Vraag

Nummerherkenning werkt niet met de Box12

  • 26 April 2024
  • 12 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds ruim een week geen nummerherkenning meer op de Panasonic Dect set. Vandaag er druk mee in de weer geweest. Box12 herstart, later een reset, mocht allemaal niet baten.

Tot in mij realiseerde dat er recent een firmware update was en ik hier ging kijken. Het blijkt dus bekend en het gaat nog weken duren voor de fout hersteld wordt. Heel erg jammer dit, geen mogelijkheid om bekende en onbekende bellers te onderscheiden.

En vandaag een hoop tijd verloren...


12 reacties

Probleem is bekend. Vooral met Panasonic en Philips is er nu geen nummerweergave. 

Fix wordt uitgerold tussen eind mei en half juni. Daarna moet het dus wel weer werken met Panasonic. 

Beste PeterG,

Intussen verschillende malen contact gehad met KPN en iedere keer word mij verteld dat na een week het weer zou doen. Het laatste wat ik vernomen heb was dat eind April 2024 dit verholpen zou zijn. Helaas is dat nog steeds niet zo. Nu lees ik in jouw email dat eind Mei en half Juni zou worden. Intussen zit ik vanaf de update zonder nummer vermelding. Dit is erg vervelend omdat wij met UMC Maastricht bezig zijn en die ons geregeld bellen i.v,m, onderzoek. Hierdoor weten wij niet of deze ons gebeld heeft. 

Ik vind zo als men geen volledige dienst kan verlenen door de een of ander update, dan vind ik het normaal dat er een vergoeding voor in de plaats moet komen en vooral als deze zolang duurt.  Ik betaal aan KPN de volle honderd procent met een storing van maanden. Dit mag niet volgens de wet. Ook bij het bekijken of er een vergoeding is die KPN terug zou betalen staat wel beschreven van iets van 30%, maar kan deze nergens vinden voor het gebrek aan nummerweergave. Een correctie van de betaling voor de lange duur zou op zijn plaats zijn. Wij klanten betalen voor 100% voor de geleverde diensten en als er na een update men lange tijd zit met een niet werkende nummerweergave vind ik dat er een vergoeding op zijn plaats is. Eind Mei en half Juni houd in dat de klant bijna 3maanden met een niet werkende nummerweergave zit. Ondertussen wel 100% betalen aan KPN. Dit is geen service terwijl voor zakelijke verbinding met storing wel betaald word. Vreemd vind jij niet.  

JL.Caris

 

Geen oplossing, maar om dit :

[..]Dit is erg vervelend omdat wij met UMC Maastricht bezig zijn en die ons geregeld bellen i.v,m, onderzoek. Hierdoor weten wij niet of deze ons gebeld heeft.

Zou je kunnen ondervangen door in het modem te kijken met een www browser, dan kun je de laatste 10 oproepen zien, als ik het goed heb.

Hoe dat gaat dat heb ik zo even niet voor handen, het staat ergens, wie vult aan ?

Alleen bij volledige uitval van alle diensten is er financiële vergoeding. 

En wat kost is de nummerweergave? Binnen het abonnement is de hele telefonie € 2. Je kan gewoon bellen en gebeld worden. Wat maakt het onderdeel nummerweergave daarvan uit.… En het nummer wordt wél meegezonden alleen herkennen Philips en Panasonic telefoons het momenteel niet. Mijn bovenburen hebben box12 met dezelfde software. En zowel hun oude als nieuwe Gigaset geeft gewoon het nummer weer. 

Opties momenteel. 

Effe een Gigaset halen bij bijvoorbeeld de kringloopwinkel. 

Of doorschakelen naar je mobiel. 

Of inderdaad in het modem de bel geschiedenis checken. 

Beste Peter G,

Het gaat niet om het bedrag, maar men betaald voor een volledige werkende dienst.

En dat is dit nu niet. Het gaat me niet om het bedrag voor terugbetaling maar om betaling volledige dienst wat dit nu niet is.  Het is juist in onze situatie heel belangrijk in de tijd dat we met het UMC Maastricht bezig zijn. Juist omdat net nu een D.B.S operatie achter de rug is en wij regelmatig contact moeten hebben met het UMC.  We hebben rekening gehouden met dat dit probleem eind Juni 2024 opgelost zou zijn, volgens contact met KPN medewerker. Hier is nu van belang van nummerweergave zodat we meteen kunnen zien of de UMC Maastricht ons gebeld heeft voor verdere informatie over de toestand aan huis. Ook i.v.m. instellingen van het D.B.S app.  Niet van uitgaande dat het nog eens anderhalf maand later zou worden. Als men zegt vanuit de KPN dat dit opgelost zou zijn eind Juni, dan ga ik er ook vanuit dat dit zo is.  Nu moet er onnodig telefoontjes gepleegd worden naar Maastricht om na te vragen of ze gebeld hebben, Al dat extra wat er gedaan moet worden door het gebrek aan nummervermelding, vind ik dat KPN in dit geval een vergoeding moet geven. 

met vriendelijke groet,

JL.Caris

Het is juist in onze situatie heel belangrijk in de tijd dat we met het UMC Maastricht bezig zijn

Als je zo'n haast hebt vervang dan met een Gigaset. Dan heb je weer nummerweergave. 

Er is momenteel een probleem in combinatie met Philips en Panasonic. 

Er wordt hier geen vergoeding voor gegeven.

Zou KPN dan niet zolang als het probleem er is ons tijdelijk een Gigaset kunnen lenen. 

Dan is dit ook opgelost. 

Het probleem zit bij KPN door een update en dan moet de klant het maar uitzoeken?

Als je met de auto naar een garage gaat en deze is niet goed afgesteld, dan ga je toch terug naar de 

garage om dit te verhelpen. De monteur zal heus niet tegen je zeggen “los het toch zelf op”. Daarvoor is een service. B.v. tijdelijk een ander auto van de garage totdat uw auto gemaakt is. Niet toch? 

JL.Caris

 

 

Nou. Dan zul je het er nog even mee moeten doen. De 'garage' (kpn) heeft de onderdelen besteld.

Een Gigaset bij de kringloopwinkel, om de periode te overbruggen, is vaak maar 10 à 15 €.

Of inderdaad in het modem de bel geschiedenis checken. 

Kun jij (of iemand anders) daar een uitleg van vinden en geven  ?

Een Gigaset bij de kringloopwinkel, [..] is vaak maar 10 à 15 €.

Gisteren (vrijmarkt) voor nog minder.

Er is momenteel een probleem in combinatie met Philips en Panasonic.

Weet je daar de technische verklaring ook voor ? Iets met DTMF / FSK zeker ?

A.

Inloggen Box 12. Via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ en niet via Google Chrome. Hoe log ik in op Box 12 (uitleg).

Verder ken ik die interface niet. Zie Kennisbank modems. 

Laatste 10 inkomend daar ook te zien. 

C

Kpn heeft alleen dtmf. Ik vermoed dat het met de snelheid van de code te maken heeft. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Dirk Zelf, zoals enkele community-leden al hebben aangegeven is er op dit moment inderdaad een probleem met de inkomende nummerweergave bij een Box 12. Het kan inderdaad erg onhandig zijn, daar zijn we ons van bewust. Voor de oplossing zou ik zeggen: Hou de Product update sectie in de gaten. 

Zeer waarschijnlijk komt de oplossing in week 22 tot en met week 24.

Reageer