Beantwoord

variabele belkosten bij doorschakelen naar mobiel

  • 28 May 2020
  • 7 reacties
  • 144 keer bekeken

Zijn de belkosten gebasseerd  als je wel je mobiel opneemt na doorgeschakelde sterdienst via de vaste lijn? Want hier zit de variabele in.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 June 2020, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Livingstone, welkom, goede vraag. Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor het doorgeschakelde gesprek als de telefoon wordt opgenomen. Dus, als jij je vaste telefoon hebt doorgeschakeld naar je mobiel en iemand belt je, dan heb jij alleen de belkosten van vast naar mobiel als je de mobiel ook opneemt.  

 

Aanvulling, ik vergat de voicemail. Als je die actief hebt, worden er ook kosten in rekening gebracht als je niet opneemt.

 

Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor het doorgeschakelde gesprek als de telefoon wordt opgenomen. Dus, als jij je vaste telefoon hebt doorgeschakeld naar je mobiel en iemand belt je, dan heb jij alleen de belkosten van vast naar mobiel als je de mobiel ook opneemt.  

Dat is niet waar, ook als je niet opneemt en de voicemail op jouw mobiele telefoon aan hebt staan zullen er kosten in rekening gebracht worden. Minimaal 15 Eurocent starttarief en als de beller dan ook nog een berichtje gaat inspreken dan komt dat er nog bovenop.

 

Reputatie 7

Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor het doorgeschakelde gesprek als de telefoon wordt opgenomen. Dus, als jij je vaste telefoon hebt doorgeschakeld naar je mobiel en iemand belt je, dan heb jij alleen de belkosten van vast naar mobiel als je de mobiel ook opneemt.  

Dat is niet waar, ook als je niet opneemt en de voicemail op jouw mobiele telefoon aan hebt staan zullen er kosten in rekening gebracht worden. Minimaal 15 Eurocent starttarief en als de beller dan ook nog een berichtje gaat inspreken dan komt dat er nog bovenop.

Dat starttarief van KPN is overigens waarom ik uitgaand niet meer bel via KPN. Telkens als je de voicemail krijgt is het direct weer kassa.

Dank voor de reactie.

Ik zie op de factuur inderdaad € 0,15 voor 3 sec. en €0,44 voor 2 minuten en 8 sec.

Dit loopt toch ongemerkt op in een maand. Verdienmodel dus.

Ik denk dat ik degene te woord heb gestaan en de belkosten doorlopen via mijn mobiel…

Uitbellen doe ik namelijk nooit via de vaste lijn.

Reputatie 7

Heb jij een mobiel abonnement bij KPN of heb je een prepaid telefoon danwel een mobiel abonnement bij een andere provider?

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN

Reputatie 7

Maar dan heb je die blijkbaar niet aangemeld als KPN Compleet en mis je dus de voordelen van KPN Compleet zoals korting op mobiel abonnement (€5,- per maand), korting op een entertainment pakket, wellicht dubbele MB's als jouw modiele abonnemenet nog geen KPN Hussel abonnement is en last but not least, gratis onderling bellen waardoor je dus ook geen doorschakelkosten meer zult hebben.

 

Ik denk dat het hoog tijd wordt om jouw mobiele telefoon voor KPN Compleet aan te melden.

Reputatie 7
Badge +30

Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor het doorgeschakelde gesprek als de telefoon wordt opgenomen. Dus, als jij je vaste telefoon hebt doorgeschakeld naar je mobiel en iemand belt je, dan heb jij alleen de belkosten van vast naar mobiel als je de mobiel ook opneemt.  

Dat is niet waar, ook als je niet opneemt en de voicemail op jouw mobiele telefoon aan hebt staan zullen er kosten in rekening gebracht worden. Minimaal 15 Eurocent starttarief en als de beller dan ook nog een berichtje gaat inspreken dan komt dat er nog bovenop.

Dat starttarief van KPN is overigens waarom ik uitgaand niet meer bel via KPN. Telkens als je de voicemail krijgt is het direct weer kassa.

Dat is een goede inderdaad, ik was voicemail even vergeten. Ik pas mijn bericht daar voor de volledigheid even op aan.

 

En verder, @Livingstone, meld dan inderdaad je abonnementen aan voor Compleet, dan is het bellen tussen je vaste nummer en je mobiele nummer gratis. Aanmelden kan met dit formulier. Mocht je er niet uitkomen, vul je forumprofiel in en reageer hier. Dan help ik je erbij.