Beantwoord

Telefoon gaat over, beller onbekend

  • 19 October 2021
  • 11 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 1

's avonds en overdag heb ik nu (okt 2021) hetzelfde verschijnsel: mijn vaste telefoon gaat regelmatig automatisch over sinds zondag 18-10 en stopt dan ook weer. De weergave in de lijst van wie gebeld heeft is ‘onbekend’. De telefoon doet het, ik kan gebeld worden, maar dit spontaan overgaan is heel onwenselijk omdat je 's avonds laat denkt dat er iets met je ouders is o.i.d. Ik ga de service optie van KPN al geprobeerd, met oa switchen naar poort 2 van de Experia box 8, maar dan kan ik helemaal niet meer gebeld worden, omdat de aansluiting op poort 2 niet leidt naar verbinding met de vaste telefoon, alleen op poort 1 werkt de vaste telefoon. Er zit geen splitter tussen zoals hier wordt genoemd, uiteraard wel een kabel vanuit meterkast naar de aansluiting van de vaste telefoon. Wat kan ik met dit probleem?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (afgesplitst van dit topic

icon

Beste antwoord door VSTLSST 30 October 2021, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @VSTLSST . Je eerst post dus welkom op het kpn forum :relaxed: .

Ik zie dat je dit ervaart i.c.m. een Experiabox V8. Heb je deze al eens herstart (30 seconden stroom eraf). Of, als dat niet helpt, gereset. Hoe reset ik mijn Experiabox (modem)?

 

Reputatie 1

de stroom eraf heb ik inderdaad wel gedaan, de reset nog niet. Dit zal ik uitvoeren en laat dan weten of ik nog deze spookoproepen krijg. De helpdesk van KPN dacht toch aan telefonische overlast, dus ik houd ook de data en tijdstippen van de oproepen bij

Reputatie 1

helaas, de reset van de experiabox was niet de oplossing. 's avonds laat weer een spookoproep ontvangen. Ik kreeg nog wat andere, andere telefoon, direct aansluiten van de telefoon op de experiabox dat ik nu ga proberen.

Hier zal nog een kpn moderator komen. Best grote kans dat deze je V8 wil gaan omruilen (want die is bekend met telefonieproblemen).

Daarvoor heeft deze wel je gegevens nodig. Die kan je invullen in je profiel dus niet in dit topic. In profiel kan niemand ze zien, behalve jijzelf en het moderatorteam.

Reputatie 7
Badge +15

@VSTLSST Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je steeds spookoproepen ontvangt. Ik begrijp dat dit steeds door een onbekend nummer gebeurt? 

En is het ook iets dat op vaste tijdstippen voorkomt? 

Het zijn waarschijnlijk geeneens ‘oproepen’ in de zin dat het van buiten komt. Waarschijnlijk genereert de V8 af en toe spontaan een belspanning. Dit fenomeen is mogelijk. Er staat dan zelfs geen ‘Anoniem’ in het scherm.

Reputatie 1

Mijn verwachting inmiddels is dat PeterG gelijk heeft: het lijken idd geen oproepen die van buiten komen, maar iets dat af en toe een belspanning genereert. Woensdag geen spookoproepen en sinds donderdag de hele dag door willekeurig heel veel, variërend van 1x overgaan tot 4x en dan weer stoppen. Heb inmiddels ook de telefoon direct zonder tussenkabels of stekkers direct aangesloten op de experia box v8 en ook dan direct weer de spookoproepen. 

Reputatie 7
Badge +15

@VSTLSST Helder! 

Ik wil in dit geval inderdaad graag de modem omruilen. Ik heb ook al een nieuwe besteld, ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 

Reputatie 1

Dank voor deze snelle actie, fijne service zo. @PeterG  dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +15

@VSTLSST En? Heeft het nieuwe modem het probleem inderdaad opgelost? 

Reputatie 1

Ik was nog even voorzichtig met juichen, maar na enkele dagen zonder telefoon overlast meer, durf ik idd wel te zeggen dat het nieuwe modem het probleem heeft verholpen. Dus deze hulpvraag kan worden afgerond.