Vraag

vast bellen naar mobiel in buitenland

  • 19 November 2020
  • 6 reacties
  • 340 keer bekeken

Ik heb een vaste telefoon met abonnement Bel Onbeperkt Altijd. Eerder kon ik daarmee bellen naar een (Nederlandse) mobiel in het buitenland (het gaat me eigenlijk alleen om Belgiƫ).Tegenwoordig lukt dat niet, er komt geen verbinding tot stand. Hoe komt dat, wat doe ik er aan?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Het kan ook liggen aan de instellingen van de mobiele telefoon van die ander. Misschien heeft degene de ā€œroamingā€ van mobile belservices met andere mobiele providers in het buitenland uitgezet?

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Gerda S. Het is momenteel druk hier vandaar dat je nu pas reactie krijgt. Lukt het inmiddels alweer om naar (nederlandse) mobiele nummers in het buitenland te bellen?Ā 

Nee, dat lukt niet, en dat is al maanden zo. Is er iets met een of andere instelling bij jullie?

Reputatie 7

Kan je met een andere telefoon wel met dat Nederlandse nummer bellen?

Dat zou ik eens moeten uitproberen, als ik weer in Belgiƫ ben. Het gaat erom dat ik dan mobiel naar huis bel, dat lukt, maar omgekeerd lukt het niet.

Reputatie 7
Badge +19

Zou je dat eens willen testen inderdaad, of je het nummer wel met een ander telefoonnummer kunt bereiken? Het lijkt er namelijk op dat erĀ Ā aan de kant van 06 nummer iets niet goed gaat en niet aan de kant van het vaste telefoonnummer.