Ik heb, als privé gebruiker, een Wifi telefoon (VoIP) aangeschaft, omdat mijn modem (glasvezel) nu in de garage staat i.p.v. in de woonkamer. Om mijn account te registreren heb ik de gegevens van de SIP server nodig, maar die krijg ik niet van de Helpdesk omdat die alleen beschikbaar is voor zakelijke gebruikers. Is dat niet een beetje vreemd?
Nu heb ik ook ergens op dit forum gelezen, dat het mogelijk moet zijn om het telefoonnummer om te zetten naar een zakelijk nummer.
Wat zijn de mogelijkheden?
SIP gegevens achterhalen t.b.v. Wifi telefoon
Beste antwoord door Babylonia
Wachtwoord samenstellen van het SIP VOIP account. Zie < DIT bericht >
Verdere gegevens m.b.t. VOIP:
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
Onderaan bij:
Vast Bellen
Techniek en configuratie
Bekijk configuratie (PDF)
Voorbeeld vastleggen VOIP SIP-gegevens bij een Yealink VOIP telefoon:
LET OP:
Als je gebruik maakt van een KPN modem/router (Box 12 - Experia Box V10 - V10A),
Moet je de VOIP daarop, bij de betreffende menu's uitschakelen.
(Bij de tegenwoordige firmware versies die KPN in hun modem/routers heeft, is dat mogelijk).
Anders wordt het KPN SIP-account op de modem/router geregistreerd (en poort 5060 daarbij geblokkeerd voor ander gebruik) en kan het daarmee NIET actief zijn op een ander VOIP toestel.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.