Beantwoord

overname van contract met behouden van huidige contract

  • 18 December 2020
  • 2 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo,

 

Momenteel verhuisd mijn vader tijdelijk naar mijn woonadres. Mijn vader wil echter zijn vaste nummer graag behouden. Om het nummer mee te nemen moet contractovername afgerond worden. Echter is mijn vader of mijn huidige abonnement blijft bestaan wanneer ik contractovername afrond?

 

Ik wil namelijk niet van mijn eigen abonnement af. Mijn vader zijn vaste nummer moet er alleen tijdelijk bij. Deze moet over mogelijk een half jaar weer naar zijn nieuwe adres.

 

Met vriendelijke groet,

Theo

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 25 December 2020, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Overweeg dan beter het nummer naar een onafhankelijke VOIP-provider te porteren.
En koop er een VOIP ATA-adapter bij om een analoge telefoon daarop aan te sluiten.
(ATA met twee poortjes + nog een extra 100 Mbps netwerk-poort).
Hoe te configureren < HIER >

Hoeft er niets aan je eigen abonnement verandert te worden.
Gaat je vader over een tijdje weer terug, neemt hij ATA-adapter weer mee naar zijn eigen adres.
En werkt ook daar weer datzelfde telefoonnummer. (Werkt namelijk overal, als je maar internet hebt).

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @56261982, welkom op ons forum!

Wat lief dat jij jouw vader wilt helpen bij het behouden van zijn vaste telefoonnummer. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je precies een contractovername aan zou willen vragen. Je kunt in principe gewoon nummerbehoud aanvragen voor jouw abonnement wanneer het abonnement van jouw vader opgezegd wordt. Tenminste, als jullie in dezelfde regio wonen. Als jij in een andere regio woont, is het niet mogelijk om het nummer van jouw vader over te nemen. Je zou dan automatisch een nieuw nummer krijgen. In dat geval zou je meer aan de tip van @Babylonia hebben. Misschien is die tip het sowieso waard om even naar te kijken?