Beantwoord

ontvanger van oproep vaste telefonie kan mij niet horen

  • 25 August 2020
  • 3 reacties
  • 379 keer bekeken

Ik kan van mijn vaste nummer bellen maar als ik het nummer van een kennis (ook vast KPN) bel dan kan zij mij niet horen en hoor ik haar wel. Dit sinds gisteren.
Als ik naar een ander nummer bel gaat het goed.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door fishertechnik-hoby 31 August 2020, 23:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @fishertechnik-hoby

Welkom op het Forum van KPN! Wat apart dat je bij het bellen van een kennis van je ervaart dat zij jou niet kan horen. Je geeft aan dat het bellen naar andere nummers wel goed gaat. De eerste indruk is dan dat er met jouw aansluiting niet iets mis lijkt te gaan, maar dat de oorzaak dan ergens in de aansluiting van de kennis van je lijkt te zitten.

Je kennis kan eens kijken of oproepen met andere nummers bij haar wel goed gaan, en eens testen of het met het aansluiten en gebruik van een ander (geleend) vast toestel wel goed gaat. Heeft zij verdere hulp nodig, dan helpen we haar natuurlijk graag. Ze kan zich melden op het forum of via één van de andere kanalen contact met ons opnemen

Het bleek uiteindelijk aan haar Experiabox te liggen.
Na een reset werkte het wel weer,
Het vervelende was dat dit niet door KPN getest kon worden.
KPN kan niet testen waarom er wel met mobiel en niet met een vaste lijn naar haar vaste lijn gebeld kon worden. De nummer weergave werkte bij haar ook niet, terwijl de telefoon wel belde en er ook deels een verbinding tot stand gebracht werd.
Een zwakte in de Experia box. 

Reputatie 5
Badge +10

Hallo @fishertechnik-hoby

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te lezen dat het opgelost is en ook prettig dat mijn veronderstelling dat de oorzaak niet aan jouw kant maar aan haar kant van de verbinding zou liggen, bleek te kloppen. 

Helaas is niet alles vanaf afstand te testen. Dat is niet zozeer een zwakte in apparatuur, maar dat heeft met regelgeving te maken. Of bijvoorbeeld het geluid van gesprekken doorkomt, kunnen wij niet uitlezen uit een Experiabox. Wij kunnen en mogen niet meeluisteren met gesprekken die jij met die andere persoon voert of gevoerd hebt, als dat wel zou kunnen, zou dat immers ernstige privacyschending zijn. Vandaar dat er, als er zich een probleem voordoet, medewerking van de betreffende klant nodig is, en de betreffende klant enkele stappen zal moeten doorlopen en testjes zal moeten uitvoeren, teneinde de oorzaak van het probleem te achterhalen en het probleem op te lossen. 

Ik hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. 

Reageer