerdere malen hebt gedaan. Kan je aangeven hoe je dit precies gedaan hebt? Het stroomloos maken van het modem is namelijk niet hetzelfde als resetten. Voor het resetten van jouw modem raad ik je aan de instructies op onze website te volgen. Je vindt de instructies onder kopje 2 als je op de link klikt.

Hallo Denise,

 

ik heb de stroom er al een paar keer afgehad zonder resultaat en ik heb via de website 2 keer een reset gedaan. De nummer weergave werkt nog steeds niet. Ik heb alle stappen die op de website staan doorgelopen zonder resultaat. Kunnen jullie vanuit KPN iets doen?

 

Grtn,

 

Erik

 

Reputatie 7
Badge +17

Even voor de zekerheid: heb je ook al een reset uitgevoerd met behulp van het reset knopje/gaatje op het modem? Hiermee worden de instellingen namelijk terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Verder kijk ik graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Hallo Denise,

 

Ik heb de reset met het knopje gedaan. De nummer herkenning werkt nog steeds niet. Mijn forumprofiel heb ik geupdate.

 

Groeten,

 

Erik

Hoi, Denise, welkom bij KPN :kissing_heart:

KPN heeft een ander systeem voor nummerweergave dan de andere providers. Het kan zijn dat je telefoon import is en daardoor niet geschikt voor nummerweergave bij KPN. De kans is dus vele malen groter dat het probleem het telefoontoestel is. Een DECT?

Nummerweergave KPN: via DTMF. Andere providers (ook internationaal): FSK.

Bij een Gigaset moet M101 in het serienummer zitten.

Welk merk/type heb je?

Ik heb een toestel van KPN. Een Malibu 632 twin pack. Dat zou toch moeten werken?

Dat is wel een héél oud model, @Bighouse1968 . 

Volgens de gebruikershandleiding ruim 20 jaar.

Welke experiabox is ie op aangesloten?