Beantwoord

oude PTT straatkast 'stap 58' model

  • 22 May 2020
  • 21 reacties
  • 588 keer bekeken

Badge

Goedendag, via de moderne wegen als een KPN customer service site of kpn netwerk site kom ik ECHT niet verder of zelfs maar in contact met het infra support team omtrent de oude ptt verdeelkast,die in ons geval al sinds de zestiger jaren AAN de (hoek)gevel van het huis isĀ gemonteerd.

Drie vragen nu;

Is hij nog in gebruik?

Kan hij verplaatst worden i.v.m aanbouwen woning?

Hoe kom ik in contact met een monteur of supervisor van Infra?

( of zij met mij? )

Groet Erwin

icon

Beste antwoord door Ward_ 22 May 2020, 20:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge

Ā 

Hallo @carwinezĀ , daarvoor kun je het beste contact opnemen met:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Zij zijn de beheerder van de KPN infrastructuur.

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

En de snelste reactie krijg je via

Chat op WhatsApp met +31 6 30856291

Ā 

Ā 

Badge

Hai Jan en Speedmaster,

GROTE dank voor het aanreiken van de handvatten in deze.

Ik duikĀ er meteen bovenop !

Is hij nog in gebruik?

Ja. Hier lopen vrijwel altijd nog verbindingen over. Het is een flinke ā€œkroonsteenā€ om het maar even te duiden.

Voor overige vragen het bedrijfsonderdeel wat JanD noemt.

Badge

ECHT ON GLOOF LUK !!!

Allebei deze mogenlijkheden komen op een dood punt uit. ( en de snelste die op de app reageerde was DIK 1,5 uur na mijn eerste vraag )

KPN/Netwerk houd zich alleen bezig met de glasvezel, en kan mij GEEN aanknopingspunt geven naar iemand die de OUDE kabels nog in leven houdt. ( lees die de sleutel heeft van de oude kasten )

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met deze sleutelbewaarder ???Ā 

En NEEā€¦. de gemeente stuurt mij ook naar de eigenaar (KPN) want de kast hangt aan MIJN eigendom en staat NIET in de straat van de gemeente.

GRRRR

Ā 

Badge

Hallo ook Peter, dat onderdeel had ik het net over, en kon mij dus niet helpenĀ :sleepy:

Badge

Van een jaar geleden zie ik dat er wat mensen geholpen zijn in vergelijkbare situatie's met deze giga kroonsteen kasten en zelfs soms binnen een dag al !

HOE DAN !

Bij voorbeeld hier, recent :

https://forum.kpn.com/internet-9/oude-ptt-kast-in-de-buitenmuur-van-mijn-woning-498124?postid=988597#post987259

Badge

Beetje humor zie ik er wel van in, als ik denk van het

kassie-AAN-de-muur gesprokenĀ 

:laughing:

Badge

ik zal eens kijken Kees:thumbsup_tone4:

Badge

Nou Kees, ik heb de Moderator Erik in die kwestie een bericht gestuurd en wacht het even af,

gouwe tip , Thanx

ECHT ON GLOOF LUK !!!

Allebei deze mogenlijkheden komen op een dood punt uit. ( en de snelste die op de app reageerde was DIK 1,5 uur na mijn eerste vraag )

KPN/Netwerk houd zich alleen bezig met de glasvezel, en kan mij GEEN aanknopingspunt geven naar iemand die de OUDE kabels nog in leven houdt. ( lees die de sleutel heeft van de oude kasten )

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met deze sleutelbewaarder ???Ā 

En NEEā€¦. de gemeente stuurt mij ook naar de eigenaar (KPN) want de kast hangt aan MIJN eigendom en staat NIET in de straat van de gemeente.

GRRRR

Ā 

Hallo @carwinezĀ , wat een slecht antwoord, KPNNetwerk houdt zich met de infrastructuur bezig van het KPN-netwerk, of dat nu een koper- of een glasverbinding is, maakt volgens mij niet uit.

Misschien kan onze grote KPN-techneut @Ward_Ā  hier antwoord op geven.

Ā 

Inderdaad. Op de site van KPN netwerk staat zelfs VDSL vermeld. Dat doen ze dus WEL.

https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/over-ons-netwerk/ .

Reputatie 7
Badge +10

ECHT ON GLOOF LUK !!!

Allebei deze mogenlijkheden komen op een dood punt uit. ( en de snelste die op de app reageerde was DIK 1,5 uur na mijn eerste vraag )

KPN/Netwerk houd zich alleen bezig met de glasvezel, en kan mij GEEN aanknopingspunt geven naar iemand die de OUDE kabels nog in leven houdt. ( lees die de sleutel heeft van de oude kasten )

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met deze sleutelbewaarder ???Ā 

En NEEā€¦. de gemeente stuurt mij ook naar de eigenaar (KPN) want de kast hangt aan MIJN eigendom en staat NIET in de straat van de gemeente.

GRRRR

Ā 

HalloĀ @carwinezĀ , wat een slecht antwoord, KPNNetwerk houdt zich met de infrastructuur bezig van het KPN-netwerk, of dat nu een koper- of een glasverbinding is, maakt volgens mij niet uit.

Misschien kan onze grote KPN-techneutĀ @Ward_Ā  hier antwoord op geven.

Ā 

Ā 

kPN Netwerk NL is niet echt een bedrijfsonderdeel, maar meer een naam voor de buitenwereld. De feitelijke naam is Fixed Access Networks (FAN dus). Maar ik ben het erĀ  wel mee eens dat de mensen van deze klantenservice ook dit soort vragen moeten aannemen en proberen in de organisatie uit te zetten.

De kast is soms nog in gebruik en verplaatsen kost soms een aardige som geld.

Webcare hier heeft een directe ingang bij het Infra team. Ik ook wel maar laten we het doen zoals het vaker gebeurt hier. Dus even wachten op de Webcare medewerker.

Ā 

@carwinezĀ In andere gevallen werden mensen geholpen door een Webcare medewerker. Maar ook niet binnen 6 uur zoals jij nu lijkt te hopen. Webcare is druk en het is een dag waarop veel mensen vrij zijn. Dus dit kan wat langer duren en wellicht na het weekend wordenĀ 

Badge

Goede moggel allen, en alweer bedankt voor jullieĀ feedback.

Ik zal idd wat geduld moeten hebben en wacht dus even op reactie van de webcare medewerker.

De kast in kwestie hangt er al decennia lang, ik heb er al (net als met vrouwlief) 20 jaar een huwelijk mee,dus die paar dagen/weken kunnen er ook wel bij !Ā :sunglasses:

Wordt vervolgt ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦..

Ā 

Ā 

Badge

Goede ochtend maar weer, is er een moderator die al een handvat heeft voor mij in deze kwestie, ik heb helaas nog niks mogen vernemen sinds 4dagen geleden.

Mv groet

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

@Erik_Ā  Kan jij deze oppakken? Topic staat al 5 dagen open.

Hoi @carwinezĀ .Ā  Daar ben ik dan. Excuus dat het zo lang moest duren. (erg druk, helaas)

Ik heb je verhaal doorgestuurd naar mijn contactpersoon bij infra inclusief jouw contact gegevens.Ā 

Mocht deze route doodlopen, zoek ik een andere route.Ā 

Badge

HoiĀ @carwinezĀ .Ā  Daar ben ik dan. Excuus dat het zo lang moest duren. (erg druk, helaas)

Ik heb je verhaal doorgestuurd naar mijn contactpersoon bij infra inclusief jouw contact gegevens.Ā 

Mocht deze route doodlopen, zoek ik een andere route.Ā 

Ā 

Hallo en goede ochtend.

Jawel...goƩde ochtend in deze, want ik had een afspraak met Niek van infra hier thuis, heden ochtend.

Dus gĆ©Ć©nĀ doodlopende weg , maar een prima oplossing (nog wel te realiseren door de aannemer tzt) in deze gevelkast-kwestie.

Ik dank u allen voor de input en ik zeg "op naar de glasvezel"

Groet Carwinez

Ā 

Ā 

Super! Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld moest maar ik ben blij dat er nu een goede oplossing is gevonden :-)

Ā