Beantwoord

Phonak Dect II + Experia Box

  • 25 May 2020
  • 6 reacties
  • 170 keer bekeken

Mijn slechthorende vader heeft een Phonak Dect II telefoon aangeschaft, zodat hij in staat om direct via zijn gehoorapparaat de bellen kunnen horen. 

https://www.phonak.com/nl/nl/hearing-aids/accessoires/phonak-dect-telefoon.html

 

We hebben geprobeerd de telefoon op de Experia Box v10 aan te sluiten. 

We krijgen dan echter geen kiestoon. Ook aan- en uitzetten van de telefoon of Experia Box biedt geen oplossing.

 

Is het nodig om nog een speciale instelling te doen in de Experia Box voor deze telefoon?

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 May 2020, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @ArthurR ,

Als je de groene beltoets ingedrukt houdt kun je controleren of er een beltoon is:

Houd de Beltoets ingedrukt om de lijn te controleren voordat u een nummer belt.

Als je de telefoon op de andere Phone-ingang aansluit heb je dan wel een oproeptoon?

Als je in het modem inlogt en je gaat naar VOIP, zie je dan wèl een geregistreerd telefoonummer staan?

 

Beste @JanD ,

 

Bedankt voor de reactie. Eerste was mij duidelijk. 

 

Heeft de Experia Box dan meerdere Phone-ingangen? Ik kon er maar 1 vinden.

 

Dat inloggen moet ik nog even doen als ik daar ben. 

 

Bedenk nu dat ik ook foutcode 842 kreeg op de tv, terwijl ik in feite niets veranderd heb aan die instellingen of verbinding. Kan het zijn dat een dect-telefoon niet goed samenwerkt?

Hallo @ArthurR , je schrijft dat je een Experia V10 hebt, en géén V10a, dan heb je achter op het modem 2 groene RJ11-poorten voor de telefoon, Phone1 en Phone2.

Mocht het wèl een V10a zijn, dan heb je inderdaad maar 1 telefooningang (groen).

In de regel sluit je de telefoon aan op de Phone1-ingang, in zeldzame gevallen op de Phone2-ingang.

Hieronder een website van Telfort (ik ben Telfort-klant) om fout 843 op te lossen:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-303-of-842.htm

Een algehele reset van het modem, dus niet alleen aan-uit wil ook nog wel eens helpen.

Een DECT-telefoon hoeft geen storing op de tv te geven, of het moet een ‘wibra'-merk zijn, maar dat is Phonak ook niet.

Houd mij maar op de hoogte en vraag maar gerust, zelf ben ik ook slechthorend  en probeer naar een oplossing toe te werken, niet alleen voor slechthorenden natuurlijk.:relaxed:

 

Beste @JanD ,

 

Bedankt voor de hulp. Het is inmiddels gelukt. Resetten bleek de oplossing!

 

Fijne avond!

 

Arthur

Hallo @ArthurR , goed om te lezen dat alles nu werkt.

Wens je vader veel goed verstaanbaar telefoonplezier.

 

 

Super dat jullie er uit zijn gekomen! :-) Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze hier gerust.