Beantwoord

ongewilde telefoontjes van KPN zakelijk nummer 08007102

  • 4 June 2020
  • 6 reacties
  • 1149 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

HELP! wordt al weken dagelijks gebeld door 0800 7102, soms doen ze zich voor als KPN. Nummer geblokkeerd maar krijg toch dagelijks 2 tot 3 voicemails. Is automatische call met keuze menu…. heeft iemand anders er last van en waar kan ik terecht om dit STALKING te stoppen? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 10 June 2020, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen MGH.niet terug bellen dat is mijn ook overkomen. Ik woon IN Lelystad het was een Lelystads nummer ik dacht dat het goed was ik belde even terug kreeg een vaag bantje  doen ik op mijn rekening zag staan dat ik buiten Nederland land had gebeld  gelukkig kosten het mijn maar 5 cent maar toch ben ik nu alert op nummers die ik niet ken. dus niet meer terug bellen 🤔

Badge +12

@NGA Er zijn in ieder geval genoeg mensen die hier last van hebben . Gewoon niet opnemen dus.

dank voor de reacties. Ik bel zeker nooit terug en heb na het eerste telefoontje zoals gewoonlijk niet meer opgenomen en het nummer natuurlijk geblokkeerd. Het probleem is dat (en ik weet niet hoe dat kan) ik toch nog bijna elke dag van dat number voicemails krijg (dus zonder gebeld te worden). Word er gek van. Een paar telefoontjes vind ik normaal, maar dit is overlast. Vandaar deze post, als iemand weet of ik hier ergens mee terecht kan….hoor het graag (zie ook anderen op ‘wie heeft gebeld . nl’). 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @NGA welkom op het forum! Bedankt voor het melden!
Op www.kpn.com/overlast kun je hier een melding van maken!

ik toch nog bijna elke dag van dat number voicemails krijg (dus zonder gebeld te worden)

De blokkering is op het toestel zelf. Dus als het nummer daar niet op doorkomt dan zal het inderdaad op de voicemail komen. Dat kan je alleen voorkomen door de voicemail helemaal uit te zetten.

Je blokkeert nummers om door te komen op het toestel, maar dus niet op je nummer.

Gelukkig zijn dit soort nummers wel op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=08007102&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=0800-7102&nrnummertm=0800-7102&nrbestemming=0800%20gratis%20informatiediensten%20zonder%20verkeerstarief%20met%20een%20lengte%20van%20acht%20cijfers

En dan even verder zoeken :

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=PCS%20Proactive%20Contact%20Support%20B.V.&start=0&site=kvk2014

En dan op het adres zoeken :

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=Wijchenseweg%20132%206538SX%20Nijmegen&start=0&site=kvk2014

En dan zit er daar een heel nest bedrijven die (zo te zien) niets tastbaars produceren.

Ik zou opnemen cq terugbellen om er achter te komen wat de dringende boodschap is.


NB :
Dit is overigens wel het bewijs dat je wel degelijk een 0800 nummer mee kan sturen als uitgaand nummer, dat hebben ze dan weer wel gesnapt, dat "stiekem" (anoniem, zonder nummer) bellen tot niets leidt.
Welk groot bedrijf belt er nu nog anoniem ? O ja, KPN, die zouden daar hun telecom aanbieder op aan kunnen spreken :-)