Vraag

Telefoonbeantwoorder gekoppeld aan modem in meterkast, kan dit anders?

  • 16 November 2023
  • 10 reacties
  • 87 keer bekeken

Telefoonbeantwoorder, basisstation van gigaset is nu gekoppeld aan glasvezelmodem in de meterkast. Erg onhandig. Moet ik nu een andere DECT telefoonkopen met los basisstation?


10 reacties

Je kan die beantwoorder ook volledig bedienen op de handsets. Dus terwijl je lekker op de bank zit. Of aan je bureau.

Een los basisstation heeft ook een interne beantwoorder. Zelfs geheel zonder knoppen. Dat zul je dus sowieso met de handset moeten doen. Hetgeen nu al kan.

Het enige losse basisstation voor Gigaset met intern antwoordapparaat.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278373/kpn-basisstation/


Enige (andere) optie om basis met beantwoorder met knoppen op geschikte plaats te zetten is een telefoonkabel vanaf het modem (i.d. meterkast) naar de plek te leggen/trekken waar je 'm dan zou willen. 

Tegenwoordig belt er hier geen kip meer op de vaste maar toen dat nog wel gebeurde bediende in de beantwoorder gewoon via de handset op de bank.

Bedankt voor je antwoord. De situatie nu is dat ik met het basisstation natuurlijk ook een telefoon in de meterkast heb. Inderdaad op de 2 andere telefoons kan ik bellen en beantwoorden. Mijn vraag is in feite kan dat basisstation met telefoon terug naar de woonkamer wanneer ik het losse basistation ( zoals genoemd)  aan de glasvezelmodem koppel ? Ach, m'n seniorenleeftijd maakt het gekompliceerd. En die kabel over de vloer gaat niet omdat de meterkast buiten de voordeur van het  appartement ligt .

Lukt het nog een advies? Bedankt.

Ik weet niet waar je overal een telefoon startklaar vanuit de oplader wilt hebben, maar ééntje in de woonkamer (meestal met de keuken aangrenzend) is genoeg. Naast misschien eentje naast bed. In een flat.

Verder kan je handsets natuurlijk meenemen! Die hoeven niet in basis (opladen) of in losse lader. Ze kunnen 3 tot 4 dagen zonder opladen. En dan kun je ook aannemen door op 'groen’ te drukken.

Dus de derde handset hoeft niet continu op de basis of een van de andere laders 😉 te staan.

 

Een basisstation moet bekabeld op een telefoonaansluiting. In dit geval op het modem. Die kabel kan heel lang zijn. Zelf had ik er eens eentje van 20 meter tussen.

Dus als je dat losse basisstation koopt en in de meterkast aansluit, dan werkt het antwoordapparaat in je huidige basis niet meer, die is dan alleen oplader.

Loopt het oude telefoonkabeltje niet door de meterkast uiteindelijk naar de woonkamer? Dan kan een handige harry dat omzetten naar de phone poort van het modem. Ik heb dat ooit gedaan voor een Ziggo klant. Interne kabeltje van kpn omgezet naar phone out van het Ziggo modem. Maar die meterkast zat ook nog eens net buiten de woning. Dat was al helemaal niet handig.

 

Reputatie 5
Badge +1

Of je neemt een Fritzbox. Daar kan je direct een DectTelefoon aan koppelen.

Maar een Fritzbox heeft toch geen intern antwoordapparaat, @Wim27 ? Dat wil Janmin kennelijk graag gebruiken.

Reputatie 3
Badge +2

Als je de handset toch altijd opgeladen wilt hebben kun je ook proberen een los (extra) laadstation op de kop te tikken. Je kunt dan het basisstation dan laten staan en het laadstation met de handset plaatsen waar je wilt.

 

Reputatie 5
Badge +1

Maar een Fritzbox heeft toch geen intern antwoordapparaat, @Wim27 ? Dat wil Janmin kennelijk graag gebruiken.

Een Fritz heeft wel degelijk een intern antwoord apparaat. 

Ik snap ook niet waarom die ExperiaBox nog steeds geen Dect aan kan.

Dus een Fritzbox met handsets. Je kan de handsets van Fritz nemen, maar ook Siemens werkt. 

Begrepen en bedankt. Als tachtigplusser is het 't makkelijks een extrra laadstation te kopen ( op de kop te tikken) en het toestel als wekker naast m'n bed te plaatsen. En als voordeel: M'n kinderen (kippen die toch af en toe bellen op 't vaste nummer) kunnen mij gewoon bereiken terwijl ik 112 kan bellen en m'n Rutte telefoon Nokia, kan behouden. .  

Is dit glasvezel probleem weer opgelost. Jullie allemaal bedankt. 

Reputatie 5
Badge +1

M'n kinderen (kippen die toch af en toe bellen op 't vaste nummer) kunnen mij gewoon bereiken terwijl ik 112 kan bellen en m'n Rutte telefoon Nokia, kan behouden. .  

Kukeleku,

Ik bel mijn 88 jarige moeder altijd op haar vaste nummer.

Tok tok tok.

Die Rutte telefoon kan nog 2 jaar gebruikt. Na 30 november 2025 werkt het GSM net niet meer. 

 

Reageer