Vraag

Oud alles-in-1

  • 17 November 2020
  • 2 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik kom er vandaag achter dat ik wel heel veel geld aan de KPN doneer: Ik heb een heel oud alles-in-1 abonnement waarvoor ik €73,85 per maand betaal (TV, Internet en vaste telefoon). Nu keek ik eens in een factuur en de belkosten waren behoorlijk hoog: €45 per maand gemiddeld. Dus per maand ben ik ongeveer €120 euro kwijt aan een basis internet abonnement, interactieve HD televisie zonder extra kanalenpakket en een vaste telefoon.

Als ik naar een nieuw abonnement (KPN Hussel) over ga zou ik voor TV, Internet en vaste telefoon €42,50 + 2,00 voor de vaste lijn + 10 voor de interactieve TV betalen = €54,50. De belkosten kan ik voor een tientje afkopen dan kom ik op €64,50

Toegegeven dat in mijn oude pakket opnemen zit (was toen standaard en betaalde ik niets voor en spotify premium, maar als ik dat los koop ben ik nog steeds voordeliger uit)

Jammer dat ik dit soort zaken zelf uit moet zoeken omdat de KPN mij anders doodleuk bijna het dubbele per maand laat betalen omdat ik al zo lang klant ben bij ze.

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Joostmuis, welkom op het forum! Ik snap dat je dit bericht naar ons stuurt, het liefste zouden we voor elke klant elk jaar op een maat gemaakt abonnement voorleggen. Het is alleen onmogelijk voor ons om dit voor alle klanten te doen. Voor sommige klanten is nu bijvoorbeeld voordeliger om hun oude type abonnement te behouden en niet over te stappen naar Hussel. Voor sommigen is het wel voordeliger, zoals ik begrijp voor jou nu ook. In MijnKPN heb je de controle over je abonnement en kun je het aanpassen als je dat wilt. Hier kun je ook nieuwe jaarcontracten afsluiten, waarbij wij afspreken een dienst te leveren waar dan een betaling vanuit jou tegenover staat. Wellicht dat we in de toekomst kunnen inbouwen in onze systemen om je een seintje geven als je goedkoper uit kan zijn, maar zover is de technologie nog niet. Als je dit in de toekomst wel gebeurd, dan zal je het vanzelf terugzien in MijnKPN! 

Reputatie 7
Badge +24

Bij uw huidige pakket zitten ook 2 tv ontvangers. U heeft er misschien maar 1 in huis. Omdat u toendertijd aangegeven heeft dat u maar 1 tv heeft. Maar u mag er 2 hebben. Gewoon even om vragen en u zou zonder meerkosten een 2de moeten krijgen. 

Uw huidige pakket heeft 100 mbit internet snelheid. Die € 42,50 die u uitgezocht heeft, dat is voor 50 mbit.

Reageer